primært kropsvægtøvelser, skulder..


madsen87
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Jeg er begyndt at træne lidt, ikke det vilde, men bare for at lave et eller andet her i ferien.

Har sådan set ikke nogle bemærkelsesværdige erfaringer med styrketræning, så er vel hvad man kalder 'utrænet', men nok om det.

Jeg laver nogle simple øvelser her hjemme, og arbejder med relativt høje antal gentagelser.

Men mit spørgsmål er om jeg får trænet skuldrene?

Laver følgende øvelser:

triceps+bryst:Armstrækkere + armstrækkere, fødder på stol

mave: alm mavebøjninger + side bends

ryg: "ryghævninger"(lænden) + rows(har en enkelt håndvægt åp ca 12-14kg)

kan det gi bare lidt? rammer armstrækkerne skuldrene?

ved godt det er langt fra optimalt, men tror på at det kan give lidt, selvom jeg i forvejen er relativt atletisk bygget..

på forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Armstrækkere rammer dine forreste skuldermuskler rigtigt fint, især når du har fødderne på en stol. De laterale skuldermuskler har dog ikke meget at se til, så du kan overveje at inkludere nogle lateral raises.

Du nævner du arbejder med relativt høje gentagelser. Hvis du kommer over 12 reps vil jeg mene at du spilder din tid, så vær lige opmærmsom på det.

Lav nogle pistols til benene, eventuelt også nogle one-legged calf raises. Chin-ups er endnu en fin øvelse. Du vil være fint dækket ind hvis du inkluderer disse øvelser jeg har nævnt.

Husk dog også noget naturligt progression, samt ordenligt mam, ellers sker der ikke meget.

Peter :superman:

Link to comment
Share on other sites

Armstrækkere rammer dine forreste skuldermuskler rigtigt fint, især når du har fødderne på en stol. De laterale skuldermuskler har dog ikke meget at se til, så du kan overveje at inkludere nogle lateral raises.

Du nævner du arbejder med relativt høje gentagelser. Hvis du kommer over 12 reps vil jeg mene at du spilder din tid, så vær lige opmærmsom på det.

Lav nogle pistols til benene, eventuelt også nogle one-legged calf raises. Chin-ups er endnu en fin øvelse. Du vil være fint dækket ind hvis du inkluderer disse øvelser jeg har nævnt.

Husk dog også noget naturligt progression, samt ordenligt mam, ellers sker der ikke meget.

Peter :superman:

Tak for de gode råd..

og ja, du har ret i at over 12 er spildt i forhold til muskelmasse. men det er jo heller ikk et og alt, ikk for mig ihvertfald :) er nødt til at ligge oppe omkring 20, for at jeg føler jeg får noget ud af det :) mht ben, så er grunden til jeg ikk rører dem at jeg løber, og føler at det er en hindring.. men tak.. over and out :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share