Progression for effektivt..


Christian B
 Share

Recommended Posts

Indtil for 2 måneder siden kørte jeg et strickt progressions program på 5 uger med 10 dages pause og så forfra igen. Den cyklus kørte jeg 4 gange og det var meget effektivt.. Faktisk så effektivt at jeg efter sidste cyklus havde den vægt og størrelse jeg gerne vil have.. Det var fedt at ramme lige præcis det der virker på mig

Fik faktisk en del kommentarer fra venner der var skeptiske over så hurtigt det var gået, om jeg mon havde haft fingrene i kagedåsen

Det var ret syret, for det er en ting jeg aldrig ku drømme om, men jeg tog det som en kompliment til at mit program havde virket

At jeg ikke har lyst til at blive meget større skal ikke forstås som at min krop er perfekt ha ha ha Langt fra, er stadig en fatboy, men har droppet det meget stramme progressionsprogram!

Nu træner jeg på dagsform, varierer mine øvelser mere, træner mere udholdenhed og cardio.. Træner mere mine svage sider som fx pull/chinups..

En anden grund til at jeg har skiftet træningsform er at jeg ikke rigtigt blev stærkere af progressionsprogrammet, bare større, og det var faktisk en ret ufed følelse! Det er selvfølgelig også fordi slutvægten var den samme i alle øvelser efter hver cyklus, altså der var ikke progression cyklusserne imellem!

Desuden er jeg stoppet med at træne isoleret bicep træning, som preachercurls, men de blir jo stadig arbejdet igennen af ex Yates rows og chinups.

Link to comment
Share on other sites

Nu er vi jo meget nysgerrige for at se/høre hvilke resultater du har nået :smile:

hvis du ikke kan/vil poste billeder, så i det mindste før- og efterstats på vægten og diverse kropsmål.

En anden grund til at jeg har skiftet træningsform er at jeg ikke rigtigt blev stærkere af progressionsprogrammet, bare større, og det var faktisk en ret ufed følelse! Det er selvfølgelig også fordi slutvægten var den samme i alle øvelser efter hver cyklus, altså der var ikke progression cyklusserne imellem!

Det er jo også netop meningen at der fra cyklus til cyklus skal være en stigning i vægten.

Jeg ser ingen spørgsmål i dit indlæg, så var det bare konstatering eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Nu er vi jo meget nysgerrige for at se/høre hvilke resultater du har nået :smile:

hvis du ikke kan/vil poste billeder, så i det mindste før- og efterstats på vægten og diverse kropsmål.

Det er jo også netop meningen at der fra cyklus til cyklus skal være en stigning i vægten.

Jeg ser ingen spørgsmål i dit indlæg, så var det bare konstatering eller hvad?

Ja, eller tænkte der måske var andre der havde samme erfaring med at vokse hurtigt på sådan et program, og som måske smed en kommentar om det :cool:

Jeg tog 10kg på, på de 4 cyklusser(cykli?) beholdt ca samme fedt% gik fra 77 til 87!

Har aldrig målt andet end bicep et par gange for sjov, men den gik vist fra 36 til lige knap 40

Link to comment
Share on other sites

Ja, eller tænkte der måske var andre der havde samme erfaring med at vokse hurtigt på sådan et program, og som måske smed en kommentar om det :cool:

Jeg tog 10kg på, på de 4 cyklusser(cykli?) beholdt ca samme fedt% gik fra 77 til 87!

Har aldrig målt andet end bicep et par gange for sjov, men den gik vist fra 36 til lige knap 40

Og iøvrigt er jeg 183 høj!

Link to comment
Share on other sites

tjaa, da jeg efter første års lettere tilfældige træning kørte anden og tredje omgang HST steg min vægt 10kg på 4 mdr (fra ca 80 til 90) - ikke helt med en bevarelse af fedtprocenten, det var måske 50/50, men jeg fik ikke målt det så nøje.

Du har også øget din vægt med ca 10kg fra nogenlunde samme udgangspunkt, men over omkring 6mdr med et lidt bedre resultat. Hvor længe havde du trænet før du startede på disse cyklusser og hvor meget havde du taget på i den periode?

Link to comment
Share on other sites

tjaa, da jeg efter første års lettere tilfældige træning kørte anden og tredje omgang HST steg min vægt 10kg på 4 mdr (fra ca 80 til 90) - ikke helt med en bevarelse af fedtprocenten, det var måske 50/50, men jeg fik ikke målt det så nøje.

Du har også øget din vægt med ca 10kg fra nogenlunde samme udgangspunkt, men over omkring 6mdr med et lidt bedre resultat. Hvor længe havde du trænet før du startede på disse cyklusser og hvor meget havde du taget på i den periode?

Havde trænet 8 år regelmæssigt, men uden at have det mindste begreb om hvad jeg lavede ha ha

I den periode steg jeg vel fra 74 til 77

Link to comment
Share on other sites

Ok, det var rimelig længe, men med den vægt har du tydeligvis haft potentiale for en del mere masse.

Tvivler på de næste 10kg ren masse kommer lige så let :wink:

Husk også at det trods alt ikke er nok med verdens bedste program - der skal også noget energi i skuffen til at vokse af. Hvis du ikke har gjort noget særligt i den forbindelse kunne det jo tyde på at progressionsprincippet er bedre til at stimulere øget energiindtag.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det var rimelig længe, men med den vægt har du tydeligvis haft potentiale for en del mere masse.

Tvivler på de næste 10kg ren masse kommer lige så let :wink:

Husk også at det trods alt ikke er nok med verdens bedste program - der skal også noget energi i skuffen til at vokse af. Hvis du ikke har gjort noget særligt i den forbindelse kunne det jo tyde på at progressionsprincippet er bedre til at stimulere øget energiindtag.

Jeg skal ikke have 10kg mere på :tongue:

Mit mål er at ligge stabilt på 85 med bf% på 10 stykker! Men jeg følte virkelig at jeg var langt fra at ramme muren massemæssigt med det progressionsprogram jeg kørte.. Det føltes virkelig som om jeg bare ku blive ved og ved, men som sagt at styrken slet ikke fulgte med i samme tempo.. Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at cyklussen startede med meget meget lav vægt i alle øvelser, lavere end anbefalet i progressions programmer!

Når jeg så var på max efter de 5 uger holdt jeg så de 10 dages pause og startede forfra med extremt lav vægt, men alligevel fik jeg mega pump og voksede af latterligt lav vægt.. Det føltes godt nok mærkeligt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share