Svagrygget


AnjaFCA
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg håber at kunne få lidt hjælp her inde.

Er en ung pige på 17 år, men alligevel er jeg svagrykket :unhappy: Min lænd buler helt ind, sådan at der kommer en stor bue, så (undskyld udtrykket), men at røven stritter.

hvad skal jeg gøre for at få min opstilling på plads?

Mvh Anja

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg håber at kunne få lidt hjælp her inde.

Er en ung pige på 17 år, men alligevel er jeg svagrykket :unhappy: Min lænd buler helt ind, sådan at der kommer en stor bue, så (undskyld udtrykket), men at røven stritter.

hvad skal jeg gøre for at få min opstilling på plads?

Mvh Anja

Nu er det jo ganske normalt at din ryg er formet som en indadvendt bue. En røv der stritter har jo heller aldrig været af vejen. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvis røven stritter, så er det vel nærmest mavemuskler, der mangler.

Men det kan også være kropsholdningen, der er problemer med, og så hjælper træning sikkert ikke.

Jeg ville nok starte med at spørge lægen for at sikre, at der ikke er noget alvorligt galt.

Link to comment
Share on other sites

Stritter siger du? :blush:

Men for at være lidt seriøs. Mer eller mindre alle mennesker har et svaj i ryggen i ryggraden, denne kan jo so være mere fremtræden hos nogle end andre. Er det noget der på nogen måde generer dig med smerter eller lignende? I så fald skal du som tidligere skrevet i tråden nok søge læge. Man har jo hørt om skæve ryggrade o.l.

Men svajet ser nogenlunde sådan ud (og det er meget normalt) :

vertebrae.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share