Hørfrø/Tidsel olie fordeling


cj8000
 Share

Recommended Posts

I fedt-faq'en er beskrevet hvilket forhold af fedt vi skal have og dertil en liste over hvordan indeholdet af forskellige olier er fordel på omega-3,6 osv.

Hvilket forhold du skal bruge må afhænge af hvor meget af de forskellige typer fedt du får fra din øvrige kost.

Link to comment
Share on other sites

I fedt-faq'en er beskrevet hvilket forhold af fedt vi skal have og dertil en liste over hvordan indeholdet af forskellige olier er fordel på omega-3,6 osv.

Hvilket forhold du skal bruge må afhænge af hvor meget af de forskellige typer fedt du får fra din øvrige kost.

Okay takker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede lidt med netop Stubbe om det.

Forholdet skal være cirka 1:3 (n-3:n-6), og n9 summen af n3 og n6.

Evt. kunne n6 godt være lidt større, ligesom n9 også godt kunne være lidt større end summen af n3 og n6, det afhang lidt af mængden af fedtindtaget.

Som Max skriver, så bliver du nød til at finde ud af hvordan fedtsyrerne i din kost er skruet sammen, før du kan finde de rette olier i de rette mængder. Jeg brugte selv http://www.foodcomp.dk/fvdb_search.asp både til at analysere min kost, samt til at finde ud af hvilke olier i hvilken mængde jeg havde brug for, for at opnå de givne forhold. Ang. olierne, søger du blot på olier derinde, så kommer de forskellige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share