U.S. Navy SEAL Workout


Edu
 Share

Recommended Posts

Generelt synes jeg programmet er for upræcist, og kunne forbedres meget.

F.eks er løb og svømning blot angivet med distancer/tid.

Det kunne med fordel deles op i tekniktræning samt intervaller.

Hvad er dit mål med træningen, siden du har kig på programet?

Hvis målet er løb + svømning samt kropsøvelser, så vil jeg foreslå at melde dig på et svømmehold og en atletik/motionsklub.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Målet er allround fysisk styrke, udholdenhed og kondition.

Har planlagt at suplere med nogle tunge dødløft, Squats, Bænkpresses militaries og rows.

På hvilke måder synes du programmet kunne forbedres, og vil du hjælpe mig med dette?

Link to comment
Share on other sites

Målet er allround fysisk styrke, udholdenhed og kondition.

Har planlagt at suplere med nogle tunge dødløft, Squats, Bænkpresses militaries og rows.

På hvilke måder synes du programmet kunne forbedres, og vil du hjælpe mig med dette?

Hvis du skal forbedre din kondition, vil det nok være smart med noget intervaltræning, som 789 også har skrevet...

Link to comment
Share on other sites

Målet er allround fysisk styrke, udholdenhed og kondition.

Har planlagt at suplere med nogle tunge dødløft, Squats, Bænkpresses militaries og rows.

På hvilke måder synes du programmet kunne forbedres, og vil du hjælpe mig med dette?

Det er mange ting på een gang!

Som skrevet synes jeg du skal tage kontakt til de lokale atletik- og svømme klubber, hvis det er noget du vil gøre noget seriøst ved.

Programmet er ikke som sådan "dårligt" men super umotiverende, samt ineffektivt.

F.eks.: 4-5 gange jævn svømning af en times varighed om ugen er altså en dræber, hvis du spøger mig.

Dertil kommer at du vil blive en meget bedre svømmer ved at arbejde med teknikken og supplere med nogle intervaller.

Det samme gælder løbet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke mulighed for at melde mig ind i hverken en lokal atletik klub eller ordentlig svømmeklub.

Mht motivationen er det ikke noget problem(håber jeg....).

Hvis man skulle lave noget var måske at fokusere heholdvis 2-3 af de 4-5 gange svømning på teknik i starten, og så trappe ned til højst én gang teknik fra måske uge 7 af?

Intervaltræning lyder som en god idé, men kommer det ikke lidt af sig selv? Jeg mener, når jeg skal løbe 2 miles... hvor lang er en af de miles de snakker om egentlig. Det kan jo være alt fra 10 til 1,5 km.... :dry:

Nåja, men de 2 miles vil jeg vel løbe så hurtigt jeg kan, herved opnå et eksplosivt element...

Og ellers kan jeg vel bare vælge at intervalttræne 1-2 gange om ugen i stedet for alm løbe træning? Hvordan lyder det?

Og hvis der skulle styrketrænes samtidig havde jeg forestillet mig noget i retning af:

squat 2-3 doubles + 3x5

Dødløft 3-5 singles + 3x5

bænkpres 1-2 trippels + 3x5

Military 5x5

Bent o rows 5x5

Hvordan kunne en evt progression se ud? Ift til at det skal trænes sammen med det andet program, 2-3 gange om ugen. Men stadig med søndag som fridag?

PS: Hvordan tekniktræner man ens løb...?

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at begynde på et program som dette : http://www.bodybuilding.com/teen/brent2.htm

Efter sommerferien, og er meget nysgerrig om nogle har erfaringer med lignende.

Også om råd til hvordan kost og søvn vil komme til at se ud. Især kosten, kunne forestille mig at søvnen nærmest kom af sig selv.

Indledningsvis vil jeg understrege, at det er altid godt at hente inspiration "ude i byen"( læs: andre stedet end et motioncenter med snævretsynet instruktører)

Nu ved jeg ikke lige hvad dit mål er, måske ved du det ikke selv. Start med at definere et mål, og planlæg + træn herefter. Uden målet vil din træning, med tiden, blive sporadisk og mangelfuld fordi du finder 100 undskyldninger for at udsætte dagens træning.

Som andre herinde rigtigt nok har skrevet, så er programmet mangelfuldt. Dog kan jeg godt forstå at du måske søger "det enkle" en træningsform/ måde som er lige til at gå til.

tjek lige denne website: www.marinejeger.no

Under fanebladet: traningsprogram kan du hente en træningsdagbog som starter fra uge 1 hvor man har pommes-frits-ben og øl-mave til uge 16 hvor man er en toptrænet dræber!!!!!!!!!

Det var ordene :4thumbup:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hmm, noget af det du spørger om står llængere oppe.

Tusind tak for linket, tror det bliver det jeg prøver i stedet for, så må jeg se om jeg har hvad det tager at komme igennem de 16 uger... :superman:

Hvordan vil det se ud sammen med styrketræningsprogrammet?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, noget af det du spørger om står llængere oppe.

Tusind tak for linket, tror det bliver det jeg prøver i stedet for, så må jeg se om jeg har hvad det tager at komme igennem de 16 uger... :superman:

Hvordan vil det se ud sammen med styrketræningsprogrammet?

Når jeg nævner, at det vil være godt at definere et mål, så mener jeg noget mere præcist, fx. at kunne løbe en distance på en bestemt tid eller fx. at kunne gennemføre en bestemt prøve.

Nu kender jeg ikke din fysiske formåen, men tjek lige programmet ud og gi det en uge eller 2, så kan du selv bedømme om der skulle være plads til mere træning uden at blive skadet. Jeg mener at programmet er fuldkommen forstået på den måde, at det kommer hele kroppen rundt og du får nogle færdigheder på flere områder.. svømning, løb mv.

Programmets store "force" ligger i, at man træner flere ting på samme dag. På den måde opnår du flere hvile dage, hvilket ellers kan være svært at planlægge sig ud af.

mht. planlægning af træning, træner jeg selv efter en slags "grov-plan" dvs. at der er luft til bytte lidt om på træningsdagene. Endvidere passer det bedre for mig, at planlægge min træning over 14 dage, for på den måde at opnå flere hvile dage.

Men prøv det af... god træning

/ CountySheriff

Edited by CountySheriff
Link to comment
Share on other sites

min form var god, og havde en god workkapacity også. Problemet er bare at jeg har været fuldkommen uden ordentlig træning de sidste tre måneder... Men regner og håber på at der kommer noget igen, hurtigt.

Tror egentlig jeg vil følge programmet, og så styrketræne de dage, hvor jeg føler jeg har overksuddet til det. ísær i starten tror jeg at det er lettest at styrketræne fordi den samlede belastnnig på kroppen ikke er så stor...

Men prøves skal det i hvert fald. Glæder mig helt til efter sommerferien nu :w00t:

Link to comment
Share on other sites

hvor meget træning vil det evt kræve?

Hvis man nu får en livredder(som i dette tilfælde også er svømmelærer) til at rette ens teknik mens man svømmer. Og ellers bare gør sig umage med udførelsen, burde det så ikke kunne gøre det?

Link to comment
Share on other sites

hvor meget træning vil det evt kræve?

Hvis man nu får en livredder(som i dette tilfælde også er svømmelærer) til at rette ens teknik mens man svømmer. Og ellers bare gør sig umage med udførelsen, burde det så ikke kunne gøre det?

Igen kommer det an på dine mål.

Du er nødt til at være mere konkret omkring hvad du ønsker at opnå.

Hvis du blot ønsker at kunne svømme 1 time i træk, så er nok fint.

Men hvis du vil noget indenfor svømning, så kommer du ikke uden om seriøs tekniktræning som det første.

Hvad er dine svømmetider på klassiske (50-100-400-1500 f.eks) distancer pt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at begynde på et program som dette : http://www.bodybuilding.com/teen/brent2.htm

Efter sommerferien, og er meget nysgerrig om nogle har erfaringer med lignende.

Også om råd til hvordan kost og søvn vil komme til at se ud. Især kosten, kunne forestille mig at søvnen nærmest kom af sig selv.

Ser virkelig interessant ud.... Vil jeg følge nøje denne her tråd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share