mit program


henriik0811
 Share

Recommended Posts

mit program ser sådan her ud - det skal lige siges at jeg ikke er så god til navnene på øvelserne. Jeg prøver at variere mine øvelser så meget som muligt men her er et eksempel.

mandag: biceps + ben

squat

calve raises

leg extensions el. lunges

hammercurl

curl med stang

en biceps øvelse mere

onsdag: triceps + bagside af lår

bagside af lår på maskine

french press

triceps push down ( en hånd )

kick backs

laterals

fredag: ryg

dødløft

chin ups

bent over rowing

shrugs

laterals hvor man sidder foroverbøjet på en bænk ( bagside skulder? )

en biceps øvelse

søndag: bryst

bænk pres

dumbell press

flyers

laterals

meget sjældent skulder pres

close grip bench press

det er så mit program, som i kan se træner jeg ikke så meget forside af skulder da min overkrop er meget større end mine arme hvilket er pisse irreterende. :thumb_down:

stats: 170 høj, vægt 78 skal cuttes snart og BF 15,2 - trænet 2,5 år første år var ikke så seriøst

mit mål er at blive en del større endnu, håber at i kan hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL :wave:

-Hvor mange set kører du på biceps om mandagen?

-Istedet for at træne bagsiden af låret (haserne) onsdag, kan du lige så godt gøre det om mandagen hvor du alligevel træner ben.

Onsdag: Når du skriver laterals hvad mener du så? og hvor mange set kører du på triceps?

Træner du ikke mave?

Ellers ser det efter min mening ok ud..

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange set kører du på biceps om mandagen?

ved hver øvelse kører jeg 3 set og kører imellem 6 - 10 reps nogle gange til faliure.

-Istedet for at træne bagsiden af låret (haserne) onsdag, kan du lige så godt gøre det om mandagen hvor du alligevel træner ben.

det er for at træne en større muskel med en mindre da der skulle være en større hormonudskildelse.

Når du skriver laterals hvad mener du så?

det er den som træner siden af skulderen http://www.motion-online.dk/oev_biblio/laterals.htm

Træner du ikke mave?

jo det gør jeg om onsdagen havde lige glemt den, 3 øvelser, en for hver side og så en for midten

tak for hjælpen :wave:

Link to comment
Share on other sites

Du siger selv at dine arme halter bagefter. Det kunne være fordi du træner dem for meget? Det er ikke noget decideret galt med en stor volumen, men pas på med failure træningen, det træner dit CNS alt for meget i forhold til hvad du får ud af det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror selv du skal finde ud af det. Hvis du først nu er begynt at arbejde med en større workload kan det jo være, at det er det som skal til?

Men igen -prøv dig frem!

Der er mange andre herinde som har meget mere erfaring og viden indenfor dette felt, det kunne jo være de havde noget at tilføje??

btw.. nu sørger du vel for at være i kalorieoverskud? og æder nok protein?

Link to comment
Share on other sites

Okay du træner ALT for meget arme!

12 sæt biceps

12 sæt triceps

Og du kører kun 9 sæt ben!

24 for nogen af de mindste muskler på din krop, og 9 sæt for nogen af de største?! Det håber jeg du kan se er helt ude i hampen? Smid noget mere squat og dødløft ind så skal der nok ske ting og sager!

Link to comment
Share on other sites

kald mig bare flex men i det meste af den tid hvor jeg har trænet, har jeg trænet det hele lige meget og de skide arme halter hele tiden bagefter.:D

jeg tror at jeg vil droppe en øvelse i både biceps og triceps henholdsvis mandag og onsdag og så gi den med fem sæt i squat, dødløft og lunges.

skal jeg også skrue op for antal sæt i læg og bagside af lår eller snakker vi kun basisøvelserne?

det må så give :

9 sæt biceps

9 sæt triceps

5 + 5 + 3 + 3 = 16 sæt ben el. 4 * 5 = 20 sæt ben

tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

hvis du endelig vil bruge tid på at gøre dine arme større, bør du holde dig fra så mange isolationsøvelser. En øvelse som Dips til triceps er mere eller mindre nok i sig selv hvis man kører et fornuftigt bænkprogram ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share