Ondt i kraveben ved styrketræning


Lady M
 Share

Recommended Posts

Min kæreste får ondt i sit højre kraveben når han styrketræner. Han ved ikke nøjagtig hvilken øvelse det er, for det er først efter træningen, at det gør ondt. Nogen der har en idé om, hvilken øvelse, der kan give smerter i kravebenene?

Link to comment
Share on other sites

Det er meget svært at svare ud fra dit indlæg... kunne være godt hvis du kunne skrive hans træningsprogram ind så man kunne gætte sig til hvor problemet ligger..

Hvis han kører øvelsen "Dips" kunne jeg forestille mig det var den...

Ellers er det højst sandsynligt en brystøvelse hvor han enten har manglende eller "forkert" teknik. Evt har han ikke den simdighed der skal til for at køre øvelsen, eller også kører han øvelsen med større vandring end hans smidighed tillader det...

Anyway ... gør det ondt så lyt til kroppen og stop op før det udvikler sig til en længerevarende skade...

Evt. kan han jo prøve at finde frem til "synderen" ved at undlade 1øvelse ad gangen i sine træningspas...

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Har oplevet smerte i kravebenet, da jeg skulle presse mig i dips.... Jeg får det, hvis jeg falder lidt for meget ned i højre side, og det sker stort set kun ved sidste rep, især hvis jeg slet ingen kræfter har tilbage.... Fokusere på teknikken, det hjælper i hvert fald på mig

Link to comment
Share on other sites

Det er meget svært at svare ud fra dit indlæg... kunne være godt hvis du kunne skrive hans træningsprogram ind så man kunne gætte sig til hvor problemet ligger..

Hvis han kører øvelsen "Dips" kunne jeg forestille mig det var den...

Ellers er det højst sandsynligt en brystøvelse hvor han enten har manglende eller "forkert" teknik. Evt har han ikke den simdighed der skal til for at køre øvelsen, eller også kører han øvelsen med større vandring end hans smidighed tillader det...

Anyway ... gør det ondt så lyt til kroppen og stop op før det udvikler sig til en længerevarende skade...

Evt. kan han jo prøve at finde frem til "synderen" ved at undlade 1øvelse ad gangen i sine træningspas...

Lars skriver: Det er øvelsen Dips, der hiver i mit kraveben - er gået over til at træne triceps i tårn med reb. Tak for hjælpen!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share