Trænings sko


MrNiceGuy
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvad for noget skotøj træner i, i ?

Jeg har nogle fuldstændig flade indretninger(også sko) .. desværre hælder jeg lidt ind på fødderne og har mistænkt dette forhold for de knæ-lidelser jeg løber ind i, specielt når det bliver lidt tungt!

Kan man få 'specielt' designet et par sko beregnet til ex. squat et eller andet sted ?!? thanks!

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg har læst et sted at man i 'gamle' dage brugte militærstøvler, i styrkeløft, under et squat fordi det var en god sko at squatte i, men at det så senere blev forbudt.

Jeg ligger inde med et par Ecco Ultimate. Er der nogle der kan anbefale mig at skifte mine kondisko ud med militærstøvlerne når jeg skal squatte?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad for noget skotøj træner i, i ?

Jeg har nogle fuldstændig flade indretninger(også sko) .. desværre hælder jeg lidt ind på fødderne og har mistænkt dette forhold for de knæ-lidelser jeg løber ind i, specielt når det bliver lidt tungt!

Kan man få 'specielt' designet et par sko beregnet til ex. squat et eller andet sted ?!? thanks!

Før du spæner ud og køber squat sko, ville jeg få nogen til at checke

min squat-stil....Lyder ikk til at det du laver vil blive et hak bedre bare

fordi du få squat sko.......

Jeg har set folk i squat sko til 1400 kr stå med 150 kg på nakken

og lave det værste lort........

Samtidig er der også folk som i ganske almindelige flade sutter

ala kawasaki til en 50`r squatter over 300 kg...

Jeg personlig foretrækker selv squat sko, men siger bare at fordi

man har det korrekte udstyr, er det ikke ensbetydende med at

man få udnyttelse af det........ :wink::smile:

Tough

/Claus

Link to comment
Share on other sites

Jeg squatter helst i strømpesokker, er det helt til hundene?

Ja, IMO er det helt til hundene når man først har prøvet et par sko med træhæl. Som Bullergøj skriver er der dog endog meget stærke folk der har squattet i alt muligt mærkeligt. Fx squattede Poul Anderson tit i bare fødder - og han var seriøst stærk. Som minimum ville jeg anskaffe et par sko med hård sål ala Addidas Handball Spezial.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Ja, IMO er det helt til hundene når man først har prøvet et par sko med træhæl. Som Bullergøj skriver er der dog endog meget stærke folk der har squattet i alt muligt mærkeligt. Fx squattede Poul Anderson tit i bare fødder - og han var seriøst stærk. Som minimum ville jeg anskaffe et par sko med hård sål ala Addidas Handball Spezial.

Rommel

Okay, det var da interessant at få sat på plads :smile: Hvorfor er det egentlig så skidt med bare fødder?

Jeg startede med at træne i noget a la adidas superstar, de puma der, men en dag så jeg en gut træne i bare fødder og så prøvede jeg det af. Synes det gav mig mere stabilitet med tiden om end det udfordrede balancen omkring anklen i starten.

De puma jeg har, har ret hård sål vil jeg mene - kan de være brugbare? Jeg har ikke mere end 50 kg på i mine sæt, så det er ikke fordi jeg synker ned gennem gulvet :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

adidas superstar er udemærket at squatte i, har selv brugt sådan nogle men jeg foretrækker mine squatsko de er meget mere stabile på de tunge vægte og gir sig slet ikke i samme grad som superstar, men det er vel et spørgsmål om valg :smile:

Link to comment
Share on other sites

adidas superstar er udemærket at squatte i, har selv brugt sådan nogle men jeg foretrækker mine squatsko de er meget mere stabile på de tunge vægte og gir sig slet ikke i samme grad som superstar, men det er vel et spørgsmål om valg :smile:

Hvad LP sagde! :smile: Jeg har også okay erfarringer med lignene sko, men intet kommer tæt på "rigtige" squat-sko.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Allright!

Men hvem skal man få til at checke sin squat stil ? Der hvor jeg træner er jeg måske nok en af dem der squatter mest og bedst(mest forskellig fra tungest) ...

Plus jeg kan lave nøjagtigt samme nummer i benpressen(skade knæet), men hvis jeg tvinger et svaj frem i fødderne og derved knæene lidt ud, går det meget bedere!

Der er ikke nogen der træner med nogen form for indlæg eller deslige ?

Link to comment
Share on other sites

Din fod deformerer under en så tung vægt som i squat. Fødderne deformerer ikke i en squat sko.

Okay, nu er jeg lige spørgejørgen men hvorledes deformeres foden? Belastes foden uens eller hvordan hænger det sammen? Og hvad er det specielle med squat-sko?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Alt det med størrelser jo jo temmelig svært når det varierer fra sko til sko. Der er ikke nogen steder i DK hvor man kan prøve nogle med træsål ?

Du skal bare have den samme størrelse som du bruger i alle andre Adidasmodeler. :smile:

kan man ikk få nogle gode squat sko uden de skal koste en bondegård ala 1000+ kr?

Nu er der i denne og samtlige andre tråde vedrørende fodtøj til squat her på boardet nævnt flere alternativer. Chuck Taylor´s, samt Adidas Handball Special eller Superstar er alle udemærkede til formålet og koster ikke meget over 300 kr. At de så ikke giver helt den samme stabilitet som en decideret squatsko er en anden sag. Men for de fleste vil forskelen nok være minimal. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Indtil vægtene bliver virkeligt tunge kan jeg ikke se noget problem i at squatte barfodet.

Det gør at foden muskler skal arbejde hårdere. Dette skulle in turn give bedre stasbilitet og funktion med støttende sko når manm squatter virkeligt tungt.

Dette er naturligvis betinget af at man ikke benytter sig af en squatstil hvor man presser udaf på fødderne men presser lige op igennem foden.

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare have den samme størrelse som du bruger i alle andre Adidasmodeler. :smile:

Nu er der i denne og samtlige andre tråde vedrørende fodtøj til squat her på boardet nævnt flere alternativer. Chuck Taylor´s, samt Adidas Handball Special eller Superstar er alle udemærkede til formålet og koster ikke meget over 300 kr. At de så ikke giver helt den samme stabilitet som en decideret squatsko er en anden sag. Men for de fleste vil forskelen nok være minimal. :smile:

superstar kan nok ikke erhverves for 300 men snarere 700 det har jeg ihvertfald betalt for mine, og jeg synes der er stor forskel på den og mine squatsko, superstar gir sig sgu for meget i mine øjne, så mine squatsko er pengene værd. :smile:

Link to comment
Share on other sites

superstar kan nok ikke erhverves for 300 men snarere 700 det har jeg ihvertfald betalt for mine, og jeg synes der er stor forskel på den og mine squatsko, superstar gir sig sgu for meget i mine øjne, så mine squatsko er pengene værd. :smile:

Enig!! I hvert fald hvis man mener det rimelig seriøst med sin træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

ang det med mili-sko så squatter Coleman da i nogle Militær lignende sko. hvis nogen ser hans film? hvert fald i The Unbelieveable!!

kan man ikk få nogle gode squat sko uden de skal koste en bondegård ala 1000+ kr?

Det kunne være at jeg så skulle give det et forsøg på mandag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share