Uge planlægning med kost


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Jeg har meget svært ved at overholde en kost paln hvis man siger at jeg f. eks skal spise så mange kulhydrater mm. For sådan noget synes jeg slet ikke jeg kan finde ud af, men kunne man ikke lave et uge program, så jeg kom f. eks til at spise det samme vær mandag. Ville det ikke være godt at lave sin kost plan på den måde?

Link to comment
Share on other sites

Ja, men synes bare det er så svært at finde ud af hvad man skal have at spise. For det første ved jeg ikke helt hvordan jeg skal regne det ud og hvor meget jeg skal have og alt det der. Så hvis jeg nu bare f.eks kunne få nogle gode ider her inde til en kost plan. Så kunne jeg jo bare overholde den ligesom jeg overholder mit trænings program. Det eneste jeg så skulle tænke på var at få købt det ind og så få lavet det, men nu er vi 4 her i huset mine forældre og min lillesøster, så det ville jo nok kun blive 2 sage om ugen hvor jeg skulle lave mad (hader virkelig at lave mad) Ved godt det ville tage lang tid at lave sådan en kostplan, men er der nogen der kunne prøve at lave en beta udgave til mig som jeg så måske skulle arbejde lidt videre med? Altså mine mål er jo at få en rigtig flot krop med store muskler og en lav fedtprocent i stil med JS fra getbig. Lige nu er jeg 170 og vejder 57 kg, men jeg har altid været dårlig til at spise fordi jeg ikke gad til at skulle til at lave noget, men hvis jeg nu har et fast program. Tror jeg at jeg for spist noget, og så tager jeg jo nok rimelig nemt på, men jeg ville være meget ked af det hvis jeg fik så meget fedt på mig at mine mavemuskler røg væk.

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle det også lige siges at jeg er villig til at købe noget kosttilskud så jeg kan få mere ud af min træning. Før skrev jeg hvis at jeg kun skulle lave mad to dage i ugen. Det stemmer jo ikke helt. For jeg tænkte kun på aftenmad, men der er jo flere måltider hvor jeg også skal have noget at spise.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke sådan lige at svare på dit spørgsmål. For det første kommer det an på hvilken vej du vil gå. Nu ved jeg ikke lige hvordan han ser ud ham der fra getbig, og heller ikke hvordan du ser ud. Eller hvor du er i din træning. Jeg synes faktisk hellere at du skulle tage og skrive ned hvad du spiser i løbet af en typisk dag og noget mere om hvor længe du har trænet og hvad det er du ikke synes der sker sådan som du træner nu. Så kan vi bedre komme med ændringsforslag. Det er jo heller ikke sikkert at du gør noget forkert, men at du bare skal være tålmodig og vente på at træningen viser sig??

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Altså nu er det meget svært at skrive hvad jeg normalt spiser. Altså her i sommerferien har jeg næsten ikke spist noget. Så jeg prøver at beskrive hvad jeg spiser på en normal skoledag.

Morgenmad klokken 7:10 stor set ingen ting at spise da jeg har meget svært ved at spise noget om morgen, men da kommer da som regel noget mælke produkt ned, men ikke meget.

Middagsmad en trekant som den hedder ved bageren. Det er et brød med noget salat, skinke og noget dressing.

Eftermiddag for jeg kun noget hvis jeg kan finde noget i huset, og det er som regl noget usundt kage værk

Aftensmad er så mit helt store måltid. Der spiser jeg bare alt hvad jeg kan. Det er meget forkelligt hvad vi for, men det er som regel kartofler og noget kød.

Ja som i kan se lever jeg ikke ret sundt. Synes ikke rigtig jeg er i stand til at gøre ved det, men hvis jeg havde en plan jeg bare skulle overholde kunne jeg forstille det ville blive meget nemmere. For selvom jeg godt ved at man ikke kan elsker jeg at køre mig selv som en maskine. Jeg har trænet med kropsvægt i ca. et år, og her midt i sommerferien har jeg så fået købt nogle vægt ting. Jeg begynder så på mit rigtig program her i dag. Hvis der er nogen der er så flikke at lave et kost program til mig. Skal det måske lige med regnes at jeg løber 5 km to gange i ugen

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke helt godt nok....

1. hvorfor vil du ændre dine kostvaner?

2. og hvorfor føler du at du har behov for hjælp til det?

du kunne jo prøve at strikke et sammen selv og så poste det (sammen med din alder i øvrigt) og så kan vi kommentere. Det er altså meget bedre end at vi laver det for dig. Tænk på madpyramiden når du går i gang, men ikke slavisk.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så prøvet og tænke og tænke, men synes jeg har svært ved at sammensætte en helt uges madprogram, men så fadt jeg så det her program på getbig http://www.getbig.dk/kostprogram.xls Med det burte jeg jo rimelig nemt kunne lave mit eget mad program, med hjælp fra jer. Altså jeg træner med vægte 3 gange i ugen og løber 2 gange i ugen. Er ca 170 høj og vejder ca 58. Jeg vil gerne have at min fedtprocent skal være så lav som muligt hvor jeg stadig kan opbygge muskler. Så jeg ved ikke om det er muligt for jer, men hvis det er så ville jeg meget gerne have at vide hvor mange

Kcal

KJ

Proteiner

Kulhydrater

Fedt

Nærings stoffer i gr

Hvor mange af dem skal jeg så spise til

Morgenmad = lidt over 7

Mellemmåltid = 9:30 tiden

Middag = 11:30 tiden

Mellemmåltid = 15 tiden

Aftenmad = 18 tiden

Træning = 19 til 20 tiden (Har de ting jeg skal bruge her hjemme. Så kunne træne hvornår det skulle være, men har hørt at det skulle være bedst på det her tidspunkt)

Mellemmåltid = 21.30 tiden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share