Cardio under bulk


Nummi
 Share

Recommended Posts

Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg syntes John Berardi er genial, men han kommer faktisk med nogle guldkorn i den artikel, som jeg syntes er værd at tænke over, selv for styrkeløftere. :tongue:

Nu ved jeg ikke det store om Berardi udover hans arbejde med Dave Tate samt hans Massive Eating artikler... men er han ikke blevet beskyldt for at være en smule pseudo-videnskabelig til tider? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke det store om Berardi udover hans arbejde med Dave Tate samt hans Massive Eating artikler... men er han ikke blevet beskyldt for at være en smule pseudo-videnskabelig til tider? :smile:

Jo det er han blevet beskyldt for ang. sin opdeling af mad. Der har kørt nogle meget interessante diskussioner på hans board ang. PC(protein+kulhydrat) og PF(protein+fedt)måltiderne, som han jo anbefalede skal skilles ad og spises på forskellige tidspunkter af dagen.

Jeg vil dog stadig anbefale dig at læse alt hvad han har skrevet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo det er han blevet beskyldt for ang. sin opdeling af mad. Der har kørt nogle meget interessante diskussioner på hans board ang. PC(protein+kulhydrat) og PF(protein+fedt)måltiderne, som han jo anbefalede skal skilles ad og spises på forskellige tidspunkter af dagen.

Jeg vil dog stadig anbefale dig at læse alt hvad han har skrevet. :smile:

Hvad er din egen holdning til den problemstilling du nævner ovenfor? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er din egen holdning til den problemstilling du nævner ovenfor? :wink:

Min egen holdning er at det er noget der tager tid at vænne sig til og at det nok er for besværligt for størstedelen af den almene befolkning.

Jeg har dog selv efterlevet det et helt år. Det jeg oplevede var at jeg fik en anderledes energi. Jeg var generelt meget mere rolig, når jeg f.eks. studerede og kunne koncentrere mig længere tid. Samtidig faldt min fedtprocent det år uden at jeg gjorde noget vitterligt for at få den til det. Jeg har faktisk kun haft positive oplevelser med den slags livsændring. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke det store om Berardi udover hans arbejde med Dave Tate samt hans Massive Eating artikler... men er han ikke blevet beskyldt for at være en smule pseudo-videnskabelig til tider? :smile:

Meget pseudovidenskabeligt..... Til tider.

For at svare på spørgsmålet. Noget lav intensitetscardio burde hjælpe med at holde fedtprocenten nede. Nogle af forklaringerne skulle kunne findes i Berardis artikel.

Jeg oplevede selv da jeg læste idræt at fedt% kunne holdes meget lav under vækstfaser pga. min voldsomme daglige aktivitet. Selv om jeg kørte MANGE plader marabou ned!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Det er ikke nogen videnskabelig artikel, men stof til eftertanke.

G-flux: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=909183

Har jeg forstået det rigtigt at g-flux går ud på at træne meget og (meget) varieret? Dvs man blander tung styrketræning, let eksplosiv styrketræning og cardio? Altså over forskellige dage, ikke på samme træningspas..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share