Igen kreatin


Avenue
 Share

Recommended Posts

Hvis det er alm. microfiltreret monohydrat, så er der ingen forskel, og du kan sagtens købe det billige.

Mht. koffeinen er der ingen grund til at undgå kaffe, te og hvad ved jeg, bare fordi du tager kreatin.

Ja, microfiltreret monohydrat har jeg altid brugt. Jeg har kigget på noget nyt som koster 368 kr. som bl.a. indeholder

1. Tricreatin Malat ( Blanding af mono- og decreatin; 3:1 ) – 4,0gr.

2. Betain-Glycocyamin ( Banding af betaine og glykociamine ) – 2,0gr.

3. NitroArginin ( AKG Arginin Alfa-Ketoglutarat ) – 1,5gr.

4. N.A.G ( N-Acetyl-L-Glutamin ) – 1,0gr

Og det er mange penge, hvis det ikke er det vær.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil høre jer herinde, om I har erfaring med at købe det dyre kreatin frem for det billige? Eller kan det godt betale sig at betale 150 kr. til 200 kr. mere for noget dyre kreatin.

Lige for at slå det fast - nedbryder koffeinen kreatinen?

Kaffe og kreatin er en dårlig kombination, læs artiklen "Aspekter ved kreatin supplementering" her på sitet.

Link to comment
Share on other sites

Kaffe og kreatin er en dårlig kombination, læs artiklen "Aspekter ved kreatin supplementering" her på sitet.

Der er åbenbart delte meninger om kaffe nedbryder kreatinen. Jeg har svært ved ikke at drikke kaffe, så tror jeg skærer mit forbrug ned.

Edited by Avenue
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er alm. microfiltreret monohydrat, så er der ingen forskel, og du kan sagtens købe det billige.

Hvad er microfiltreret kreatin?? Går ud fra du mener mikroniseret (som er noget helt andet)?

Der vil sandsynligvis ikke være den store virkningsmæssige forskel mellem det dyre kreatin og så det billige. Der KAN dog være forskel i renhedsgraden. Problemet med billigt asiatisk-produceret kreatin er at der kan være resten af ekstraheringskemikalier i - som både er giftige og kræftfremkaldende.

Desuden har man i et tysk studie fra 2003 screenet 634 kosttilskud for indhold af rester af anabolske steroider (Geyer et al., 2004). Studiet afslørede, at 15% (!!) af kosttilskuddene indeholdt metabolitter af nandrolon eller testosteron!

De dyre mærker KAN naturligvis også være (kryds)forurenet med rester af anaboler, men oftest fører de store firmaer bedre kontrol med dette da det vil være ødelæggende for deres goodwill hvis deres kosttilskud blev testet positiv for ulovlige substanser.

Link to comment
Share on other sites

Ja, microfiltreret monohydrat har jeg altid brugt. Jeg har kigget på noget nyt som koster 368 kr. som bl.a. indeholder

1. Tricreatin Malat ( Blanding af mono- og decreatin; 3:1 ) – 4,0gr.

2. Betain-Glycocyamin ( Banding af betaine og glykociamine ) – 2,0gr.

3. NitroArginin ( AKG Arginin Alfa-Ketoglutarat ) – 1,5gr.

4. N.A.G ( N-Acetyl-L-Glutamin ) – 1,0gr

Og det er mange penge, hvis det ikke er det vær.

Som navnet på dit indlæg også bærer præg af har denne diskussion været oppe utallige gange, både på de forskellige typer kreatin, og på kreatin tilsat al det bras som du nævner ad 1,2,3,4.

Min holdning til det er simpel, det er penge ud af vinduet - køb det billigste kreatin du kan få fingrene i - på nogle hjælper det en smule, hos andre har det ingen effekt - men forskellen mellem forskellige kreatinprodukter er for den almindelige så lille at det ikke er interessant i forhold til prisen (hvis der overhovedet er forskel)... alle kreatintilskud med aminosyrer og andre derivater som arginin er efter min bedste mening det rene bras.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Som det fremgår af mit ovenstående indlæg kan jeg ikke helt forholde mig til at man bare skal 'købe det billigste' kinesiske baggårdskreatin man kan få fingre i. Slet ikke med hvis man tænker bare to uger tilbage i tiden og erindrer den seneste skandale omkring kosttilskud og håndteringen af disse.

Men jeg er enig i, at alle de fantasifulde påfund med at tilsætte dit og dat for at give en 116,5665 % bedre optagelighed er hul i hovedet og alene opfundet af en fantasifuld markedsføringsafdeling.

Køb ren kreatin monohydrat. Alt det andet gejl er markedsføring når det er værst og kun opfundet for at lokke dine spareskillingeren fra dig.

Link to comment
Share on other sites

Som det fremgår af mit ovenstående indlæg kan jeg ikke helt forholde mig til at man bare skal 'købe det billigste' kinesiske baggårdskreatin man kan få fingre i. Slet ikke med hvis man tænker bare to uger tilbage i tiden og erindrer den seneste skandale omkring kosttilskud og håndteringen af disse.

Men jeg er enig i, at alle de fantasifulde påfund med at tilsætte dit og dat for at give en 116,5665 % bedre optagelighed er hul i hovedet og alene opfundet af en fantasifuld markedsføringsafdeling.

Køb ren kreatin monohydrat. Alt det andet gejl er markedsføring når det er værst og kun opfundet for at lokke dine spareskillingeren fra dig.

Jeg er bare ikke af den holdning at du er sikret bedre kvalitet når vi snakker kosttilskud fordi du køber de helt store ... så længe man køber kreatin (whatever it may be) hos en dansk reseller synes jeg kun man skal gå efter det billigste ... mht. til skandalen hos danlab ... mange reagerede kraftigt på det... personligt må jeg indrømme jeg ikke blev særlig forarget ... jo de solgte åbenbart ting der ikke var legalt i DK... det er red bull heller ikke så hvad der er lovligt og ikke lovligt i DK betyder personligt ikke ret meget for mig ... en anden ting er at fordi de sælger noget de ikke må fordrer det ikke kunden at købe det ... som jeg har forstået "skandalen" handlede resten af kritikken om et "skjult" lager... må indrømme det ikke er noget der får mig op af stolen som forbruger ... har selv arbejdet på en dansk protein fabrik og set de godkendte forhold der ... og må indrømme jeg, efter det, ikke er ret kræsen med henblik på køb af kosttilskud i danske forretninger ... det er selvfølgelig en personlig mening der kan debateres ... men efter min mening er det danske marked så overkontrolleret efterhånden at jeg ikke kan se noget synderligt galt i at gå efter den billigste kreatin producent på markedet, der er alligevel ganske få muligheder for at kontrollere sit produkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare ikke af den holdning at du er sikret bedre kvalitet når vi snakker kosttilskud fordi du køber de helt store ... så længe man køber kreatin (whatever it may be) hos en dansk reseller synes jeg kun man skal gå efter det billigste ... mht. til skandalen hos danlab ... mange reagerede kraftigt på det... personligt må jeg indrømme jeg ikke blev særlig forarget ... jo de solgte åbenbart ting der ikke var legalt i DK... det er red bull heller ikke så hvad der er lovligt og ikke lovligt i DK betyder personligt ikke ret meget for mig ...

Prøv læse tråden om emnet igen.

det er selvfølgelig en personlig mening der kan debateres ... men efter min mening er det danske marked så overkontrolleret efterhånden at jeg ikke kan se noget synderligt galt i at gå efter den billigste kreatin producent på markedet, der er alligevel ganske få muligheder for at kontrollere sit produkt.

Danske marked? Nu holder de fleste af de 'danske' resellers til i udlandet (Sverige/Tyskland)efterhånden for at undgå de danske myndigheders søgelys. Det kan man jo så tolke som man vil.

Link to comment
Share on other sites

Danske marked? Nu holder de fleste af de 'danske' resellers til i udlandet (Sverige/Tyskland)efterhånden for at undgå de danske myndigheders søgelys. Det kan man jo så tolke som man vil.

Der er nok af danske firmaer der sælger kosttilskud i DK, det kan et hurtigt kig her på bannerreklamerne afsløre, tror for øvrigt heller ikke det er så slemt andetsteds så længe vi snakker EU.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share