Quads -> Smerte


til_lykke
 Share

Recommended Posts

Jeg er rendt ind i et lidt kedeligt problem som jeg ikke kan finde ud af hvad skyldes. Jeg har været igang med løbetræningen noget tid efter at have ligget stort set helt stille (med undtagelse af 4 x ugentlig styrketræning) gennem den canadiske vinter.

Jeg er begyndt at opleve smerte en gang imellem (ofte), når jeg løber mine intervalsprint (ca. 50m). Smerten opstår så snart, jeg begynder at løbe igennem og det gør faktisk at jeg ofte at jeg ikke kan fuldføre min træning og forhindrer mig generelt i at løbe igennem. Før jeg påbegynder intervallerne løber jeg ca. 2km i godt tempo som opvarmning og derefter udstrækning.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad det skyldes og hvordan jeg undgår det? Det er forholdsvis træls ikke at kunne gennemføre sin konditionstræning :dry:

Link to comment
Share on other sites

Er det noget der er opstået pludseligt? (I forbindelse med hvad?)

Kan du squatte med det uden smerter?

Jeg har ingen problemer med squat eller andre ben-øvelser. Smerten opstår efter opvarmning og udstrækning når jeg starter på mine intervaller. Såfremt jeg ikke løber igennem så er der ingen problemer, men hvis jeg løber igennem så er det ret sikkert at smerten kommer. Jeg er typisk øm et kort stykke tid efter, men det er noget som forsvinder inden for i hvert fald 12 timer.

Opstået pludseligt? Det er ikke noget jeg har haft problemer med de første par måneder af træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share