Voldsom og pludselig væskereaktion


pogue
 Share

Recommended Posts

Hej MOL’ere

Jeg har igennem de sidste 2/3 måneder oplevet nogle meget kraftige væskereaktioner. Det er i alt kommet 3 gange med ca. 3 – 4 ugers mellemrum. Det starter med at jeg opdager at min krop ligesom bliver meget ”blød” og at vægten stiger med helt op til 5-8 kg inden for et døgn. Denne væske sidder hovedsageligt på mave og bryst og det føles som om at der er blevet sprøjtet nogle liter væske ind under huden. Det føles ikke helt som fedt da dette er mere blødt og slaskende. :cry3:

Den eneste måde jeg er sluppet af med væsken på er ved at gå på hård diæt, og først efter en ugens hård diæt slipper væsken langsomt fra kroppen. Vægten falder også til det normale igen (dog ofte lidt lavere da diæten jo har taget på massen). Så spiser jeg helt normalt i nogle uger og tror at er ovre for altid, men så er det bare dukket op 2 gange igen. Præcis samme mønster og med næsten samme interval. Jeg har på inden måde overspist i perioderne mellem væskereaktionerne – har ligget på ca. 2650 kcal hvilket er ca. mit ligevægtsindtag. Nogle dage lidt mere, nogle dage lidt lavere.

Jeg har prøvet at variere min kost, dog har jeg af kosttilskud indtaget proteinpulver (populært mærke), fiskeolie og multivitamin i forbindelse med træning.

Det skal siges, at jeg aldrig før i mit liv har oplevet noget lignende dette, og at jeg virkelig ikke har en anelse om hvad dette kan skyldes. Har overvejet at opsøge min egen læge, men tror helt ærligt ikke at han ved hvad det skyldes, og desuden vil han bare sige, at det er helt normalt at have lidt ”sul på maven”. :blahblah:

Håber virkelig at nogle vil være i stand til at hjælpe mig, da jeg egentligt ikke ved hvor jeg ellers skal søge hjælp. :please::unhappy:

Ps. Denne tråd er oprettet i ” Kost og Kosttilskud” da jeg formoder at denne reaktion skyldes noget jeg indtager, men er langtfra sikker…

pogue.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet, og det ser ud til at forskellige lægemidler kan give væskeansamlinger, forhøjet blodtryk, B6-vitaminmangel samt problemer med nyrer og hjerte. Jeg er dog ingen ekspert, så det kan være lidt svært at tyde, om der er tale om samme slags væskeansamlinger som du har. Dog synes jeg, at det lyder ret ekstremt at tage flere kilo på inden for kort tid, så du bør tale med en læge hurtigst muligt. Hvis din egen læge ikke gider at høre på dig, ville jeg tage på skadestuen - for det lyder som noget du bør tage alvorligt. Jeg synes ikke du selv skal eksperimentere med diæter og den slags, for tænk hvis du gjorde problemet værre.

Jeg håber du finder ud af hvad der er galt.

Mvh.

Kirsten

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet, og det ser ud til at forskellige lægemidler kan give væskeansamlinger, forhøjet blodtryk, B6-vitaminmangel samt problemer med nyrer og hjerte. Jeg er dog ingen ekspert, så det kan være lidt svært at tyde, om der er tale om samme slags væskeansamlinger som du har. Dog synes jeg, at det lyder ret ekstremt at tage flere kilo på inden for kort tid, så du bør tale med en læge hurtigst muligt. Hvis din egen læge ikke gider at høre på dig, ville jeg tage på skadestuen - for det lyder som noget du bør tage alvorligt. Jeg synes ikke du selv skal eksperimentere med diæter og den slags, for tænk hvis du gjorde problemet værre.

Jeg håber du finder ud af hvad der er galt.

Mvh.

Kirsten

Skadestuen er IKKE til for den slags ting, det er til akut opståede skader, situationer som denne skal foregå gennem egen læge eller vagtlæge - desuden er de fleste skadestuer idag lukkede - dvs de kun tager imod sager hvor egen læge har henvist.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bestemt også sige at du skal søge læge hurtigst muligt. For mig lyder det som noget der godt kunne være en slags allergisk reaktion på noget, muligvis er det værd at tænke over om du i forbindelse med træningen og diæten spiser noget du ikke har spist førhen?

Nogle gange har vi allergier vi ikke kender til som så vi først opdager i forbindelse med kostomlægninger, det er ikke sikkert det forholder sig sådan, men det vil lægen helt sikkert være med til at kunne afklare.

Link to comment
Share on other sites

Skadestuen er IKKE til for den slags ting, det er til akut opståede skader, situationer som denne skal foregå gennem egen læge eller vagtlæge - desuden er de fleste skadestuer idag lukkede - dvs de kun tager imod sager hvor egen læge har henvist.

Hvis jeg fik så voldsom en væskeansamling, ville jeg være bange for, at der var noget alvorligt galt, og havde jeg ingen muligheder for at komme til læge hurtigt, ville jeg føle mig nødsaget til at tage på skadestuen. Det kan godt være, at skadestuen ikke er til den slags ting, men hvad skal man gøre? Og jeg tager bestemt ikke på skadestuen, hvis jeg kan undgå det - det er jo ikke ligefrem morsomt at vente i flere timer. Men naturligvis ville jeg forsøge alle andre muligheder først, og forhåbentlige ville lægen eller vagtlægen se en.

Men når du nu er stud. med. kunne du så ikke slå op et eller andet sted og finde ud af hvad der er galt med vedkommende istedet for at skælde ud på mig ;-)

Mvh

Kirsten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share