Balder


Trainy
 Share

Recommended Posts

Helli Hello!

Jeg er ny medlem her, men har dog gennem længere periode nyt godt af jeres indlæg - so keep it up :4thumbup:

Som overskriften på indlægget lyder er jeg interesseret i at vide hvordan man bedst muligt kan få nogle balder af stål. Mit største dilemma er, at jeg ikke ved hvor stor en belastning jeg skal køre med :blink:

Jeg har fundet mit træningsprogram her:

http://www.workout.dk/default.asp?Action=Details&Item=965

Som i øvrigt er et brandgodt program !!! :bigsmile:

Målsætning:

Ønsker primært at stramme min bagdel op, og har gennem de sidste 3-4 mdr. kun kørt med Squat, indtil jeg faldt over denne - har nu kørt den i ca. 2-3 uger.

Er det bedst at lave eks. 3x15 fremfor 3x6? Mit største frygt er, at jeg ender med at få større balder end hvad jeg allerede har nu :crazy:

Jeg har læst andre tråde omkring deadlift og ønsker IKKE - noter venligst - ønsker IKKE at starte en ny diskussion omkring dette ... TAK!

Ser frem til mange gode tilbagemeldinger :cool:

Vh.

Trainy

Link to comment
Share on other sites

"opstramning" = tabe fedt og/eller øge muskelmassen

I dit tilfælde kunne det lyde som om det er primært er fedttabet vi skal kigge på.

3x15 vs 3x6:

jo flere gentagelser du kører jo lettere vil vægten naturligvis være. Generelt giver det mere styrke med tungere vægte og 15 reps er sådan i den høje ende til muskelvækst og kun meget lidt til styrke.

Men for en relativt nybegynder som dig er det en ganske fin vægt at køre med, fordi du behøver ikke løfte så tungt før det har effekt.

I og med du skal fokusere på vægttab for at få "strammet op", så behøver du heller ikke være bekymret for at dine baldemuskler vokser voldsomt.

Jeg er for øvrigt ikke vild med den artikels anbefaling af squat og lunges i smith maskinen. Det er et frygteligt apparat, der tvinger din krop ind i et bevægemønster som den måske ikke har godt af. Fortsæt du bare med squat med fri stang, hvis det altså er den du har kørt indtil nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for øvrigt ikke vild med den artikels anbefaling af squat og lunges i smith maskinen. Det er et frygteligt apparat, der tvinger din krop ind i et bevægemønster som den måske ikke har godt af. Fortsæt du bare med squat med fri stang, hvis det altså er den du har kørt indtil nu.

Og da slet ikke med den stil der som på billederne, hele vægten ende da i hoften og lænden. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Workout.dk, er i det hele taget en side, som er ret så ringe
Ja det tør siges. Ben-curl som beskrevet i artiklen sorterer altså IKKE under baldetræning. At øvelsen så af anden grund - nemlig at styrke baglåret - er god at have med er en anden snak.
Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres gode svar!

Hm.. Er kommet lidt i tvivl, blev der anbefalet 3x6 eller 3x15?

Jeg har egentlig lavet alm. Squats i næsten 4 mdr. nu, så er godt inde i rytmen. Har altid lavet dem på smith maskinen, da jeg lærte dem sådan.

Jeg har ikke noget imod at køre hårdt på, så længe det vil stramme op, og ikke forvokse musklerne (Ved godt at det eneste en muskel kan er at vokse, men ønsker ikke at min bagdel skal stritte mere ud end hvad den allerede på nuværende tidspunkt gør).

Det jeg kører nu mht. ben:

Alm. Squat

Lunges i Smith-maskine

Dødløft med strakte ben

Leg Extension

Bencurl

Calves

Det hele køres med 3x15.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres gode svar!

Hm.. Er kommet lidt i tvivl, blev der anbefalet 3x6 eller 3x15?

Jeg har egentlig lavet alm. Squats i næsten 4 mdr. nu, så er godt inde i rytmen. Har altid lavet dem på smith maskinen, da jeg lærte dem sådan.

Jeg har ikke noget imod at køre hårdt på, så længe det vil stramme op, og ikke forvokse musklerne (Ved godt at det eneste en muskel kan er at vokse, men ønsker ikke at min bagdel skal stritte mere ud end hvad den allerede på nuværende tidspunkt gør).

Det jeg kører nu mht. ben:

Alm. Squat

Lunges i Smith-maskine

Dødløft med strakte ben

Leg Extension

Bencurl

Calves

Det hele køres med 3x15.

Du skal ikke være bange for at få en strutmås, da der ikke er samme betingelser for opbygning af muskelmasse hos kvinder, som hos mænd. En af grundende er at mænd bl.a. er 'udstyret' med det mandlige kønshormon, testosterone, der spiller en vigtig rolle i opbygning af muskelmasse.

Med andre ord. Hvis din mås bliver betydlig størrere, vil det ikke være på baggrund af en forøget muskelmasse, men snarere en forøget fedtmasse.

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Som andre har været inde på, så er det langt svære for kvinder at øge muskelvolumen. Du kan øge muskelstyrken forholdsvis enkelt gennem din styrketræning med de 3x6 som jeg vil anbefale dig ligesom andre her gjort før mig. Du vil dog ikke umiddelbart øge din muskelvolumen (altså få større balder), men øge styrken pga. en bedre aktivering af din muskel via nerver.

Umiddelbart, dog uden at kende noget til din fedtprocent, ville jeg nok anbefale at lave mere fedtforbrænding end styrketræning. Eller kombinere de to ting måske aller bedst.

Link to comment
Share on other sites

Ahan ... 3 x6 Roger that! :cool:

Ang. dødløft, nogle anbefalinger der? Har set nogle anbefale rumænsk version? Mit primære mål er min bagdel, så den optimale øvelse foretrækkes.

ang 3x6 vs 3x15:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...re_og_traenede/

Davidolsen -> kvinder har også testosteron i kroppen (ligesom mænd har østrogen) bare i langt mindre doser - det er mængderne der adskiller mænd og kvinder.

Link to comment
Share on other sites

Davidolsen -> kvinder har også testosteron i kroppen (ligesom mænd har østrogen) bare i langt mindre doser - det er mængderne der adskiller mænd og kvinder.

Derfor kan mænd også udvikle hængepatter ved at indtage anabole steroider. Det stimulerer nemlig til øget østrogen produktion. Ja i værste fald kan mænd danne brystmælk:)

Edited by Anders Sand
Link to comment
Share on other sites

Træner du cardio og i så fald, bruger du så en stepmaskine?

Godt nok er jeg ikke en kvinde, men mine balder er kommet i tip top form ved at steppe en del med store skridt og ved høj intensitet. Der forbrændes fedt at man kan mærke at man bruger sine glutes ved de store skridt.

Der er alt for mange (især kvinder) som står og stepper med alt alt for små steps ved minimal intensitet mens de læser i et blad - se nu for h...... at få gang i bentøjet - tag nogle større steps, smæk intensiteten i vejret og lad nu være med at lade vægten af overkroppen hænge i bøjlerne (og drop bladet, for hvis man stepper ordenligt er man slet ikke i stand til at læse samtidig).

Edited by Fuddi
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget imod at køre hårdt på, så længe det vil stramme op, og ikke forvokse musklerne (Ved godt at det eneste en muskel kan er at vokse, men ønsker ikke at min bagdel skal stritte mere ud end hvad den allerede på nuværende tidspunkt gør).

Du vil ikke forøge din baldemuskulatur? Hvorfor så overhovedet træne dem? Hvis du er ude efter "opstramning" og ikke er interesseret i hypertrofi af disse muskler er det en sænkning af fedtprocent, altså kosten og ikke træningen, du skal kigge på.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share