Tab af styrke...?


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

Hey allesammen :bigsmile:

Så kom jeg atter igang med at styrketræne efter en pause på 8 måneder. Jeg synes faktisk det gik rigtig godt, men har alligevel lige et enkelt spørgsmål.

Jeg kunne tydeligt mærke at styrken i triceps og biceps var faldet, hvorimod styrken i bryst, ben, ryg og skulder var okay fin. Selvfølgelig var styrken generelt faldet i alle øvelserne, men altså specielt i triceps og biceps. Jeg hørte engang noget om at styrken falder hurtigere i nogle muskler end andre, kan det være derfor jeg mærker denne forskel. Jeg kunne knap nok lave 3 dips :nonono:

Hilsen Bambi.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke ekspert på nogle områder... men efter en pause på så lang tid er det der klart at du mister styrke.

Grunden til at du ikke har mistet så meget i dine ben, er måske fordi du bruger dem mere end dine arme til hverdag. ( går på trapper eller sådan noget)

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke ekspert på nogle områder... men efter en pause på så lang tid er det der klart at du mister styrke.

Grunden til at du ikke har mistet så meget i dine ben, er måske fordi du bruger dem mere end dine arme til hverdag. ( går på trapper eller sådan noget)

Det er ikke fordi det undre mig, at jeg har tabt min styrke - tvært imod det havde jeg forventet, men er bare nysgerrig for at vide om visse muskelgrupper svækkes hurtigere end andre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share