Spinner maraton


Donald
 Share

Recommended Posts

Kæresten, en kammerat og jeg tager til spinnermaraton lørdag (http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=32953) og fordeler 10 timer mellem os.

Dvs vi køre sådan her

1231231231

Så der er 2 der kører 3 timer og en der kører 4.

Er det en god ide at strække ud efter hvert pas ? Der går trods alt 2 timer før man skal køre igen.

Hvad med mad, nogen gode ideer ? (andet end noget mørk chokolade, vand og noget frugt)

Andre ting maratonnybegyndere som os skal være opmærksom på ? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kæresten, en kammerat og jeg tager til spinnermaraton lørdag (http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=32953) og fordeler 10 timer mellem os.

Dvs vi køre sådan her

1231231231

Så der er 2 der kører 3 timer og en der kører 4.

Er det en god ide at strække ud efter hvert pas ? Der går trods alt 2 timer før man skal køre igen.

Hvad med mad, nogen gode ideer ? (andet end noget mørk chokolade, vand og noget frugt)

Andre ting maratonnybegyndere som os skal være opmærksom på ? :bigsmile:

vand og masser af det - men det ved I jo helt sikkert :wink: - ca en-to liter pr time.

Jeg kørte et mini-marathon på tre timer for lidt tid siden - jeg havde også regnet med, at jeg skulle tage alle mulige forholdsregler, men det var slet ikke så slemt. Jeg kørte faktisk kun på vand og en halv grovbolle de tre timer, det var intet problem. Jeg lagde så også bunden med en god gang havregryn 3½ time inden. Men en banan eller to er sikkert smart. Måske en bolle for at få noget kulhydrat at køre på?

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Spinningmarathon er det fedeste!

Det vigtigste er, at du har fået erfaring med at køre mere end 1 time af gangen. Men ellers skal du være opmærksom på specielt dine knæ og stående øvelser. Vi ved alle, at for lidt belastning giver knæproblemer, men er du igang 4 timer eller mere kan man få rigtig ondt...

Men som udgangspunkt kan man sagtens klare sådan en tur. Bare husk, at det er dig selv der bestemmer belastningen. Du har en mængde energi, som du skal fordele over 10 timer. I forhold til udstrækning er det vigtigere, at du ikke bliver for kold efter turene... kolde muskler er æv...

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Spinningmarathon er det fedeste!

Det vigtigste er, at du har fået erfaring med at køre mere end 1 time af gangen. Men ellers skal du være opmærksom på specielt dine knæ og stående øvelser. Vi ved alle, at for lidt belastning giver knæproblemer, men er du igang 4 timer eller mere kan man få rigtig ondt...

Men som udgangspunkt kan man sagtens klare sådan en tur. Bare husk, at det er dig selv der bestemmer belastningen. Du har en mængde energi, som du skal fordele over 10 timer. I forhold til udstrækning er det vigtigere, at du ikke bliver for kold efter turene... kolde muskler er æv...

Jeg kører 2 timer i træk 1-2 gange om ugen, og der har jeg ikke haft problemer med hverken knæ eller andre ting så der skulle jeg være dækket ind :superman:

Link to comment
Share on other sites

Super fedt -giv en melding om hvordan det er gået..

Jeg havde kun spinnet i 4 mdr., da jeg var til mit første marathon.. kørte 3 timer i streg, spiste lidt chokolade og banan ind i mellem, ellers gik det fint...

Anna

Ja det er såmænd ikke så galt.. jeg havde spinnet i 2½ uge da jeg første gang kørte 3 timer i træk, så det kan man sagtens.... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kæresten, en kammerat og jeg tager til spinnermaraton lørdag (http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=32953) og fordeler 10 timer mellem os.

Dvs vi køre sådan her

1231231231

Så der er 2 der kører 3 timer og en der kører 4.

Er det en god ide at strække ud efter hvert pas ? Der går trods alt 2 timer før man skal køre igen.

Hvad med mad, nogen gode ideer ? (andet end noget mørk chokolade, vand og noget frugt)

Andre ting maratonnybegyndere som os skal være opmærksom på ? :bigsmile:

Kære Donald

Fedt at I kører med, jeg glæder mig til at gi den gas sammen med jer :4thumbup:

Jeg har kørt 300 km nogle gange efterhånden og selvfølgelig spinnet et par år - det er jo derfor vi holder IRON spinner 2006 - jeg :wub: spinning og racercyklen!

I kan sagtens køre på vand og en banan eller sandwich imellem timerne - der er først ved længere længde eller stor træningsmængde at man bør overveje tilskudsprodukter :superman:

Udstræk er en smagssag, jeg synes det kan være meget godt - vi har jo gratis massage såeeeeeh den er oplagt, ellers så hold benene lidt igang, gå rundt og nyd tilværelsen imellem turene :smile:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share