skruen uden ende!!!


kane
 Share

Recommended Posts

Jeg havde et ønske om at gå fra 80kg til 85-86kg, så for 6 dage siden begyndte jeg seriøst at indtage en masse mad + WG ... er oppe på 10 halve rugbrød med fisk, sundt pålæg osv. om dagen. drikker dessuden 3 liter mælk om dagen som minimum. der ud over kommer der morgenmad (havregyrn med mælk) middagsmad (rugbrød) aftensmad (magert køb, ris, pasta, tun) + tager 2 wg shakes om dagen. det har ført til en vægtforøgelse på 2 kg på 6 dage. Men er denne fremgangsmåde korrekt, eller kommer jeg til at døje med en masse fedt bagefter. Inden jeg startede på med at indtage så mange kulhydrater/proteiner havde jeg lidt fedt på maven og i hver side og det ønsker jeg bestemt at komme af med så snart jeg har den ønskede vægt.

Men er det ikke lidt en skrue uden ende... jeg tager 5-6 kilo på og får mere fedt på kroppen end jeg havde i forvejen... så skal jeg så til at tabe mine fedtkilo, altså indtage mindre kalorier end jeg kan forbruge, og derved mindskes min kropsmasse igen til status quo.

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt, at man bliver nødt til at tage lidt fedt på for at øge muskelmassen. Og også at man bagefter mister lidt af muskelmassen mens man fjerner fedtet.

Kunsten er at minimere fedttilvæksten til at begynde med, og derefter sørge for at miste så lidt muskelmasse som muligt.

Det kan godt kaldes "skruen uden ende", men det er mere konstruktivt at se på det som 2 skridt frem og 1 tilbage.

Det du kan gøre, er at holde øje med spejlet, så du ikke bliver for fed.

Vær opmærksom på at en del af de 2 kg du har taget på, sandsynligvis er væske, som sandsynligvis får dig til at se mindre markeret ud. Tag højde for det, når du evaluerer din fedt/massetilvækst.

Hvis du synes du bliver for fed, så juster dit kalorieindtag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share