5 km. på 22-23 min.


Cerox
 Share

Recommended Posts

TripleT -

Nu vil jeg egentlig heller ikke diskutere det.... Men jeg bliver nok nød til at argumentere for mit indlæg alligevel :blush:

først og fremmest formoder jeg nu ikke, han kan løbe med 80-90 procent af max. puls i 30...., men det skal måske nærmere stå som målet

Nu ligger det sådan, at jeg ikke formoder, vi er uenige om, at det er mandens absolutte iltoptagelse, vi skal have øget, hvis han skal løbe meget hurtigere på en 5 km rute.... , hvis fyren ikke har erfaring med interval træning, vil han aldrig imo opretholde samme intensitet gennem træningspasset som ved kontinuerlig træning....!

Hvorfor så løbe intervaller fremfor kontinuerligt...?? Hvordan skulle intervaltræning kunne være mere effektiv en kontinuerlig træning???

Manden skriver selv, at han rimeligtvis er konditioneret til belastningen... Kontinuerlig træning vil om alt lige mindre belastende på muskler og sener end intervaltræning, hvis vi formoder, at man vil opretholde samme belastning af kredsløbet ved de to former....

Hvor er det, jeg ikke har ret?? :innocent:

Edited by Jac
Link to comment
Share on other sites

-> FicusForPresident: Hvilket program løber du efter?

Arbejder med dette program følger det ikke 100 % og det er beregnet til en prøve på 2.4 km

Uge Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5

1. 5 km udh. 6 x 400 m IT 30 min. AT 5 km udh. 60 min. jogging/udh.

2. 5 km udh. 8 x 200 m IT 35 min AT 5 km udh. 75 min jogging/udh.

3. 5 km udh. 7 x 400 m IT 35 min. AT 5 km udh. 80 min. jogging/udh.

4. 5 km udh. 10 x 200 m IT 40 min. AT 5 km udh. 85 min. jogging/udh.

5. 5 km udh. 8 x 400 m IT 40 min. AT 5 km udh. 90 min. jogging/udh.

6. 3 km udh. 6 x 200 m IT 30 min. AT OPTAGELSESPRØVE

Distance Aerobt Anaerobt

100 m 1 % 99 %

200 m 5 % 95 %

400 m 12 % 88%

800 m 40 % 60%

1500 m 65 % 35 %

3000 m 80 % 20 %

5000 m 90 % 10 %

10000 m 95 % 5 %

Edited by FicusForPresident
Link to comment
Share on other sites

TripleT -

Nu vil jeg egentlig heller ikke diskutere det.... Men jeg bliver nok nød til at argumentere for mit indlæg alligevel :blush:

først og fremmest formoder jeg nu ikke, han kan løbe med 80-90 procent af max. puls i 30...., men det skal måske nærmere stå som målet

Nu ligger det sådan, at jeg ikke formoder, vi er uenige om, at det er mandens absolutte iltoptagelse, vi skal have øget, hvis han skal løbe meget hurtigere på en 5 km rute.... , hvis fyren ikke har erfaring med interval træning, vil han aldrig imo opretholde samme intensitet gennem træningspasset som ved kontinuerlig træning....!

Hvorfor så løbe intervaller fremfor kontinuerligt...?? Hvordan skulle intervaltræning kunne være mere effektiv en kontinuerlig træning???

Manden skriver selv, at han rimeligtvis er konditioneret til belastningen... Kontinuerlig træning vil om alt lige mindre belastende på muskler og sener end intervaltræning, hvis vi formoder, at man vil opretholde samme belastning af kredsløbet ved de to former....

Hvor er det, jeg ikke har ret?? :innocent:

Jeg siger på intet tidspunkt at du har forkert, jeg mener blot at intervaltræning vil gi´mere og hurtigere resultater. Og som jeg skriver behøver man ikke skade sener og led mere end ved normal løbetræning, bare fordi man øger farten med 4-5km/t.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lidt mærkeligt at læse om alle de skader som Cerox vil få og hvad han kan eller ikke kan.....

Lad dog manden få lov at prøve og så melde tilbage. Det er jo ikke direkte sundheds skadeligt at øge sin træningsmængde! Eller intensitet for den sags skyld. Selvfølgelig skal der være omtanke med i foretagendet, men det har cerox jo demonstreret ved sine egne indlæg.

Det er også lidt mærkeligt at flere har bekymringer om hans fremtidige træning og vedholdenhed. Cerox stillede et par konkrete spørgsmål og med en konkret tidsramme. Jeg synes også at der dukkede et par gode indlæg op, men derudover synes jeg bekymringerne har taget lidt overhånd. :blink:

Nå, men det var sådan set ikke for at gøre nogen ophidset, men debatten på denne tråd gik jo ikke på om hvorvidt man havde størst overlevelses chance som nybegynder ved kontinuerlig- eller intevaltræning, men mere på om cerox kunne komme ned på 23 min om nogle måneder.......

jeg håber du vil vende tilbage med dine erfaringer med forslagene så vi andre kan blive klogere på om vores råd virker noget som helst... pft. :smile:

Hvis ikke det går så kan du jo snakke med ham jyden der fantaserer på tråden her han må kunne et eller andet fantastisk :laugh:

Hilsen Gribben

Link to comment
Share on other sites

Jamen var ude at løbe en basis-test i mili idag. 3000m på 13.40

Jeg føler selv jeg kunne have givet den lidt mere gas, men det var altså hvad det blev til. 5000m ruten på tid, bliver prøvet af engang i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lidt mærkeligt at læse om alle de skader som Cerox vil få og hvad han kan eller ikke kan.....

Lad dog manden få lov at prøve og så melde tilbage. Det er jo ikke direkte sundheds skadeligt at øge sin træningsmængde! Eller intensitet for den sags skyld. Selvfølgelig skal der være omtanke med i foretagendet, men det har cerox jo demonstreret ved sine egne indlæg.

Det er også lidt mærkeligt at flere har bekymringer om hans fremtidige træning og vedholdenhed. Cerox stillede et par konkrete spørgsmål og med en konkret tidsramme. Jeg synes også at der dukkede et par gode indlæg op, men derudover synes jeg bekymringerne har taget lidt overhånd. :blink:

Nå, men det var sådan set ikke for at gøre nogen ophidset, men debatten på denne tråd gik jo ikke på om hvorvidt man havde størst overlevelses chance som nybegynder ved kontinuerlig- eller intevaltræning, men mere på om cerox kunne komme ned på 23 min om nogle måneder.......

jeg håber du vil vende tilbage med dine erfaringer med forslagene så vi andre kan blive klogere på om vores råd virker noget som helst... pft. :smile:

Hvis ikke det går så kan du jo snakke med ham jyden der fantaserer på tråden her han må kunne et eller andet fantastisk :laugh:

Hilsen Gribben

Jeg kan for så vidt godt forstå din indfaldsvinkel. Men, når vi advarer mod overtræning og for vilde ambitioner, så er det jo netop fordi vi selv har været i samme situation og gjort de fejltagelser vi advarer imod.

Det ville da være surt, hvis Cerox kører sur i sin træning pga. forhold, der kunne have været undgået :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løber ikke efter de 5000m endnu, skal lige igennem de 2000m først, hehe :)

Min rute er målt gennem krak (Løber altid langs vejen). Men kunne endeligt være fedt at komme på test bane :laugh:

Løber jo også med en fart på ca 22km/t ... Skal bare op på en 26 stykker, og kan jeg godt holde til :superman::superman:

Har du prøvet at finde en bane og løbe på?

Link to comment
Share on other sites

Har selv lige været ude og løbe 5 km i dag, bare lige for at få rørt fusserne :walking: Plejer at løbe en længere distance.

Mine ben var bestemt ikke noget at råbe hurra for i dag, det sved og brændte i dem :devil: Men alligevel løb jeg turen på 26 min, med en hastighed på 11,5 km/time. Så jeg kan kun sige, at det sagtens kan lade sig gøre at løbe de 5 km på mindre end 25 min :4thumbup:

Go vind :superman:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Jo tak og i lige måde, godt gået :4thumbup:

Jeg har ikke taget tiden på de sidste mange ture, men føler det går stille og roligt frem ad med kondien. Jeg har indraget både svømning og cykling i ugens program, så det bliver lidt mere alsidigt og knap så hårdt for bentøjet...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej igen alle sammen!

Det er nu et stykke tid siden sidst. Prøven gennemførte jeg igår med en tid på 23,39min med en MP-bronzecirkel inden og min bedste personlige tid er 23,35. Så jeg har fået klippet 3,10min af tiden siden start. Det er for mig et meget tilfredsstillende resultat, da jeg fik et mindre problem med skinnebensbetændelse tidligt i træningen og måtte udelukke intervaltræning og nøjes med 5km, 2 gange om ugen. Jeg mærker nu næsten intet til skinnebensbetændelsen mere og begynder at smide interval oveni igen. Så må vi se hvad tiden så kan bringes ned på. Jeg går også så småt igang med nogle ture af flere km.

God træning til jer alle! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share