Styrke, håndled


madsen87
 Share

Recommended Posts

Hej.

Situationen er den at jeg får ømme håndled(tiltider smerte under øvelser) ved en arms armstrækninger og håndstand(eller forsøg derpå :blush: ).

Jeg går ud fra det er pga. mine håndled er for svage?

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre ved det?

Har tidligere haft brækket håndleddet, men smerten forekommer næsten ligeså ofte i det modsatte håndled.

På forhånd tak

-Madsen

Link to comment
Share on other sites

Har os haft problemer med mit håndled. En af grundene var at jeg trænede biceps curls forkert og kørte upright rows og fransk pres. Erstatte biceps curls med hammer curls, fjern upright rows og træn dips istedet for fransk pres. Og så hjælper det med nogen wrist curls med en barbell med let vægt, samt at holde 2x 10 kilo skiver med fingrene i så lang tid som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Har os haft problemer med mit håndled. En af grundene var at jeg trænede biceps curls forkert og kørte upright rows og fransk pres. Erstatte biceps curls med hammer curls, fjern upright rows og træn dips istedet for fransk pres. Og så hjælper det med nogen wrist curls med en barbell med let vægt, samt at holde 2x 10 kilo skiver med fingrene i så lang tid som muligt.

Okay, tak for svaret. Jeg glemte godt nok at skrive jeg ikke styrketræner udover det nævnte, men min fejl. Men vil forsøge mig med nogle lette wrist curls og det med skiverne, lyder ganske fornuftigt :) og igen, tak :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Situationen er den at jeg får ømme håndled(tiltider smerte under øvelser) ved en arms armstrækninger og håndstand(eller forsøg derpå :blush: ).

Jeg går ud fra det er pga. mine håndled er for svage?

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre ved det?

Har tidligere haft brækket håndleddet, men smerten forekommer næsten ligeså ofte i det modsatte håndled.

På forhånd tak

-Madsen

Det er ikke muligt at træne sine håndled stærkere. Det eneste du kan gøre er at være varsom med, hvilke øvelser du kører og måske købe nogle wraps til at give håndleddene støtte.

Link to comment
Share on other sites

WOOOOT!??? Hvad? Det syyyygt!!!!

Man kan selvfølgelig træne noget underarm og noget grebsstyrke, men man kan ikke decideret få "større" håndled.

Der er stor forskel på at få stærkere håndled og større håndled - du skriver begge dele som om det var det samme.

Så vidt jeg ved er håndleddet et at de mest "stabile" kropsmål, der ændrer sig meget lidt selv med ændret kropsvægt og -sammensætning.

Men du kan selvfølgelig styrke dit håndled.

Link to comment
Share on other sites

Der er stor forskel på at få stærkere håndled og større håndled - du skriver begge dele som om det var det samme.

Så vidt jeg ved er håndleddet et at de mest "stabile" kropsmål, der ændrer sig meget lidt selv med ændret kropsvægt og -sammensætning.

Men du kan selvfølgelig styrke dit håndled.

Nu har jeg aldrig decideret målt tykkelsen/størrelsen på mit håndled - men da jeg vejede 14kg mere end jeg gør nu, strammede mit ur en del, og jeg fik mærker på armen af at gå med det! Nu sidder det ret løst, og kan næsten drejes hele vejen rundt!

Min fedt% lå på ca. 15 da den var højest, så det burde ikke kun være fedt, som havde sat sig på håndleddet? Noget er der sket!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig decideret målt tykkelsen/størrelsen på mit håndled - men da jeg vejede 14kg mere end jeg gør nu, strammede mit ur en del, og jeg fik mærker på armen af at gå med det! Nu sidder det ret løst, og kan næsten drejes hele vejen rundt!

Min fedt% lå på ca. 15 da den var højest, så det burde ikke kun være fedt, som havde sat sig på håndleddet? Noget er der sket!

jeg sagde ikke det var 100% stabilt, og der skulle måske have stået at det er "relativt stabilt" og ikke "meget stabilt"

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig decideret målt tykkelsen/størrelsen på mit håndled - men da jeg vejede 14kg mere end jeg gør nu, strammede mit ur en del, og jeg fik mærker på armen af at gå med det! Nu sidder det ret løst, og kan næsten drejes hele vejen rundt!

Min fedt% lå på ca. 15 da den var højest, så det burde ikke kun være fedt, som havde sat sig på håndleddet? Noget er der sket!

Du kan ikke rigtig ændre selve leddets størrelse (hverken sener eller knogler vokser rigtig i størrelse) men hvis du tager en fandens masse kg på eller taber dem, kan du sagtens ændre fedtmassen omkring dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tag forbi et hvilkensomhelst større slagteri og kig på håndled hos de slagtere der har været i branchen i mange år. Deres håndled er ofte på tykkelse med mit lår.

Jeg er meget interesseret i at høre om det er knoglerne der bliver større eller ledbåndene der begynder at vokse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share