Militær træning


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Jeg har søgt rundt her inde, men synes ikke jeg kunne finde et normalt program til værnepligtige, så nu spørger jeg altså...

Jeg skal i militæret godt nok først om 1-2 år, men vil hellere være forberedt, end slet ikke at være...

Jeg har ingen ide om hvor hårdt det er som værnepligtig....

Havde tænkt på en masse løb

Masse armbøjninger, mavebøjninger, chins osv (altså helt frivægtøvelser)

Træner normalt tungt så det bliver selvfølgelig nok lidt anderledes, men sådan er det jo..

Nogen der har kommentare eller erfaringer??

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige blevet færdig som værnepligtig hos LG så kan selvfølgelig kun udtale mig om hvordan det var der.

Inden jeg skulle ind, gik jeg med en formodning (forhåbning) om at det ville blive så og så hårdt. Blev godt nok lidt skuffet må jeg indrømme.

Der var så godt som ingen fysiske krav. Er du i stand til at løbe 3000 m på 16 min. og kravle rundt i en skovbund i begrænsede tidsrum, har du glimrende forudsætninger. Det skulle nok kunne nås på 2 år :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har søgt rundt her inde, men synes ikke jeg kunne finde et normalt program til værnepligtige, så nu spørger jeg altså...

Jeg skal i militæret godt nok først om 1-2 år, men vil hellere være forberedt, end slet ikke at være...

Jeg har ingen ide om hvor hårdt det er som værnepligtig....

Havde tænkt på en masse løb

Masse armbøjninger, mavebøjninger, chins osv (altså helt frivægtøvelser)

Træner normalt tungt så det bliver selvfølgelig nok lidt anderledes, men sådan er det jo..

Nogen der har kommentare eller erfaringer??

Løb, kropsvægtøvelser og lidt styrke med kettlebell og sandsæk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv været igennem den nye HBU, men jeg vil da foreslå noget march ved siden af dine armstrækkere og løbeture...

Og måske noget O-løb.

Vi var ikke i nærheder af noget som lignede march!

O-løb er ikke svære derinde, og vi løbe 2-3 stk over 4mdr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal selv ind til mili den 1. feb 2007 - Glæder mig max :tongue:

Jeg forbereder mig bare ved at løbe lidt i dec. (de 3 km) mens jeg cutter.

Har en gammel rekord da jeg var 12-13 år, hvor jeg løb en 3 km på 11 min og den ville jeg godt slå nu når jeg er 19 år :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig også mega.... Men jeg skal lige blive færdig med min HHX uddanelse, og selvfølgelig lige fylde 18 (er 17år)... Har nemlig stærkt overvejede at gå videre i militæret, men vil nu lige se hvad jeg synes om at være værnepligtig først...

Mit råd; lad ikke HBU'en være afgørende for hvorvidt du vil videre i systemet!

Link to comment
Share on other sites

hvis du vil være jæger skal du satse mest på udholdenheden.. begynd at svømme træne, da det nok er det hårdeste udover alt marchen..

mener det er 10km du skal svømme til prøven som er på tid.. du har dog svømmeføder på. og du kommer til at marchere 2 x 50 km på en weekend + meget andet crap.. efter hvad jeg har fået fortalt !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share