Diskusprolabs i lænden.


Nis1902
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har set at her er flere herinde som skriver at de har en Diskusprolabs og jeg er selv en af de uheldige som har fået det.. :-( (men det er heldigvis en af dem som skulle kunne trænes væk)

Så vil jeg høre om der er nogen herinde som har nogen idé til hvor lang tid man skal regne med at bruge på at træne den væk?

Og er der nogen herinde som har nogle gode erfaringer at dele ville det dale være rart at høre om dem. :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Jeg fik min opereret. Efterfølgende gik jeg til genoptræning i en måned på hospitalet. Jeg vil skyde på en lille måneds tid, hvis prolapsen ikke er smertefyldt.

Jeg tror det er vigtigt at lave nogle gode træningsøvelser, der styrker ryg, lænd og mave.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har set at her er flere herinde som skriver at de har en Diskusprolabs og jeg er selv en af de uheldige som har fået det.. :-( (men det er heldigvis en af dem som skulle kunne trænes væk)

Så vil jeg høre om der er nogen herinde som har nogen idé til hvor lang tid man skal regne med at bruge på at træne den væk?

Og er der nogen herinde som har nogle gode erfaringer at dele ville det dale være rart at høre om dem. :-)

Det er individuelt.

Det bliver du jo så ikke meget klogere af, men det er faktisk rigtigt svært at sammenligne dig med andre specielt når vi ikke ved mere.

Du kan påvirke din genoptræning i positiv forstand ved at sørge for at være omhyggelig med din træning ikke kun kvantitet, men også kvalitet. Du kan forsøge at eliminere en eventuel årsag til prolapsen. Alternativt de faktorer som måtte være medvirkende til prolapsen eks svage ryg muskler eller tilsvarende.

Men jeg går ud fra at du er tilknyttet en fysioterapeut?! Ellers mener jeg det kunne være en god ide og så lade ham/hende råde dig og give individuel vejledning.

BUM.

Mit bud på hvor lang tid det vil tage tjah.... Det kommer an på dit mål! Hvad vil du opnå? skal du løfte vægte? skal du i arbejde? eller hvad skal du?

Hilsen Gribben

Og god bedring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har set at her er flere herinde som skriver at de har en Diskusprolabs og jeg er selv en af de uheldige som har fået det.. :-( (men det er heldigvis en af dem som skulle kunne trænes væk)

Så vil jeg høre om der er nogen herinde som har nogen idé til hvor lang tid man skal regne med at bruge på at træne den væk?

Og er der nogen herinde som har nogle gode erfaringer at dele ville det dale være rart at høre om dem. :-)

Har du læst nogle af svarene på lignende forespørgsler? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er individuelt.

Det bliver du jo så ikke meget klogere af, men det er faktisk rigtigt svært at sammenligne dig med andre specielt når vi ikke ved mere.

Du kan påvirke din genoptræning i positiv forstand ved at sørge for at være omhyggelig med din træning ikke kun kvantitet, men også kvalitet. Du kan forsøge at eliminere en eventuel årsag til prolapsen. Alternativt de faktorer som måtte være medvirkende til prolapsen eks svage ryg muskler eller tilsvarende.

Men jeg går ud fra at du er tilknyttet en fysioterapeut?! Ellers mener jeg det kunne være en god ide og så lade ham/hende råde dig og give individuel vejledning.

BUM.

Mit bud på hvor lang tid det vil tage tjah.... Det kommer an på dit mål! Hvad vil du opnå? skal du løfte vægte? skal du i arbejde? eller hvad skal du?

Hilsen Gribben

Og god bedring :smile:

Jeg træner ca hver anden dag. Og jeg gør meget ud af at det er rigtigt alt det jeg gør og hellere flere gange med let vægt end få gange med tunge vægte. Men jeg tror at mit problem er manglende rygmuskler.. ;-) jeg tror det er kommet af jeg har dyrket VILDT MEGET sport og så er stoppet med det uden at på nogen måde holde min ryg vedlige. Jeg er også næste 2 m høj så ryggen er jo ikke det stærkeste som udgangspunkt.. ;-) og har nok været en af de der brian´er i bilen med skæv ryg og armen ud af vinduet.. (Typen som altid siger at det ikke er mig som får ondt i ryggen det er kun Naboen.) ;-)

Yes jeg har været tilknyttet en Fys. Men fik en masse øvelser jeg skulle lave og nu er jeg så igang med det..

Jamen mit mål er at jeg kan lave alt det jeg ellers har kunne med min ryg. jeg arbejder stadig på fuld skrue.. Jeg vil skyde på at hvis man indeler Prolabser i fra 1 til 10 så ligger min på 2. Så det er langt fra den slemmeste man kan have. Jeg har nok været heldig og tage den i opløbet. Det irreterer bare meget og skal jo derfor væk.. :-)

Til Jørgen L

Og ja jeg har læst de andre svar.. ;-) men syntes ikke at der stod noget om hvor langt tid det tager at træne en ryg op igen. :-)

Til Femina;-)

Jeg skulle jo helst undgå en operation men jeg glad for at høre at din har hjulpet og det er blevet godt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

Har også haft en prolaps. Desværre ikke en som kunne opereres. Jeg har nu i mange år trænet 2-3 gange ugentlig og lænden driller stadig meget ! .... Om det er prolapsen der stadig driller ved jeg ikke. Jeg hælder mere til at prolapsen var et resultat af at jeg er skruet lidt forkert sammen med en for lige ryg, der hvor den burde svaje. Men prøv at holde modet oppe selvom du ikke mærker fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har også haft en prolaps. Desværre ikke en som kunne opereres. Jeg har nu i mange år trænet 2-3 gange ugentlig og lænden driller stadig meget ! .... Om det er prolapsen der stadig driller ved jeg ikke. Jeg hælder mere til at prolapsen var et resultat af at jeg er skruet lidt forkert sammen med en for lige ryg, der hvor den burde svaje. Men prøv at holde modet oppe selvom du ikke mærker fremgang.

Hvorfor skriver du "desværre ikke en som kunne opereres" ?? Du skal da kun være glad for at du ikke skal opereres. Succesraten er ikke noget man praler med hvad angår prolaps-operationer.

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg høre om der er nogen herinde som har nogen idé til hvor lang tid man skal regne med at bruge på at træne den væk?

Og er der nogen herinde som har nogle gode erfaringer at dele ville det dale være rart at høre om dem. :-)

Hvor lang tid det tager = resten af dit liv forhåbentligt.... ville det ikke være dumt, at træne en ryg op nu til et god sundt niveau, og så bare droppe det igen, når du tilsyneladende er kommet dig over dine smerter! og så ende med en slatten ryg igen...!???

Personligt ville jeg ikke være et sekundt i tvivl, men det er helt op til dig selv :blush:

Nogle folk skal virkelig rammes hårdt, før de finder ud af, at deres vaner ikke er verdens bedste...!

Prolapser er meget svære at sammenligne, så jeg tror ikke, du kan bruge andres erfaringer til meget...! Tag udgangspunkt i dig selv, og nogle gode råd fra en god fys., så er du godt på vej....

Jeg har hjulpet mange fra en prolaps til en stærk ryg igen, men det kræver, at man har dem ved siden af sig... og selv ser deres ansigt, når det gør ondt.... hvad de kan og ikke kan... mv. Det kan ikke bare gøres over et internet forum!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share