hvad er bedst


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

Jeg fristes til at gentage mig selv, så det vil jeg gøre...

Stor som et brød bliver du ved at have et massivt energioverskud samt foretage godt med tunge løft.

Det afgørende er ikke om du drikker shakes, men at du er i energioverskud, og får protein nok

Der findes allerede et utal af programmer rettet mod muskelhypertrofi - brug søg funktionen

Et klassisk fullbody program kunne være en fin løsning:

- Squat

- Bænk

- Dødløft

- Kropshøvninger

- Bent over row

- Dips

- Evt læg, curl, dunk

5x5 i de store øvelser 3x8-10 i de mindre

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Der er godt nok mange forskellige ting i denne tråd så vil lige prøve at opsumere de forskellige ting.

Sagt kort er der som sagt mange forskellige programmer man kan vælge imellem til at støtte sig til som ny, men når du nu træner 3 gange i ugen er det bedst hvis du træner hele kroppen hver gang og helst har 2 dage imellem hver træning.

Du bør MAX tage 10 gentagelser men hvis du vil køre endnu mere på at blive stor bør du køre med større vægte og evt. tage 10 - 8 - 6 gentagelser så du tager mere vægte på for hvert sæt.

Nogle vil sige at du kun skal tage få sæt men da du ikke har trænet så længe og er tynd ville jeg ikke gøre det, for at din krop kan venne sig til at lave noget mere og for at passe på dine led.

Håber det hjalp lidt på at samle op på det.

ja 1 dag imellem hver træning og så er der meget bedre måder at dele reps op, du foreslår pyramidetræning og der findes mange bedre alternativer

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål mere når man skal drikke det der protein pulver skal man drikke det hver dag eller kun de dage man træner

og man skal drikke det 3 gange om dagen. morgenmad efttermiddags mad skal jeg drikke det inde eller efter træning

og så om aftenen

proteinpulver er ofte en god idé efter træning, fordi det er en god proteinkilde og let at have med lige efter træning.

Derudover kan det bruges for at supplere øvrige måltider, hvis de mangler protein. Ingen siger man skal.

Du er bedre tjent med at spise en tilsvarende mængde rigtig mad på dage du ikke træner.

Normalt indtages det bare lige efter træning. Har du spist indenfor 2-3 timer har kroppen formentlig også protein og tage af.

Man kan vælge at tage en smule før eller under, men ofte er det ikke behageligt at skulle træne med maven fuld af proteindrik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål mere når man skal drikke det der protein pulver skal man drikke det hver dag eller kun de dage man træner

og man skal drikke det 3 gange om dagen. morgenmad efttermiddags mad skal jeg drikke det inde eller efter træning

og så om aftenen

Som skrevet tidligere, så er det afgørende ikke om du drikker prot. shakes.

Du skal derimod have fokus på at få prot. nok gennem din kost, og særligt lige efter træning.

Prot. tilskud er blot EN måde at gøre det på.

Personligt vil jeg dog foreslå dig at få størstedelen af dine prots gennem alm mad.

Et prot. indtag på 1,5-2g/kg kropsvægt er en meget normal anbefaling.

Derudover skal du være i energioverskud hvis du vil vokse.

Link to comment
Share on other sites

et spørgsmål mere og så spørg jeg ikke om lige frem over hvis jeg får et svar jeg ønsker,,

altså ved godt man skal drikke et hvis antal gram af det der protein pulver

men kan jeg ikke bare drikke det normale som de skriver bag på og så drikke det 3 gange om dage de dage jeg træner

Edited by TechnoTrold
Link to comment
Share on other sites

et spørgsmål mere og så spørg jeg ikke om lige frem over hvis jeg får et svar jeg ønsker,,
Forstår nogen - evt dig selv - den sætning??
altså ved godt man skal drikke et hvis antal gram af det der protein pulver

Man SKAL ikke nødvendigvis drikke et fast antal garm, som tidligere skrevet, så er prot. shakes blot et tilskud af prot. du lige så godt kan få gennem alm. mad.

men kan jeg ikke bare drikke det normale som de skriver bag på og så drikke det 3 gange om dage de dage jeg træner

Det KAN du godt, men tag og læs FAQ'en om prot, der finder du svar på alle dine spørgsmål.

Hvis du får dækket dit daglige prot. behov, og særligt lige efter træning har fokus på at få noget ned, så er du fint med.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Ok jeg har fundet et program som jeg synes passe ok,

starter med mavebøjninger 2 x 25 mave bøjninger og 2 x 25 hvor man tager benene op og ned

og så squat 3 x 10

bænkpres 3 x 10

og så bænkpres hvor man ligger 45 grader eller sådan noget. 3 x 10

og så skulderpres hvor man sidder ned 3 x 10

biceps 3 x 10

triceps 3 x 10 og så vinger 3 x 10 med en hvor man hiver den ned og op.

og så hvor man står med helt strette arme og hiver sådan 2 snure ned og giver også bryst

og til sidst 2 x 25 ryg

3 gange om ugen

Link to comment
Share on other sites

går mest efter store over arme tænkte lige på en ting kan du ikke lige sende nogen bileder hvor man ser hvordan de forskellige ting bliver lavet squat ved jeg

Skal vi også løfte vægtene for dig og putte mad i din mund? Gud forbyde, at man skulle finde øvelserne selv da!! :blink: Hvis du er så ressource-svag IRL som du virker her på boardet, så kan seriøs træning da vist være lige meget.... :dry:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

jamen kan ikke huske navnet på den der hjemme side hvor man kan se alle øvelser kan i ikke bare lige skrive den

www.exrx.net

Vedr. Progarm, så vil jeg lige gentage mig selv IGEN

Jeg fristes til at gentage mig selv, så det vil jeg gøre...
Stor som et brød bliver du ved at have et massivt energioverskud samt foretage godt med tunge løft.

Det afgørende er ikke om du drikker shakes, men at du er i energioverskud, og får protein nok

Der findes allerede et utal af programmer rettet mod muskelhypertrofi - brug søg funktionen

Et klassisk fullbody program kunne være en fin løsning:

- Squat

- Bænk

- Dødløft

- Kropshøvninger

- Bent over row

- Dips

- Evt læg, curl, dunk

5x5 i de store øvelser 3x8-10 i de mindre

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share