hvad er bedst


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

hej nu er jeg starte nede i et slags centre med en masse Styrketrænings udstyr,

da vi så kom der ned første dag, nu er det en måned siden måske mere. Der var der en som hjalp os med at komme i gang med at træne,

han sagde at vi skulle starte med at lave full body 1 mins træning. hvor i man laver 1 minut med bænkpres og så vider indtil vi havde været det hele igennem

og ja det er rigtigt hårdt men synes ikke lige der sker noget, fordi før i tiden skerte der en del hvor vi lavet 3 x 10 men kun biceps den ene dag, Så kan man vel altid træne det hele 3 gange om ugen bare med 3 x 10 system

eller vil det være over træning men så må det vi laver nu jo også være over træning

venlig hilsen Technotrolden

Link to comment
Share on other sites

Det var godt nok et meget rodet og forvirrende indlæg.

Du vil have hjælp til et fornuftigt træningsprogram, eller hvad?

Skitser kort og præcist hvor tit du havde planlagt at træne, og hvilke øvelser du kender eller havde forestillet dig at have med.

Kig desuden rundt i eksisterende tråde og i diverse artikler på siden. Der er mange forslag til grundprogrammer.

Du kan ikke forvente synlige resultater i løbet af én måned. Det kan godt forventes at du er steget i styrke, men muskelmasse (eller vægttab) tager noget tid.

At lave samme øvelse 1 minut af gangen virker som en temmelig pudsig måde at styre træningen på. Det er meget mere normalt at fastsætte det man løfter efter hvor mange gange det kan løftes eller som en procentdel af dit bedste løft.

3 sæt á 10 gentagelser pr øvelse kan være en ganske fornuftig måde at starte på.

Link to comment
Share on other sites

Jamen Da jeg startede for et stykke tid siden var det for at styrke min krop da jeg er starte murer lære,

men nu vil jeg også godt blive sådan rigtig stor men ikke så stærk igen altså self stærkere med helst større

fordi har altid været sådan en lille en,

Jeg kender til bænkpres Biceps triceps squat

Mit mål er at blive større og det synes jeg ikke jeg bliver ved at træne 1 minut træning kun ved at lave 3 x 8 eller 3 x 10 system

men nogen som kan give mit et program jeg kan lave for at blive hurtig større og vil helst ikke tabe mig men blive større sådan et brød,

Jeg er kun 16 år så har en del travl med at uddanelsen Men træner 3 gange om ugen

Link to comment
Share on other sites

Jamen Da jeg startede for et stykke tid siden var det for at styrke min krop da jeg er starte murer lære,

men nu vil jeg også godt blive sådan rigtig stor men ikke så stærk igen altså self stærkere med helst større

fordi har altid været sådan en lille en,

Jeg kender til bænkpres Biceps triceps squat

Mit mål er at blive større og det synes jeg ikke jeg bliver ved at træne 1 minut træning kun ved at lave 3 x 8 eller 3 x 10 system

men nogen som kan give mit et program jeg kan lave for at blive hurtig større og vil helst ikke tabe mig men blive større sådan et brød,

Jeg er kun 16 år så har en del travl med at uddanelsen Men træner 3 gange om ugen

No offence eller noget, men læser du dine indlæg inden du poster dem?

De er ret forvirrende og sat op på en mærkelig måde.

Jeg er faktisk stadig lidt i tvivl om hvad det er du vil have ud af din træning?

Link to comment
Share on other sites

men nogen som kan give mit et program jeg kan lave for at blive hurtig større og vil helst ikke tabe mig men blive større sådan et brød,

Stor som et brød bliver du ved at have et massivt energioverskud samt foretage godt med tunge løft.

Der findes allerede et utal af programmer rettet mod muskelhypertrofi - brug søg funktionen

Link to comment
Share on other sites

Jamen kan du ikke lige sende et du mener som vil være godt for mig
Et klassisk fullbody program kunne være en fin løsning:

- Squat

- Bænk

- Dødløft

- Kropshøvninger

- Bent over row

- Dips

- Evt læg, curl, dunk

5x5 i de store øvelser 3x8-10 i de mindre

fordi går næsten kun op i at blive større da jeg altid som sagt har været en lille en

Den er fesen ind på lystavlen!

og nu vil jeg godt blive større meget større uden at tabe mig på den måde
Den er også fesen ind på lystavlen
vil godt drikke protein senere hen for at blive større

Du er ikke bange af dig, hva? :tongue:

Det afgørende er ikke som du driker shakes, men at du er i energioverskud, og får protein nok

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte på om jeg ikke kan lave alle ting hver gang altså træne hver eneste muskel gruppe hver gang Biceps triceps og så vider

med 3 x 10 system

og bent over row og dødløft

bent over row er nok ikke så godt for min ryg da den er meget skæv så skal lave nogen ryg ævelser inde jeg starte på den

og dødløft hvad er egenligt det er kan ikke lige huske

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte på om jeg ikke kan lave alle ting hver gang altså træne hver eneste muskel gruppe hver gang Biceps triceps og så vider
- Jo det er hele ideen med "Fullbody" programmer
med 3 x 10 system

- Det kan du godt, men personlig vil jeg løfte tungere i de store øvelser

og bent over row og dødløft
- Ja også dem!
bent over row er nok ikke så godt for min ryg da den er meget skæv så skal lave nogen ryg ævelser inde jeg starte på den

- Så ville jeg nok kontakte en fys.

og dødløft hvad er egenligt det er kan ikke lige huske

- Se den pinned tråd i styrke om teknik i dødløft, eller se www.exrx.net

Gennerelt: Læs dine indlæg igennem inden du poster dem.

De er ikke til at finde hoveder og hale i(!)

Link to comment
Share on other sites

jeg kunne også godt tænken mig at træne min ryg men ham nede i centret sagde vi skulle vente til man kan lave mave bøjninger i

7 min i træk

ARGH! :crazy:

Lyt ikke den forvirrede person!!!

Aldrig har jeg hørt så tåbelig en udtalelse.

På hvilken måde havde du tænkt dig at træne ryg?

Snakker vi rygbøjninger som denne eller træning af den øvrige ryg med forskellige former for rows?

Link to comment
Share on other sites

Mester, arbejd med grammatikken og stavningen, inden du begynder at træne... Mit bedste bud

Og inden du starter med at træne, bør du nok først blive lidt bedre til at snakke pænt til andre mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Kom over det

Det ville være fedt, hvis der ikke altid var folk der skulle smide en smartass kommentar, når nye brugere, der forsøger at få lidt hjælp til træningen, ikke formulerer sig 100% efter den danske retskrivningsordbog. Det er efterhånden blevet nævnt et par gange, at strukturen af hans indlæg ikke er supernem at forstå, og hvis du mener det retfærdiggør den nedladende attitude du bringer til tråden, så er det vel dit valg. Du har dog hverken hjulpet knægten med hans træning, hans grammatik eller i øvrigt bidraget positivt til dette forum med dit indlæg... men vi kommer vel over det.

Edited by Moskni
Link to comment
Share on other sites

Det ville være fedt, hvis der ikke altid var folk der skulle smide en smartass kommentar, når nye brugere, der forsøger at få lidt hjælp til træningen, ikke formulerer sig 100% efter den danske retskrivningsordbog. Det er efterhånden blevet nævnt et par gange, at strukturen af hans indlæg ikke er supernem at forstå, og hvis du mener det retfærdiggør den nedladende attitude du bringer til tråden, så er det vel dit valg. Du har dog hverken hjulpet knægten med hans træning, hans grammatik eller i øvrigt bidraget positivt til dette forum med dit indlæg... men vi kommer vel over det.

Kanont... Se sådan skal det være... Har ingenting i mod folk der ikke staver godt, men han kunne godt tage at læse hans tekster inden han sender dem... Jeg overdrev bare for at fremme forståelsen, som man siger... Min "smartass" kommentar var skam ikke ment til dig eller trollen, men til David Olsen...

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Der er godt nok mange forskellige ting i denne tråd så vil lige prøve at opsumere de forskellige ting.

Sagt kort er der som sagt mange forskellige programmer man kan vælge imellem til at støtte sig til som ny, men når du nu træner 3 gange i ugen er det bedst hvis du træner hele kroppen hver gang og helst har 2 dage imellem hver træning.

Du bør MAX tage 10 gentagelser men hvis du vil køre endnu mere på at blive stor bør du køre med større vægte og evt. tage 10 - 8 - 6 gentagelser så du tager mere vægte på for hvert sæt.

Nogle vil sige at du kun skal tage få sæt men da du ikke har trænet så længe og er tynd ville jeg ikke gøre det, for at din krop kan venne sig til at lave noget mere og for at passe på dine led.

Håber det hjalp lidt på at samle op på det.

Link to comment
Share on other sites

- Hvor mange dagen har du i din uge?

Jeg har ikke flere end dig.

Træning mandag.

pause tirsdag.

træning onsdag.

pause torsdag.

træning fredag.

pause lørdag.

pause søndag.

Er der nogle steder hvor der ikke er 48 timer imellem træningerne? Nej vel...

Fra mandag til onsdag er der 48 timer og fra onsdag til fredag er der 48 timer og fra fredag til mandag er der 72 timer...

Edited by Konsulent
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke flere end dig.

Træning mandag.

pause tirsdag.

træning onsdag.

pause torsdag.

træning fredag.

pause lørdag.

pause søndag.

Er der nogle steder hvor der ikke er 48 timer imellem træningerne? Nej vel...

Fra mandag til onsdag er der 48 timer og fra onsdag til fredag er der 48 timer og fra fredag til mandag er der 72 timer...

Jeg vil så mene at det du beskriver svarer til een dags pause, f.eks pause om tirsDAGEN.

Men... vi er enige i, at det er en fornuftig måde at fordele 3 ugentlige træninggspas.

Jeg troede du mente:

Mandag: Træning

Tirsdag: Hvile

Onsdag: Hvile

Torsdag: Træning

Fredag: Hvile

Lørdag: Hvile

Søndag: Træning

...

Mandag: Hvile

Tirsdag: Hvile

Onsdag: Træning

Torsdag: Hvile

Fredag: Hvile

Lørdag: Træning

Søndag: Hvile

Dette vil kun give to gange træning i den sidste uge.

Link to comment
Share on other sites

jamen har trænet nede i centret i 1 måned og så har jeg trænet 2 måneder hjemme måske også 3 måender

og nogen synes jeg er pæn stor i det altså muskeløs men synes ikke selv

Men skal jeg så træne hele kroppen 3 gange om ugen med system 3 x 10 gentagelser

jeg snakket med en her for leden omkrig noget Protein pulver som jeg skal starte på

noget der starte med G og så er der både protein og kulhydrater i noget i kan anbefalde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share