træningsprogram til motionscykel


haija2006
 Share

Recommended Posts

hejsa

jeg har en motionscykel stående derhjemme og ønsker et træningsprogram for mit vægttab, hvor jeg kun anvender motionscyklen..

Mit mål er at tabe mig 10 - 14 kg..

Hvis jeg nu cykler ca. 1-2 timer (i rigemelig god hastighed) om dagen i løbet af 4-5 måneder..

vil jeg så opnå mit mål?

Og hvis nej.. hvordan skal så mit trænings program være??

mange tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

hejsa

jeg har en motionscykel stående derhjemme og ønsker et træningsprogram for mit vægttab, hvor jeg kun anvender motionscyklen..

Mit mål er at tabe mig 10 - 14 kg..

Hvis jeg nu cykler ca. 1-2 timer (i rigemelig god hastighed) om dagen i løbet af 4-5 måneder..

vil jeg så opnå mit mål?

Og hvis nej.. hvordan skal så mit trænings program være??

mange tak :smile:

du vil sagtens kunne tabe dig hvis du cykler som du beskriver. men du skal være i kalorieunderskud, dvs. hvis du spiser mere end du forbrænder vil ikke tabe dig.

ang. hastigheden så skal du sørge for at pulsen kommer op.

Har du ingen rigtig cykel, jeg tror det blir kedeligt at side på en motionscykel i 4-5 måneder.

med en "ordenlig kost" kan du sagtens tabe dig 10-14 kilo på den periode.

Link to comment
Share on other sites

hejsa

jeg har en motionscykel stående derhjemme og ønsker et træningsprogram for mit vægttab, hvor jeg kun anvender motionscyklen..

Mit mål er at tabe mig 10 - 14 kg..

Hvis jeg nu cykler ca. 1-2 timer (i rigemelig god hastighed) om dagen i løbet af 4-5 måneder..

vil jeg så opnå mit mål?

Og hvis nej.. hvordan skal så mit trænings program være??

mange tak :smile:

Tjek denne artikel http://www.motion-online.dk/konditionstrae...paa_kondicykel/

Du opnår dit mål (vægttab) hvis du forbrænder mere energi end du indtager.

Jeg vil sige at det måske er at skyde over målet at starte med 7-14 timers cykeltræning om ugen - jeg ville i hvert fald gå død. Læg derfor mere fokus over på dine kostvaner - men kombiner da selvfølgelig med motion! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hejsa

mange mange tak for dit svar..

jo ser du.. grunden til at jeg kun har valgt at træne på motionscyklen er, at fordi jeg har meget travlt i min hverdag hvor jeg bruger mest tid på skolen og projekter .. og sådan noget

og i løbet af dagen tager jeg nogle pauser for at samle tankerne sammen igen. Derfor tænkte jeg

på om jeg ikke kunne bruge den tid til at motionere lidt, da jeg jo har også brug for at tabe mig..

jo jeg har en cykel, men skolen ligger heller ikke langt væk, så turen bliver ikke så langt hverdag..

bruger selvfølgelig også cyklen til at tage ud til venner og byen.. men det er heller ikke lange ture..

derfor synes jeg at motionscyklen passer mig meget godt i forhold til min hverdag.. hehe

;-)

Link to comment
Share on other sites

hejsa

mange mange tak for dit svar..

jo ser du.. grunden til at jeg kun har valgt at træne på motionscyklen er, at fordi jeg har meget travlt i min hverdag hvor jeg bruger mest tid på skolen og projekter .. og sådan noget

og i løbet af dagen tager jeg nogle pauser for at samle tankerne sammen igen. Derfor tænkte jeg

på om jeg ikke kunne bruge den tid til at motionere lidt, da jeg jo har også brug for at tabe mig..

jo jeg har en cykel, men skolen ligger heller ikke langt væk, så turen bliver ikke så langt hverdag..

bruger selvfølgelig også cyklen til at tage ud til venner og byen.. men det er heller ikke lange ture..

derfor synes jeg at motionscyklen passer mig meget godt i forhold til min hverdag.. hehe

;-)

Der er ABSOLUT heller intet i vejen med din tanke om at bruge motionscyklen! Slet ikke! :4thumbup:

Det jeg skrev var bare at hvis det var mig der skulle starte på sådan et projekt ja så ville jeg starte langsommere ud. 7-14 timers cykling er meget at starte med, og jeg tror faren for at gå død er større end hvis du byggede langsommere op.

Jeg vil også råde dig til at træne i kortere tid måske 30-60 minutter pr. træningspas, men så VIRKELIG fyre den af! Det giver både en god kondition samt en god efterforbrænding (jf. dit mål om at tabe fedt). Det vil jeg personligt sige er mere holdbart at kunne sætte sig op til end 2 timer med "rimelig god hastighed" i og med at enden er tættere på og man virkelig kan mærke at man giver den gas:wink:

Som sagt bare råd baseret på egne erfaringer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share