Bedste fedt-forbrændere


Ferosioux
 Share

Recommended Posts

Den maskine du kan holde den højeste gennemsnitspuls på, samt den/de maskine® du synes er sjovest = du kommer rent faktisk til at bruge den/dem og forbrænder herved kcal.

Nu er høj puls jo ikke i sig selv ensbetydende med høj forbrænding.

Ro-maskinen er nok den hvor du har den højeste forbrænding pr. tidsenhed, men de fleste har svært ved at holde intensiteten i længere tid.

Link to comment
Share on other sites

Plejer at tage nogle kilometer på romaskinen, fordi det er cardio til hele kroppen, modsat cykling feks. Men som der er skrevet ovenfor: Hellere lidt lavere intensitetm og længere træningspas.

Men er det bare for at forbrænde nogle Kcal, så løber jeg ca. 7 kilometer eller sådan noget. Og så finder jeg nogle punkter på ruten som jeg sprinter, og andre hvor jeg bare løber stille og roligt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Vil umiddelbart mene at Løb er det bedste i og med at du får hele kroppen med.

- Mange har svært ved at løbe og derfor bruger maskiner..Kan du løbe vil jeg synes det er bedst...

............................ Du kan veksle mellem løb,step og spinning. SÅ du ikke går træt i det.

men det handler om hvad du vil opnå..VIl du tabe dig synes jeg klart løb er bedst..

Vil du have faste baller er step guld og vil du have store lår er spinning godt:0)

Link to comment
Share on other sites

Vil umiddelbart mene at Løb er det bedste i og med at du får hele kroppen med.

- Mange har svært ved at løbe og derfor bruger maskiner..Kan du løbe vil jeg synes det er bedst...

............................ Du kan veksle mellem løb,step og spinning. SÅ du ikke går træt i det.

men det handler om hvad du vil opnå..VIl du tabe dig synes jeg klart løb er bedst..

Vil du have faste baller er step guld og vil du have store lår er spinning godt:0)

Rimelig enig, vil bare lige kommentere at det altså ikke er nødvendigt at steppe for at få en fast mås, og spinning giver bestemt ikke store lår. Så skulle løb i hvert fald også give store lår :wink:

Serious -> pr tidsenhed er pulsen da en temmelig god indikator for forbrændingen. Det er klart at hvis en puls på 180 kan holdes i 10 minutter imens en på 160 kan holdes i 30, så er de 160 nok at foretrække, hvis vi går efter at forbrænde mest muligt.

Den træningsform der kan aktivere flest muskelgrupper (især de store benmuskler, baller og ryg) giver mulighed for størst forbrænding, fordi du har meget muskelmasse igang og også fordeler belastningen så du kan holde længere.

Som de andre forslår ville jeg vælge et mix af alle de maskiner du kan lide, så du står kortere tid på hver og kan give lidt mere gas = mere forbrænding.

Link to comment
Share on other sites

det er vel en rimelig god indikator...?

Det var også min tanke! :smile: Et træningspas på 5 minutter med puls 190 er jo ikke så aktuelt i den her forbindelse, i stedet vil pas på 20-60 minutter vel være passende og så gælder det jo bare om at holde gennemsnitspulsen så høj som muligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her er den seneste tråd:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=33979

I øvrigt er begrebet "Bedste fedt-forbrændere" irelevant!, da det handler om det samlede kalorieregnskab, hvis man skal tabe sig, mens fordelingen i forbrændingen imellem fedt- og glykogendepoter ikke er nogle stor betydning for at opnå vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Rimelig enig, vil bare lige kommentere at det altså ikke er nødvendigt at steppe for at få en fast mås, og spinning giver bestemt ikke store lår. Så skulle løb i hvert fald også give store lår :wink:

Serious -> pr tidsenhed er pulsen da en temmelig god indikator for forbrændingen. Det er klart at hvis en puls på 180 kan holdes i 10 minutter imens en på 160 kan holdes i 30, så er de 160 nok at foretrække, hvis vi går efter at forbrænde mest muligt.

Den træningsform der kan aktivere flest muskelgrupper (især de store benmuskler, baller og ryg) giver mulighed for størst forbrænding, fordi du har meget muskelmasse igang og også fordeler belastningen så du kan holde længere.

Som de andre forslår ville jeg vælge et mix af alle de maskiner du kan lide, så du står kortere tid på hver og kan give lidt mere gas = mere forbrænding.

Har jeg misforstået det hele? for er det ikke meningen at man ikke skal på max puls når man fedtforbrænder? men nærmere 130/65%?

Link to comment
Share on other sites

MaxPower

Rimelig enig, vil bare lige kommentere at det altså ikke er nødvendigt at steppe for at få en fast mås, og spinning giver bestemt ikke store lår. Så skulle løb i hvert fald også give store lår

Lige en sidebemærkning:

Lårene bruges nu ikke helt så meget ved løb, hvor der til gengæld er større belastning på underbenet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share