"Skinny models banned from catwalk"


plindboe
 Share

Recommended Posts

Det eneste jeg kommenterede var såmænd de kommentarer (fra 2 brugere), der i en tråd der handlede om det frygtelige i at unge kvinder/piger gør alt for at opnå et ideal, erstattede det ene ideal med et andet. Dette betragtede jeg som ironisk.

Problemet er at det "gamle" ideal er usundt og svært at opnå uden sult og opkast. At erstatte dette sygelige ideal med et sundere og mere naturligt ideal kan da kun være positivt. Det er jo netop deres pointe, lad os se på kvinder og ikke skeletter, tak.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

1 - Jeg tror de fleste er i stand til at se den harmløse tone indlæggene blev formuleret i, ellers var der ihvert fald rigeligt med smileys til at give hints.

2 - At tråden handler om det frygtelige i at unge kvinder/piger gør alt for at opnå et ideal er vel bare én synsvinkel, eftersom det første indlæg ikke nævnte denne problemstilling direkte.

3 - Det handler ikke om at erstatte ét ideal med et andet baseret på visse individers sexuelle præferencer, men om at udskifte ét ideal med et andet baseret på, hvad man i dette tilfælde fra arrangørene har vurderet til at være sundere. At nogle (undertegnede inkluderet) foretrækker dette look og vælger at lave en joke omkring det tror jeg ikke på nogen måde kan forage eller for den sags skyld afspore diskussionen.

Om BMI så er den rigtige metode til at foretage vurderingen er vel det store spørgsmål, men jeg synes i hvert fald man sender det rigtige signal (også i en sundhedsmæssig kontekst :tongue: ).

Meget enig i din sidste punkte - det var også sådan jeg forstod syftet med tiltaget da jeg såg et intervju med dem der initierede det i fjernsynet; at det var en vision om at kunne minimere risikoen for unge piger at udvikle spiseforstyrrelser, hvis der ikke kun går magre piger på catwalken. Og en BMI på 18 tillader stadigvæk riiiiimeligt tynde piger at gå deroppe...

Som der også allereden er blevet sagt, har kropstype meget at gøre med hvordan si og så mange kg på vægten ser ud på personen. Kigger man f eks på mange af de piger i Americas next top model er de tynde (læs: tar ikke stor plads i rummet), men der e alt godt med fedt der dæller. Det er bare fordi de ikke har så meget muskler, som de ikke fylder det store. Jeg kan forestille mig at de har et BMI ned omkring de 18 og personlig synes jeg ikke se ser særligt usunde ud - bare slappe. Når man ser dem løbe rundt i byerne fra studio til studio i sine forskellige konkurrencer, ser det bare så sjovt ud. Det er som at de stoler på pendelkraften fra sine lange ben for at ta sig fremad og ik så meget fraskud i læg, hamstrings og glutéer. :wink:

Og jeg synes ikke det er mer diskriminering end den der har været der hele tiden; at en høj, allereden slank og flot pige skal tabe sig mer, for at få stille op for en speciell designer, eller søge en anden. Det er densamme ting, synes jeg. Nu er det bare den tynde pige der enten skal ta lidt på, eller finde en designer der laver tøj til en på hendes størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share