Optimal morgentræning!


Edu
 Share

Recommended Posts

Den bedste måde at træne på om morgenen, når målet er allround kondition og muskeludholdenhed i overkroppen.

Mad før eller efter for optimal fedttab/muskelgain og restitution.

Jeg skal selv bruge det ift min boksetræning og kunne forestille mig et ca 45 mins program der består af løb, middel intervaltræning og "syretræning" med armbøjninger og skyggeboksning...

Men det er 100% rent gæt, og er sikker på andre enten kan bekræfte eller afkræfte....

Link to comment
Share on other sites

Den bedste måde at træne på om morgenen, når målet er allround kondition og muskeludholdenhed i overkroppen.

Mad før eller efter for optimal fedttab/muskelgain og restitution.

Jeg skal selv bruge det ift min boksetræning og kunne forestille mig et ca 45 mins program der består af løb, middel intervaltræning og "syretræning" med armbøjninger og skyggeboksning...

Men det er 100% rent gæt, og er sikker på andre enten kan bekræfte eller afkræfte....

Er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål? :blink:

Men hvorfor ikke bare mad før OG efter? Du kan jo bare splitte morgenmaden op.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg søger, er ideer til udfærdigelse af det mest optimale morgentræningsprogram, mht styrkeudholdenheds -og konditionstræning.

Mener jeg har hørt at fedtforbrændingen ved trænnig om morgenen, før morgenmaden skulle være stor, grundet en forholdsvis lille mængde glykogen i depoterne. Men går dette i for høj grad ud over muskelproteinet, da det så også nedbrydes i en større mængde, til at det kan betale sig at spekulere i?

Så derfor kunne det måske bedst betale sig at træne og så spise en masse hurtigtoptageligt protein og kulhydrat bagefter...?

Fx:

Stå op

Opvarmning + 3-5km løb ca 25 min max

1 min pause - 2 min sjipning - 1 min pause - 2 min burpee's - 1 min pause - 2min skyggeboksning - 1 all out sprint - 1 min pause ca 11-12 min

3x near failure armbøjninger supersættet med 3 x near failure rygbøjninger supersættet med 3 x near failure russian twists 2 min pause mellem sæt ca 10 min

alt ialt ca 45 min arbejde

Mål: Øget aerob og anarob arbejdskapacitet, samt fedtforbrænding. Ingen myskelhypertrofisk eller styrkeworkout!

Ps. Træning igen ca 12 timer senere på dagen... mere anarob og styrkepræget, muligvis sparring.

Ovenstående var mit eget bud, men det er rent gæt, da jeg ikke besidder den nødvendige viden til at bedømme :dry:

Link to comment
Share on other sites

Der må da være nogen der har forslag..?

Det er meget svært at svare på, da du spøger til det "mest optimale".

Det kommer an på så meget hvad der er optimalt, og man skal kende personen man ligger programmet for meget indgående.

Hvis målet er: "Øget aerob og anarob arbejdskapacitet" så ville jeg nok ligge større vægt på løbedelen i programmet, og indlægge intervaller alt efter hvor meget du ønsker aerobe/anaerobe tilpassninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share