The Truth About BULKING!


AndersL
 Share

Recommended Posts

En artikel der handler om hvorfor det IKKE er smart at bulke igennem, men derimod benytte en mere velovervejet approach kan læses her

Om ikke andet vil jeg være den første til at indrømme at jeg burde læse den artikel hver uge som en reminder… :blush:

(Jeg ææælsker at spise, jo mere jo bedre) :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Bahaha.

Det er sjov, jeg læste den også i går.

Og tanken om at 'bulke moderat' uden det der halv-vilde ædegilde har da også strejfet mig.

Problemet er bare, at min krop ikke gider at spise moderat - enten cutter man eller også bulker mand.

Men jeg tror jeg hænger kalorietabellen op på min væg som reminder - fordi som CT også fastslår - er der ingen idet i heavybulk for så at spilde en masse dyrebar tid på at cutte fedt af.

Link to comment
Share on other sites

Fin nok artikel, men ikke så meget nyt under solen.

Blandt andet en gammel kending som Jørgen Storm har prædiket denne approach i laang tid.

- Altså holde en year round god form (fedt%)

- Samt at den letteste med at "gaine" 5kg muskelmasse er ved at smide 3kg fedt

Det er ellers en fantastisk form for selvbedrag at bulke amok med ALT hvad der smager godt i et ½ års tid :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det er ellers en fantastisk form for selvbedrag at bulke amok med ALT hvad der smager godt i et ½ års tid :blush:

Sweet sweet selvbedrag.. arhh *drool*

Desuden er jeg enig med PTP to indlæg længere nede omkring den objektive vurdering. Specielt for mænd kan det være svært at skelne mellem hvad der er godt/skidt gain, når man står foran spejlet og hiver sækken ind og skyder brystet frem.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Sweet sweet selvbedrag.. arhh *drool*

Synes det er en god artikel. Har, som mange andre MOLere, læst T-mag i en del år nu, og er på gennem det seneste stykke tid blevet en smule bitter over al den productplacement, der er i deres artikler - forståeligt nok i og med, at de er sponsorerede af hjemmesiden der publisher det. Men det er forfriskende med den approach CT har taget til bulke/cutte konceptet set i lyset af mange af de andre artikler der kommer ud i dag.

Men ja, Jørgen Storm bør ikke glemmes i denne sammenhæng. Stor cadeau til ham for at holde fanen højt, hvad all-year-conditioning angår.

Link to comment
Share on other sites

Der er en fin debat efterfølgende. Jeg tror det er vigtigt at huske at Thibudeau aldrig har været markeret tidligere. Han har let ved at tage fedt på.

Derfor er en mere velafbalanceret approach med moderat kcal overskud bedre for ham.

Anders L har også haft let ved at tage fedt på. Derfor er en mere moderat approach også god for ham. Dog er hans nuværende fysik bygget op af kcal svineri og tung styrkeløft træning. Finpudsningen er opnået igennem flere isolationsøvelser og flot disciplin igennem sit kosthold.

For en småtspisende person med en høj forbrænding og aktivitetsniveau er der INTET galt med en masse junk i kosten.

Da jeg havde den bedste fysik spiste jeg meget rigtig god mad, men også en plade chokolade dagligt og 100g druesukker + valle efter træning, efterfulgt af chokoladen, og afsluttet med 300g pasta med tun og fuldfed thousand island dressing on top.

På dette tidspunkt vejede jeg 87-88kg med en fedtprocent på under 10.

Alt skal tilpasses individet :wink:

Husk på at Thibudeau har spist af lort tidligere og har bygget sin fysik op sådan, og at Jørgen er en ÅL nu.

Det er dog en god idé løbende objektivt at få sin fedt% vurderet. Jeg gainede også for meget fedt på et tidspunkt. Så jeg gik væk fra at spise is hver aften i tillæg til min daglige chokolade. Så simpelt kan det gøres :wink:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Der er en fin debat efterfølgende. Jeg tror det er vigtigt at huske at Thibudeau aldrig har været markeret tidligere. Han har let ved at tage fedt på.

Derfor er en mere velafbalanceret approach med moderat kcal overskud bedre for ham.

Anders L har også haft let ved at tage fedt på. Derfor er en mere moderat approach også god for ham. Dog er hans nuværende fysik bygget op af kcal svineri og tung styrkeløft træning. Finpudsningen er opnået igennem flere isolationsøvelser og flot disciplin igennem sit kosthold.

For en småtspisende person med en høj forbrænding og aktivitetsniveau er der INTET galt med en masse junk i kosten.

Da jeg havde den bedste fysik spiste jeg meget rigtig god mad, men også en plade chokolade dagligt og 100g druesukker + valle efter træning, efterfulgt af chokoladen, og afsluttet med 300g pasta med tun og fuldfed thousand island dressing on top.

På dette tidspunkt vejede jeg 87-88kg med en fedtprocent på under 10.

Alt skal tilpasses individet :wink:

Husk på at Thibudeau har spist af lort tidligere og har bygget sin fysik op sådan, og at Jørgen er en ÅL nu.

Det er dog en god idé løbende objektivt at få sin fedt% vurderet. Jeg gainede også for meget fedt på et tidspunkt. Så jeg gik væk fra at spise is hver aften i tillæg til min daglige chokolade. Så simpelt kan det gøres :wink:

Nu har jeg ikke læst artiklen, men vil gøre det. Når man snakker om at alt skal tilpasses individet, så husk på at det ikke kun er fedtprocenten, det handler om når man bulker op med is og chokolade. Det vil give et højt indtag af mættet fedt og så kan jeres kolesteroltal komme i farezonen.

Link to comment
Share on other sites

Anders L har også haft let ved at tage fedt på. Derfor er en mere moderat approach også god for ham. Dog er hans nuværende fysik bygget op af kcal svineri og tung styrkeløft træning. Finpudsningen er opnået igennem flere isolationsøvelser og flot disciplin igennem sit kosthold.

For en småtspisende person med en høj forbrænding og aktivitetsniveau er der INTET galt med en masse junk i kosten.

Da jeg havde den bedste fysik spiste jeg meget rigtig god mad, men også en plade chokolade dagligt og 100g druesukker + valle efter træning, efterfulgt af chokoladen, og afsluttet med 300g pasta med tun og fuldfed thousand island dressing on top.

På dette tidspunkt vejede jeg 87-88kg med en fedtprocent på under 10.

Alt skal tilpasses individet :wink:

Amen til det...

easygainers skal gaine langsomt og kan tillade sig at cutte hurtigt, hvor siv som jeg selv og poul skal gøre det modsatte.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke læst artiklen, men vil gøre det. Når man snakker om at alt skal tilpasses individet, så husk på at det ikke kun er fedtprocenten, det handler om når man bulker op med is og chokolade. Det vil give et højt indtag af mættet fedt og så kan jeres kolesteroltal komme i farezonen.

1. Jeg trænede 20+ time rom ugen, og ud over mine junk kcal så var resten afmin kost eksemplarisk.

2. Forhøjet kolesterol er udbredt i min familie. Morfar, Mor + 2 onkler har problemer med kolesteroltallet. Derfor er mit blevet tjekket jævnligt og har altid ligget inden for normalen.

Det er for nogen mennesker umuligt at bygge sin krop op uden at synde lidt. Så for dem er det valget imellem nogle tomme kcal i perioder eller ingen gains.

Sammenlignet med gennemsntsdanskerens diæt var min fantastisk god.

Vitamin/mineral behov dækket, langt over 60g frugt/grønt, fis eller fiskeolie dagligt, massere af vand, ingen alkohol, kun ovennævnte synder :smile:

Det er vigtigt at man kigger på sig selv og justerer derefter.

John Berardi der er Anders L's favorit forfatter på kostområdet prædiker en ting nu, men hans fysik var bygget op af 4måltider om dages + En enorm protein shake han gik og suttede på igennem hele dagen suppeleret med et utal af boller med peanutbutter og syltetøj. Ikke helt massive eating :wink:

Link to comment
Share on other sites

det vill svare til jeg skulle spise under 2500 kalorier dagligt, med en vægt på 74 kg og fedtprocent på 16...

Jeg syns han har en god pointe, men samtidig finder jeg kal.-tabellen er undervurderet....

Jeg er enig i det PTP siger og fortæller gennem sin erfaring, "Alt skal tilpasses individet" !

Edited by ProtPig
Link to comment
Share on other sites

Fin nok artikel, men ikke så meget nyt under solen.

Blandt andet en gammel kending som Jørgen Storm har prædiket denne approach i laang tid.

- Altså holde en year round god form (fedt%)

- Samt at den letteste med at "gaine" 5kg muskelmasse er ved at smide 3kg fedt

Det er ellers en fantastisk form for selvbedrag at bulke amok med ALT hvad der smager godt i et ½ års tid :blush:

hvem er denne Jørgen Storm?

Link to comment
Share on other sites

han er ålen på billederne i den her artikel.

den artikel fra getbig bakker faktisk den anden godt op!

Poiten fra den første med at "bulking up" princippet kun, mere eller mindre, skulle indeholde junkfood, er der da ingen der efterlever. Da jeg bulkede for 9 måneder siden tog jeg ca. 6 kg på et halvt år, hvor jeg kun spiste "tarveligt" eller "Unclean" mad højest en gang om ugen, der mener jeg ikke der skete det store ved...

Jeg har ikke mødt dem som kun æder Burger King el. McD, el. lign. hver gang efter træning fordi vedkommende bulkede, selvfølgelig er der undtagelse, men umiddelbart ved folk godt at "clean" mad er bedre ernæring end junk...

Link to comment
Share on other sites

Hans grundlæggende tese er femragende:

Lig i et tilstrækkeligt kcal overskud.

Der er en øvre grænse for maksimal muskelmasse forøgelse. Npr man når et kcal indtag der understøtter dette skal man ikke højere op i kcal indtag, det vil kun resultere i at man tager fedt på uden at øge sin masse yderligere.

Dog er det et uheldigt budskab til atleter, der har svært ved at tage på i vægt.

De skal bare have at vide der ikke er noget der hedder hardgainers og at de skal æde igennem istedet for at tude.

For mennesker med lav appetit/dårlig kostfokus, skal der bare ædes igennem og for dem kan junkfood være et nødvendigt onde.

FOr det rigtige publikum er den en framragende artikel. For det forkerte publikum er den katastrofal. Bare se alle de klassiske: skal jeg cutte eller bulke posts fra knægte på 16 der vejer 65kg og er 180cm høje.

De skal spise igennem på god bodybuilder mad og træne tungt.

Squats and Milk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share