Om Dødløft, styrke og dekondition


Bash
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Pt. er jeg i gang med en hjemmestrikket cyklus, hvor jeg er i 4. ud af 8 uger fra på mandag. En ting jeg godt vil gøre anderledes i min næste cyklus, er at træne dødløft, som den eneste øvelse, rent styrkeorienteret.

Men hvordan får jeg lavet en ordentlig cyklus, der tilgodeser at resten af min krop er hypertrofiorienteret, mens min erector er styrkeorienteret? Kunne jeg f.eks køre noget 7 ugers sheiko kun til DL, og når min anden cyklus er fordi, dekonditionere i resten af kroppen, mens jeg deloader en uge ekstra i DL??

Hjælp tak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du tænker for meget.

Hvordan vil du deloade i dødløft samtidig med at du dekonditionerer i resten af kroppen. Dødløft træner så stor en del af kroppen at du ikke vil dekonditionere alle disse muskler alligevel.

Derudover ligner Sheiko meget et hypertrofi program. Det er så høj volumen og lav intensitet at du får 2 ting ud af det:

1. bedre neural effektivitet/teknik fordi der er så forbandet høj volumen

2. Øget kontraktil masse.

Der er så uendeligt mange ting der er vigtigere end om du dekonditionerer det ene eller deloader det andet. Bare kør på!

Link to comment
Share on other sites

Du tænker for meget.

Hvordan vil du deloade i dødløft samtidig med at du dekonditionerer i resten af kroppen. Dødløft træner så stor en del af kroppen at du ikke vil dekonditionere alle disse muskler alligevel.

Derudover ligner Sheiko meget et hypertrofi program. Det er så høj volumen og lav intensitet at du får 2 ting ud af det:

1. bedre neural effektivitet/teknik fordi der er så forbandet høj volumen

2. Øget kontraktil masse.

Der er så uendeligt mange ting der er vigtigere end om du dekonditionerer det ene eller deloader det andet. Bare kør på!

Ja, jeg tænker for meget :tongue:

Der er også ting der er vigtigere end at ramme 3700 frem for 3300 kalorier, at indtage min kreatin, og træne på de tidspunkter hvor jeg føler mig mest frisk, men derfor gør jeg dem alligevel. Jeg har det grundlæggende på plads, for mig handler det om optimering, som er en af de ting jeg elsker at bruge energi på, og som gør sporten spændende :wink:

Så angående mit spørgsmål - bør jeg så bare dekonditionere det hele? Det er måske ikke helt optimalt for styrken, men det lader til at en deload vil skade mere end den gavner.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tænker for meget :tongue:

Der er også ting der er vigtigere end at ramme 3700 frem for 3300 kalorier, at indtage min kreatin, og træne på de tidspunkter hvor jeg føler mig mest frisk, men derfor gør jeg dem alligevel. Jeg har det grundlæggende på plads, for mig handler det om optimering, som er en af de ting jeg elsker at bruge energi på, og som gør sporten spændende :wink:

Så angående mit spørgsmål - bør jeg så bare dekonditionere det hele? Det er måske ikke helt optimalt for styrken, men det lader til at en deload vil skade mere end den gavner.

hvis du bodybuilder så bør du dekonditionere og styrkrtræne bør du deloade.

men du kan godt køre et styrkeprogram for en muskelgruppe muskler og stadig dekonditionere, styrken kommer rimelig hurtigt igen selvom du holder pause.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share