WSB styrketræning


Guest
 Share

Recommended Posts

Rykker lige i tråden :cool:

En del af mine spørgsmål har jeg selv fundet svar på, men jeg står dog alligevel tilbage med et par stykker, som jeg håber at jeg kan få forklaret.

Spørgsmål 1) På 'Maximun effort' dagen skal jeg arbejde mig op på et max sæt af 3-5 reps. Det er jeg ikke klar over hvordan jeg gør. Hvordan skal mit 'rep/set/weight scheme' se ud? Helt præcist står der i artiklen:

A. Max-Effort Lift — Work up to a max set of 3-5 reps.

Spørgsmål 2) Hvordan arbejder jeg mig op til 3 set ved max reps på RE dagen? Jeg har læst Lou Simmons RE artikel, men det lader til at han ikke går så meget op i reps men mere i tid. Helt præcist står der i artiklen:

Work up to 3 sets of max reps, rest 60 seconds between sets.

Barbell bench press (max reps on 95lbs., 135lbs., 185lbs. or 225lbs.)'

Spørgsmål 3) Hvorfor anbefaler du IKKE en RE dag for 'lowerbody', ptpoul?

Link to comment
Share on other sites

Lad mig sige det så simpelt, som det kan siges. Hvis du har behov for at spørge om så simple ting mht. WSB, så skal du ikke træne det.

Nu har jeg jo rent faktisk lyttet til jeres vise ord, og holdt mig væk fra WSB, hvilket jeg faktisk er glad for. Istedet træner jeg WS4SB, hvilket mine spørgsmål også var rettet imod.

EDIT: Mine spørgsmål gælder stadig. :smile:

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo rent faktisk lyttet til jeres vise ord, og holdt mig væk fra WSB, hvilket jeg faktisk er glad for. Istedet træner jeg WS4SB, hvilket mine spørgsmål også var rettet imod.

EDIT: Mine spørgsmål gælder stadig. :smile:

Og mit svar gælder det samme. Det er ikek for at fornærme dig, men hvis man ikke selv kan bedømme de ting, skal man enten have en coach, eller holde sig væk fra den slags, fordi der findes bedre alternativer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og mit svar gælder det samme. Det er ikek for at fornærme dig, men hvis man ikke selv kan bedømme de ting, skal man enten have en coach, eller holde sig væk fra den slags, fordi der findes bedre alternativer :smile:

Der er jeg egentlig lidt uenig med dig i.

Jeg forstår efterhånden det basale i wsb systemet - conjugated method, repetation effort, maximum effort, dynamic effort, øvelses valg osv., osv. Har faktisk læst det meste, som Lou Simmons og Dave Tate har skrevet inde på deepsquatter.com

Alligevel står det mig stadig uklart hvordan jeg arbejder mig op i MAX-EFFORT LIFT og REPETATION-EFFORT LIFT, desværre. Det er rent faktisk det eneste jeg mangler for at have styr på mit program, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle være uegnet til programmet. Helt sikket at jeg ikke har styr nok på tingene til at køre et rigtigt wsb program (hvilket jeg egentlig heller ikke har lyst til mere), men vil mene at jeg er klasifficeret til ws4sb, selvom jeg ikke har en personlig træner med DeFranco til efternavn :wink:

Link to comment
Share on other sites

...og hvis det er at det ikke er fastlagt en et repetation/sæt/vægt skabelon til hvordan man arbejder sig op til de planlagte sæt, kan jeg da godt selv bedømme hvad der skal nogenlunde skal til. Men det kunne jo godt være at I havde bedre bud. :wink:

Link to comment
Share on other sites

...og hvis det er at det ikke er fastlagt en et repetation/sæt/vægt skabelon til hvordan man arbejder sig op til de planlagte sæt, kan jeg da godt selv bedømme hvad der skal nogenlunde skal til. Men det kunne jo godt være at I havde bedre bud. :wink:

Buddet er at du skal holde dig fra WSB systemet.

Selv om det er WSFSB.

Find et regneark i tråden om styrkeprogrammer og brug det i stedet.

Bill Starr burde være nemt at finde ud af og han trænede amerikanske fodboldspillere i mange år, gør det måske stadigvæk?

Link to comment
Share on other sites

Buddet er at du skal holde dig fra WSB systemet.

Selv om det er WSFSB.

Find et regneark i tråden om styrkeprogrammer og brug det i stedet.

Bill Starr burde være nemt at finde ud af og han trænede amerikanske fodboldspillere i mange år, gør det måske stadigvæk?

Jeg er træt af regneark samt styrkeløft og diverse fundament programmer. Så uanset hvad i siger holder jeg mig til WS4SB, da jeg synes det er et rigtig godt program.

Jeg kan se på det hele, at jeg må ud og lede efter information vedr. mine to første spørgsmål. Anyways, tak for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share