Træning af ben


mrfunch
 Share

Recommended Posts

Hey. Jeg leder efter nogle gode øvelser / programmer som hjælper en til at træne sin ben op.

Synes jeg har for tynde ben, og de mangler noget muskel-masse. Men hvordan?

Jeg har kun 1*sandsæk = ca. 40 kg. og 2*håndvægte = i alt ca. 25 kg.

Det er jo ikke det store, men det er vel stadig muligt? Hvis det hjælper at løbe er jeg også frisk på det.

På forhånd mange tak!

Link to comment
Share on other sites

Hey. Jeg leder efter nogle gode øvelser / programmer som hjælper en til at træne sin ben op.

Synes jeg har for tynde ben, og de mangler noget muskel-masse. Men hvordan?

Jeg har kun 1*sandsæk = ca. 40 kg. og 2*håndvægte = i alt ca. 25 kg.

Det er jo ikke det store, men det er vel stadig muligt? Hvis det hjælper at løbe er jeg også frisk på det.

På forhånd mange tak!

Du skal bruge en vægtstang og nogle skiver :smile: -eller selvf. squatte med sandsækken på nakken :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg da skrevet = ca. 40 kg.

Det er ikke fordi jeg ikke vil købe et ekstra trænningsredskab, men hvis jeg kan undgå vil jeg gerne prøve.

Så hvis i er enige om at det ikke kan undgåes og en sådan stang og kan bruges til så meget andet, må jeg jo ud og skaffe mig sådan en.

Link to comment
Share on other sites

Nice, men de er fandme svære at lave! Jeg kunne ikke engang uden vægte, i hvertfald ikke uden at holde fast i noget..

Men det træner vel det meste af låret, hvad så med resten?

Hvad synes du mangler?

Lidt læg kunne måske tilføjet, hvis det er hypertrofi man går efter. Et-bens stående på en kant et sted, så er du vist også ok kørende med hvad du har.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er vel egentlig det eneste jeg mangler. Jeg er ikke lige inde i de der fine ord "hypertrofi", men et "pumpet" ben kunne være lækkert.

Hvordan kunne et program se ud? Både med læg og pistols

jeg tror ikke du kunne tænke dig at dit ben var pumpet. Hypertrofi er såmænd bare muskelvækst.

Synes ikke lige det er til at lægge et program, hvis du ikke kan lave pistols endnu. Det må ligesom være første mål.

Men du kan jo starte med 3 sæt af 10-12 reps med en passende vægt 2-3 gange om ugen.

Husk at spise nok, ellers hjælper det ikke meget for at få større ben, og træn resten også.

Link to comment
Share on other sites

Husk at spise nok, ellers hjælper det ikke meget for at få større ben, og træn resten også.

Ja præcis har jeg nok problemer med, ellers tror jeg spiser nok, men jeg tager ikke ligefrem det store på.

Træner overkroppen med håndvægte. Og få gange sandsækken. Nogle gange står vægten på 1 kg mere end dagen før, og næste gang 2 kg under. Men jeg er gået fra 65-66 til 70 kg på 2-3 mdr..

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg da skrevet = ca. 40 kg.

Det er ikke fordi jeg ikke vil købe et ekstra trænningsredskab, men hvis jeg kan undgå vil jeg gerne prøve.

Så hvis i er enige om at det ikke kan undgåes og en sådan stang og kan bruges til så meget andet, må jeg jo ud og skaffe mig sådan en.

Wooops -my bad :4thumbup:

Jeg mener dog stadig at du skal anskaffe en stang. Du kan lave alle vigtige moves med en sådan. Egentlig er den det eneste redskab man behøver (og nogle skiver selvf.) Der er sgu ikke meget potentiale i en sandsæk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share