Havregryn


Guest Sportygirl
 Share

Recommended Posts

Er det helæt galt at spise en helt del havregryn med skummetmælk..SYnes det mætter super.Men vil da ik spise det hvis det er rent kcl..

Udover at havregryn er en sund energikilde, kan man egentlig ikke svare konkret på dit spørgsmål uden at vide om du vil tabe dig, tage på eller holde vægten. Og desuden kommer det an på hvad du ellers spiser hen ad dagen. Men selv spiser jeg massevis af det- det er ren mandeføde :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Udover at havregryn er en sund energikilde, kan man egentlig ikke svare konkret på dit spørgsmål uden at vide om du vil tabe dig, tage på eller holde vægten. Og desuden kommer det an på hvad du ellers spiser hen ad dagen. Men selv spiser jeg massevis af det- det er ren mandeføde :laugh:

det er en kvinde der skirver. selvfølgelig vil hun tabe sig :laugh:

nej ærligt talt så er havregryn en rigtig godt mætningskilde. hvis du synes du får for mange kcal ind på den måde kan du bare lave havregrød med vand. så undgå du de få kcal fra mælken og kan også spare lidt af havregrynene væk.

men selv når jeg cutter spiser jeg havregryn, gerne med peanutbutter for også at få lidt ekstra protein og en god mængde sund fedt. det løber ofte op i 700kcal men når jeg får et solidt morgenmåltid bliver jeg ikke frisket af diverse søde sager i løbet af dagen, hvilket er yderst hensigtsmæssigt eftersom jeg er studerende og når der skal laves gruppe rapport er der ikke noget nemmere end at smide 10,- i en automat for at få en cola eller marsbar...

så jo, havregryn kan godt bruges under cut. hvis du er fanatisk findes der jo altid agurk og salat...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

vil spsie det emd vand fremover

60g havrgryn hvor mange kcl er der i det præcis??skal holde mig til 1000kcl om dagen fremover...For 15kg fedt skal rasle af..Løber 5km hverdag ..Starter fra imorgen med en seriøs kostomlægning har det der poragm hvo man kan skrive det ned man spsier som målet kcl...jeg vejer 68 og 164høj så 1000kcl vel......Normalt spioser jeg omkring 1500kcl+17000 taber ikke en skid:0(((

Link to comment
Share on other sites

Der er cirka 389 kcal. i 100gr. havregryn.

Et godt råd er at veje dine portioner de første par gange og regne kalorierne ud,

så du ikke overskrider dit max indtag.

Ps. Jeg tror de fleste vil fraråde dig at indtage så lavt antal kalorier.

Det er slet ikke nok til at fungere optimalt, og i værste tilfælde vil det tærrer på de indre organer.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

vil spsie det emd vand fremover

60g havrgryn hvor mange kcl er der i det præcis??skal holde mig til 1000kcl om dagen fremover...For 15kg fedt skal rasle af..Løber 5km hverdag ..Starter fra imorgen med en seriøs kostomlægning har det der poragm hvo man kan skrive det ned man spsier som målet kcl...jeg vejer 68 og 164høj så 1000kcl vel......Normalt spioser jeg omkring 1500kcl+17000 taber ikke en skid:0(((

Der er 365 kcl i 100 gram havregryn, det vil sige 60 gram havregryn er 219 kcl. Det kan altså godt indgå i en diæt med 1000 kcl om dagen.

Jeg er enig med Zalam i, at en diæt på 1000 kcl om dagen+5 km løb er en dårlig ide. Du vil bare tabe en masse muskelmasse. Efter dine tidligere tråde at dømmer har du jo en del erfaring med slankekure og det virker ikke som om du har særlig meget held med dem. Du bør sætte ambitionerne ned og indstille dig på, at et vægttab på 15 kg gennemført på en hensigtsmæssig måde bør tage 3-4 måneder, hvis du taber et halvt kilo om ugen. Det er sundt vægttab.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
1000kcal om dagen og 5km løb oveni

Langt fra en smart kur - jo hvis det er musklerne du vil af med og IKKE fedtet.

DU mister sku (næsten) kun muskelmasse af den kur.

Det kommer vel an på, om hun får protein nok til musklerne?Hvis hendes hvilestofskifte er 1500, er 1000 kcal vel fint om dagen? Så længe hun får 1.5 g protein pr. kg. kropsvægt, tror jeg ikke hun vil miste meget muskelmasse. Og det er jo ikke sikkert, at hendes mål er store muskler, altså kan hendes indtag af protein sættes yderligere ned. Ellers har jeg da misforstået mange tråde her på MOL.... Anyways, jeg synes det lyder som om, at pigebarnet skal have en kostekspert til at lægge en kostplan. På denne måde skal hun måle, veje osv. hver gang hun spiser, da hun åbenlyst ikke kan holde sig til en normal diæt. Problemet når hun har ramt sit mål, kan man tage til den tid. Forhåbentlig vil hun være motiveret til at fortsætte i samme bane. Held og lykke med det, og undskyld jeg omtaler dig i 3. person :)

Link to comment
Share on other sites

Tråden blev oprettet for små 3 år siden, så mon ikke at hun har fundet ud af hvordan hendes diæt skal skrues sammen? :smile:

ja det kan jeg godt se. Underligt at den dukkede op på forsiden, da jeg loggede ind tidligere!! Hmm, sorry jeg bragte den op igen:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share