deLinqueNts wok-ret


delinquent
 Share

Recommended Posts

Ingredienser:

½ pakke nudler

200 gram kyllingefillet eller 3-5 kyllingepølser

2 æg

wokolie eller rapsolie

evt. ingefær, wokmix eller andre grøntsager.

Det er en ret jeg lige har opfundet, ved at skrabe sammen lidt forskelligt. Det som overraskede mig, var at det smagte godt. Retten har ligeledes end glimrende indhold af carbs og protein.

Fremgangsmåden er at koge nogle nudler i to liter vand med 1 boullionterning i ca. 5-8 minutter.

Det næste, man gør, mens det starter med at koge, er at en tage en wok, varme den op og hælde wokolie/rapsolie på den. Vente til at den bliver tilstrækkeligt varm og så smide kyllingefilet, skåret i mindre stykker eller nogle kyllingepølser (som ligeledes skal være skåret), på det.

Når nudlerne er klare, hælder man vandet ud, og skyller dem med koldt vand.

Så lægger man nudlerne på woken og brækker dem i mange stykker, mens man blander dem med kødet.

Man steger det så, indtil det er lige ved at være klar. Så tager man det af ilden og propper to æg på. Man sætter det på ilden igen og blander æggene med nudlerne og fortsætter at røre rundt, indtil det er helt sammenblandede og der ikke er store "spejlægsklumper".

Bon appetit :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ingredienser:

½ pakke nudler

200 gram kyllingefillet eller 3-5 kyllingepølser

2 æg

wokolie eller rapsolie

evt. ingefær, wokmix eller andre grøntsager.

Det er en ret jeg lige har opfundet, ved at skrabe sammen lidt forskelligt. Det som overraskede mig, var at det smagte godt. Retten har ligeledes end glimrende indhold af carbs og protein.

Fremgangsmåden er at koge nogle nudler i to liter vand med 1 boullionterning i ca. 5-8 minutter.

Det næste, man gør, mens det starter med at koge, er at en tage en wok, varme den op og hælde wokolie/rapsolie på den. Vente til at den bliver tilstrækkeligt varm og så smide kyllingefilet, skåret i mindre stykker eller nogle kyllingepølser (som ligeledes skal være skåret), på det.

Når nudlerne er klare, hælder man vandet ud, og skyller dem med koldt vand.

Så lægger man nudlerne på woken og brækker dem i mange stykker, mens man blander dem med kødet.

Man steger det så, indtil det er lige ved at være klar. Så tager man det af ilden og propper to æg på. Man sætter det på ilden igen og blander æggene med nudlerne og fortsætter at røre rundt, indtil det er helt sammenblandede og der ikke er store "spejlægsklumper".

Bon appetit :wub:

Ser fandme kalmt ud på billedet!! :blink::blink::crazy:

Link to comment
Share on other sites

alt er spiseligt, det var kun næringsprofilen der var relevant

ja og den er ringe. kyllingepølser består udelukkende af affaldskød, dvs mest brusk og fedt og samtidig er de tilsat stabilisatorer og farvestoffer. Og så er jeg iøvrigt ikke enig med dig. man kan sagtens lave en næringsrigtig kostplan som også smager godt, så hvorfor spise noget der ikke smager godt?

Link to comment
Share on other sites

Lidt fedt dør man ikke af, og det er nødvendigt for vækst.

Aminosammensætningen i fede produkter er ikke fantastisk, men det er okay.

nej man dør ikke af lidt fedt, tværtimod. problemet dukker op når alt fedtet er mættet hvilket er tilfældet med pølserne. samtidig siger sammensætningen af kulhydrat, fedt og protein ikke alt. som jeg skrev tidligere er kyllingepølser et sørgeligt produkt fordi de indeholder en masse tilsætningsstoffer og er fabrikeret af affaldskød. så er det langt langt bedre at bruge lidt flere penge på noget "rent" kød som kyllingebryst eller lignende. så kan man få fedtet gennem nogle bedre kilder så som nødder, olier og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk kun lidt under halvdelen af fedtet fra kyllingekød der er mættet. Men derfor er de kyllingepølser stadig en meget sørgelig erstatning for mad.

Hvorfor skulle aminosyre sammensætningen ændre sig fordi der er mere fedt i varen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share