Den ultimative post-workout shake


ProtPig
 Share

Recommended Posts

Ja, som emnet fortæller skal der nu sammensættes den ultimative post-workout shake!

Er der nogen som har en genial opskrift på en!? - Og lad nu vær' at skriv matilde kakaomælk, jeg er nemlig den stolte ejer af en rød-racer-blender og jeg er ikke bange for at bruge den...

Umiddelbart har jeg dette i tankerne:

½liter skummet mælk

2 scoops blandings prot (hurtig og langsomt optageligt) (chokoladesmag eller hva man nu ka' li')

1 spsk Udo's

1 halv frosen banan

1-2 isterninger

- BLEND!

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dumt at proppe UDO's i den, da fedtet hæmmer den hurtige optagelse af protein og kulhydrat, som skal bruges efter træning.

Echo that, og så er det også nogle meget skrøbelige fedtsyrerkæder, og de vil også blive ødelagt af blenderen.

Men der er jo ingen kulhydrater i den shake, der? Kulhydraterne er sgu vigtigere end proteinerne post-wo, IMO...

Jeg tager selv 2 scoops gainer (ca. 20g prots og 60g carbs), en scoop prot.pulver og så en banan. Og så blender jeg hele skidtet. For meget af det gode? Måske. Smager det så det kilder i tissekonen? Bestemt. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dumt at proppe UDO's i den, da fedtet hæmmer den hurtige optagelse af protein og kulhydrat, som skal bruges efter træning.

hvis man skal gå fra "optagelses tommelfingerreglen" skal mælk, frugt og alt andet end det hurtigeste valle også elimineres.

I så fald er der ikke andet end dextrose/maltodextrin + delvist hydrolyseret valleprotein tilbage.

jeg køber den dog ikke.

En god insulinrespons og rimeligt hurtigt optag skulle sikre en fin restitution.

Frugt osv er også altid en god idé. Antioxidanter og andre fytokemikalier skal man ikke spare på.

Frosne bær er et hit som modvægt til den søde smag hvis man bruger meget dextrose i sin shake + bær er fantastiske kilder til antioxidanter og mikronæringsstoffer.

Link to comment
Share on other sites

Echo that, og så er det også nogle meget skrøbelige fedtsyrerkæder, og de vil også blive ødelagt af blenderen.

? :blink: Du må meget gerne uddybe. VIl almindeligvis tro at der skal meget mere til for at ødelægge fedt en en snurretur i blenderen.

husk også at fedt opløses i mavesækken og tarmen anyways. Så det betyder måske ikke det store :wink:

Link to comment
Share on other sites

Echo that, og så er det også nogle meget skrøbelige fedtsyrerkæder, og de vil også blive ødelagt af blenderen.

Men der er jo ingen kulhydrater i den shake, der? Kulhydraterne er sgu vigtigere end proteinerne post-wo, IMO...

Jeg tager selv 2 scoops gainer (ca. 20g prots og 60g carbs), en scoop prot.pulver og så en banan. Og så blender jeg hele skidtet. For meget af det gode? Måske. Smager det så det kilder i tissekonen? Bestemt. :4thumbup:

Btw det med carbsne er jeg fint klar over... men en gennemsnitlig banan er der jo ca. 100 kal i hvor hovedparten er kulhydrater, der til kommer en ½ liter mælk.. jaaaa ok ikke nok carbs... :tongue:

gainer er måske ikke så dum en idé...

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker 0.5 L skummetmælk + cacaopulver. :4thumbup:

Ingen grund til at al det pjat. Det handler om tung træning ikke fornemme drinks.

Hr. K

natural casein and whey protein with chocolate infusion system tech!!111!1#

Totalt cutting edge :tongue:

jeg nøjes med en weightgainer af maltodextrin, fructose og valle. Drikker den dog ofte under træning også.

1 fordi det giver mig mere kapacitet til at give dne gas i slutningen af træningen

2 fordi sådan gør Amit Selberg!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

…og så lige i blenderen! DET må være den ultimative shake! :4thumbup:

Fy for puttgarden en ækel cremer :w00t:

Echo that, og så er det også nogle meget skrøbelige fedtsyrerkæder, og de vil også blive ødelagt af blenderen.

Medmindre du har planer om at køre blenderen så lang tid at olien fordamper er der nok ikke noget at være nervøs for. Selvom man siger fedtsyrerne indeholder "lange kæder" er begrebet relativt. Længden af en C-H (carbon-hydrogen) binding i et molekyle ligger som regel omkring 100-200 picometer, altså ca 10^-10 meter eller 0.0000000001m. Der er altså ingen fare for at kniven skærer dem over, hvis det er dét du mener.

Skulle der ske noget, ville det være en syre/basereaktion, men det er nok begrænset hvor mange baser du finder i dine ingredienser, medmindre du blender med fisk :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

65g protpulver

50g dextrose

150g frosne jorbær

500g skummetmælk

3g kreatin

3g BCAA

Badabim badabum, dextrosen går lige i mullernes tommer glykogen depoter.

Det er højst sandsynligt spild af penge at hælde BCAA i sin shake.

Derudover ser den vel nogenlunde fornuftig ud, dog vil jeg personligt nok spare lidt på proteinpulveret. 65gram samt 17,5gram fra mælk giver trods alt en hel del.

Link to comment
Share on other sites

Det er højst sandsynligt spild af penge at hælde BCAA i sin shake.

Derudover ser den vel nogenlunde fornuftig ud, dog vil jeg personligt nok spare lidt på proteinpulveret. 65gram samt 17,5gram fra mælk giver trods alt en hel del.

Det er BCAA kapsler, ryger indebords morgen og aften. Mht proteinpulveret så er det noget 80% gejl, så jeg ender alt i alt på ca 70g prots i min shake efter træning, går og drikker den over en halv time, synes jeg er meget passende. (og den smager BRA) :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke minimalt hvad forskellen er på dextrose, maltodextrin og succrose ifht insulinrespons og optagelseshastighed?

Der er flere der anbefaler 50/50 indtag af dextrose/maltodextrin efter træning (bla. poliquin og barardi) jeg har bare aldrig kunne finde nogle studier der bakker deres anbefaling op.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke minimalt hvad forskellen er på dextrose, maltodextrin og succrose ifht insulinrespons og optagelseshastighed?

Der er flere der anbefaler 50/50 indtag af dextrose/maltodextrin efter træning (bla. poliquin og barardi) jeg har bare aldrig kunne finde nogle studier der bakker deres anbefaling op.

Jeg har ikke lige nogen undersøgelser på hånden, men indtager jeg dextrose før træning crasher jeg og bliver træt, indtager jeg maltrodexin crasher jeg ikke, så for mig er der ihvertfald en mærkbar forskel.

Link to comment
Share on other sites

Det er BCAA kapsler, ryger indebords morgen og aften. Mht proteinpulveret så er det noget 80% gejl, så jeg ender alt i alt på ca 70g prots i min shake efter træning, går og drikker den over en halv time, synes jeg er meget passende. (og den smager BRA) :4mewantfood:

Det var såmænd ikke om det ryger i shaken eller ej, men blot at indtag af BCAA som ekstra supplement formentligt er spild. Dit protein pulver er jo FYLDT med BCAA, og formentlig i langt større mængder end de få gram du indtager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share