Den er helt gal med ryggen - Let dødløft


ATP
 Share

Recommended Posts

Har ligget hele natten og prustet og stønnet. Har måtte ligge i den samme stilling så længe jeg kunne holde ud af gangen, da hver eneste bevægelse har sendt de vildeste smerte-jag gennem erector (begge sider af rygsøjlen).

Det udspringer af, at jeg trænede ryg i går, hvor jeg lige skulle slutte af med noget let dødløft. Havde trænet tung dødløft (altså tung for mig - 150*5*5) 4 dage forinden, så denne gang var det den øvre ryg der skulle have tæsk, og den nedre, der skulle have en stille og rolig dag.

Efter en solid gang træk af forskellig slags, ville jeg lige have 2 lette sæt død med (90 kg). Varmede godt op og startede med stangen alene og kørte langsomt vægten op mod det første worksæt. På andet rep af første worksæt er det ligesom den øverste del af erector bare går i spasmisk krampe og jeg må lægge mig ned i 10 minutter, da jeg ikke kunne få vejret. Der var så spændt i min ryg, at jeg ikke kunne trække vejret ordenligt. Kunne ikke finde ud af, hvad jeg havde gjort galt, men besluttede mig for at sunde mig lidt, og smutte hjemad. Gjorde ikke så ondt på hjemturen, men da jeg først kom hjem og slappede af, begyndte det virkeligt at gøre ondt. ISÆR når jeg bevæger mig, men går jeg lidt rundt, bliver smerten "varmet væk", så det ikke er HELT så slemt. Men gør stadig nas.

Har slet ikke kunne sove pga smerter, og det er ikke blevet bedre i løbet af i dag.

Det er en underlig fornemmelse, men når jeg bevæger mig, er det ligesom det spænder helt til, og luften bliver trykket ud af lungerne på mig. Går og siger den samme lyd, som når man skal knække sige og laver samme bevægelse. "huuuuuuuaar!"

Det gør ondt og føles som om det spænder i hele erector og så lidt ud i siderne ved den nederste del af ribbenene på ryggen.

Er der nogen der har den fjerneste idé om, hvad der kan være sket, og måske også hvad jeg kan gøre ved det ud over en masse hvile?

Edited by ATP
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en fibersprængning og ikke som om noget er gået helt galt. Sørg for at holde dig i gang og få rørt dig. Det kan være svært når man har smerter, så du kunne købe ibuprofen på apoteket i 200 mg's tabletter, som fåes i håndkøb og spise 2 af dem med 2 pinex/pamol/panodil a 500 mg 4 gange om dagen. Se et par dage om ikke det går over.

Med mindre du har svært ved at holde på afføringen eller at komme af med vandet. Så skal du straks søge læge. Ellers skal du følge ovenstående, synes jeg i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share