Holde pause?


BoGa
 Share

Recommended Posts

Hey...

Jeg har hørt rygter om at det skulle være godt for ens muskeltilvækst at holde en uge's pause når man har trænet et stykke tid.

Er der nogen der har nogen erfaringer med om dette er rigtigt?.. og er det kune hvis man kører nogle specielle programmer?

Jeg kører selv et 2 split program hvor jeg træner man, tirs, tors og fre

MVH BoGa

Link to comment
Share on other sites

Pauser er dog stærkt overvurderet hvis man ikke forstår betydningen af den, og hvornår/hvordan den skal bruges.

Mange snupper bare en uge fri, og kører ellers de sædvanlige 12 sæt til bryst på dagsform, hvorefter de hurtigt kommer ind i den samme stilleståen som før.

Når du dekonditionerer som det hedder, er det for at kroppen skal nedbryde arbejdskapaciteten i kroppen uden at miste nævneværdig masse/styrke, således at den responderer på let træning - derfor skal man huske at starte submaksimalt ud efter en pause, for at få langt de bedste resultater på lang sigt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Takker for svarene :4thumbup:

Har lige trænet et to splitprogram i en to månederes tid, så var det jeg overvejede at holde en uges pause. Hvorefter jeg går igang med et to split igen, der er baseret på basisøvelserne, ligesom det nuværende, men hvor jeg ændrer på isolationsøvelserne...

Så er det måske spild af tid og holde en uges pause?

Edited by BoGa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share