Efedrin forvæksles med nakotika


Kafir
 Share

Recommended Posts

Skal i forbindelse med arbejdet afgive en urinprøve. Har tidligere taget nogle TP som jo indeholder efedrin. Mener også at jeg tidligere har læst at efedrin kan have amfetamin lignende egenskaber, og mit spørgsmål er så om det kan give en positiv narkotika prøve, hvor urinen testes efter de mest gængse stoffer?

Hvis ja, hvor lang tid efter indtagelse vil det kunne spores?

Link to comment
Share on other sites

Mht Efedrin-amfetamin kan jeg ikke hjælpe, jeg kan dog oplyse dig at sporingstiden af efedrin afhænger af forskellige faktorer, såsom mængden af Efedrin du har indtaget, hydreringsgraden m.m.. Halveringstiden er med andre ord meget individuel og afhænger af en mængde forhold. Men generelt set kan det siges at efedrin har en hurtig udskillelse, så mindst en uge efter kan man nok nå at spore efedrinen.

Hilsen Queen of Step

Link to comment
Share on other sites

hejsa .... jeg mener at de kun tester for "opiater" ... altså .... cocain, heroin ... ting på opiums-base :cool:

.... efedrin har ikke opium som base .... så det burde være "sikkert" :innocent: .... men det kunne være spændende som du skriver at vide hvorlang tid det tager inden efedrin er ude af kroppen .... :cool:

.... Myth-Busters testende engange om birkes (valmuer) kunne give en positiv test ... og det kunne det !! ... hvad med danske birkes-frø ... ? ... kan de også fremkalde en "falsk positiv" .... :blink:

Edited by razor
Link to comment
Share on other sites

hejsa .... jeg mener at de kun tester for "opiater" ... altså .... cocain, heroin ... ting på opiums-base :cool:

.... efedrin har ikke opium som base .... så det burde være "sikkert" :innocent: .... men det kunne være spændende som du skriver at vide hvorlang tid det tager inden efedrin er ude af kroppen .... :cool:

.... Myth-Busters testende engange om birkes (valmuer) kunne give en positiv test ... og det kunne det !! ... hvad med danske birkes-frø ... ? ... kan de også fremkalde en "falsk positiv" .... :blink:

Ikke for noget, men nu er coke jo altså ikke et opiat. :tongue::wink:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

nu spørger jeg måske lidt dumt.. men hvorfor er det lige du tager efedrin?? har hørt noget om det virker opkvikkende men det skulle en red bull jo også gøre men det gør den så ikke lige på mig.. ved ikke om det er mig eller om jeg lider af en voldsom dovenskab men på arbejde er jeg extremt træt nogle gange og fatter nada.. så ville det da være fedt nok lige af æde sådan en efedrin pille der hvis det virker??

Link to comment
Share on other sites

Har brugt det i en periode i forbindelse med vægttab og træning. For mig har det virket udmærket, men ikke noget jeg vil anbefale folk at tage medmindre man har sat sig ind i bivirkninger og risici.

Jeg vil i den forbindelse lige bemærke, at efedrin ifølge mine lærebøger kan give bivirkninger som forhøjet blodtryk, takykardi (når hjertet slår for hurtigt), søvnløshed, afhængighed og akut psykose ved overdosis. Det har en halveringstid på 12 timer i blodet afhængigt af urin flow og pH, men kan ikke finde noget om, hvor længe det kan spores i kroppen. Men altså absolut ikke noget, der er anbefalelsesværdigt at bruge, nej! :nonono: /Celina (medicinstuderende)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil i den forbindelse lige bemærke, at efedrin ifølge mine lærebøger kan give bivirkninger som forhøjet blodtryk, takykardi (når hjertet slår for hurtigt), søvnløshed, afhængighed og akut psykose ved overdosis. Det har en halveringstid på 12 timer i blodet afhængigt af urin flow og pH, men kan ikke finde noget om, hvor længe det kan spores i kroppen. Men altså absolut ikke noget, der er anbefalelsesværdigt at bruge, nej! :nonono: /Celina (medicinstuderende)

Det var da dejligt med en moralprædiken lige ind fra højre. Kan du flere?

Kan du også den om at FDA's beslutning om at forbyde ephedra holdige produkter er under pres og er blevet underkendt i enkelte amerikanske stater?

At der i USA inden "ephedra ban" var flere henvendelser til skadestuer pga. koffein end ephedra/efedrin?

Der er mange lægemidler der potentielt er voldsomt skadelige.

Aspirin kan være fatalt for mennesker der allergiske uden at vide det.

Hundredevis får mavesår og spiserørskatar af ibuprofen om året.

Apropos ingenting, drikker du alkohol?

Btw: bruger jeg ikke længere ECA stacks fordi jeg ikke bryder mig om den gearede følelse og klarer mig fint uden. Men en moralprædiken har man sgu ikke brug for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil i den forbindelse lige bemærke, at efedrin ifølge mine lærebøger kan give bivirkninger som forhøjet blodtryk, takykardi (når hjertet slår for hurtigt), søvnløshed, afhængighed og akut psykose ved overdosis. Det har en halveringstid på 12 timer i blodet afhængigt af urin flow og pH, men kan ikke finde noget om, hvor længe det kan spores i kroppen. Men altså absolut ikke noget, der er anbefalelsesværdigt at bruge, nej! :nonono: /Celina (medicinstuderende)

Nu er ikke-kronisk forhøjet blodtryk, takykardi og søvnløshed jo heller ikke nødvendigvis det værste for normale unge raske mennesker (antager at størstedelen af efedra (mis)brugere ikke er aldrende pensionister).... afhængighed kommer jo an på hvordan du definerer det .... når alt kommer til alt er største problem ved TP nok nærmere de psykiske påvirkninger, og det er lidt noget man må gøre op med sig selv, ligeså vel som alkohol og rygning... men en god måde at tabe sig på er de fleste nok enige i ikke er tilfældet...

btw skulle jeg mene at produkter som efedrin og ephedra har en væsentlig kortere halveringstid end de tal du opgiver der ... nærmere 3-5 timer afhængig af renal clearance ... taget i betragtning af at stoffer som efedrin hovedsagligt udskilles uomdannet tror jeg næppe det kan ses et par dage efter sidste brug, men det er ikke noget jeg vil ligge hovedet på blokken med...

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Ptpoul, min moralprædiken var ikke henvendt til folk, der tager stoffet velvidende om bivirkiningerne, rowli' now :wink: Jeg tænker mere på den 16-årige tøs/knægt, der sidder og læser MOL og tænker "fedt, det må jeg prøve, de siger, det virker!" Alle lægemidler kan give bivirkninger, ja, men ved et kosmetisk vægttab synes jeg, man skal tænke sig om, før man begynder på efedrin (eller koffein for den sags skyld)

Soritarius, nej, det er ikke "alvorlige" bivirkninger, hvis man har dem i en kortere periode, men hvis man først er faldet for stoffet og tager det hver gang vægten sniger sig op, giver det så ikke kroppen en vis belastning? - oveni ens eventuelle rygning og alkoholforbrug :innocent: Jeg har ét sted, hvor de siger en halveringstid på 4 timer og et andet, hvor der står 12 timer, og ja det udskilles næsten uomdannet, men jeg ved faktisk ikke, hvad det er, de kigger efter præcist ved sådan en test. Tror dog ikke Kafir skal være nervøs.

Link to comment
Share on other sites

Ptpoul, min moralprædiken var ikke henvendt til folk, der tager stoffet velvidende om bivirkiningerne, rowli' now :wink: Jeg tænker mere på den 16-årige tøs/knægt, der sidder og læser MOL og tænker "fedt, det må jeg prøve, de siger, det virker!" Alle lægemidler kan give bivirkninger, ja, men ved et kosmetisk vægttab synes jeg, man skal tænke sig om, før man begynder på efedrin (eller koffein for den sags skyld)

Soritarius, nej, det er ikke "alvorlige" bivirkninger, hvis man har dem i en kortere periode, men hvis man først er faldet for stoffet og tager det hver gang vægten sniger sig op, giver det så ikke kroppen en vis belastning? - oveni ens eventuelle rygning og alkoholforbrug :innocent:

Problemet med at male fanden på væggen som du gør med det tidligere indlæg er at det jo preller fuldstændig af - hvis det vitterlig var så slemt som du gør det til, så burde vi jo dagligt/ugentlig opleve episoder med folk der får alvorlige bivirkinger set i lyset af det kæmpemæssige omfang disse piller og kloner bliver brugt rundt omkring i de danske træningscentre.

Ja bivirkinger, der er nok større chance for at blive kørt over end at ende med en psykose - men det er så bare min vurdering, og skal selvfølgelig ikke tages som en fagmands udsagn, bliver bare en anelse provokeret over at man ikke kan have gråzoner af risikovurderingen selv indenfor ulovlige produkter - det er enten "OK" eller også er det livsfarligt.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det noget tid siden jeg er stoppet med dem, så tvivler på de kan spore det. Mente bare at f.eks. hash kan spores i op til 3 måneder? Så jeg ville lige høre af.

Hvis du drikker masser af væske tror jeg ikke du skal regne med det kan spores efter en uge... Så hvis du ved du skal testes har du efter min mening ikke noget at frygte...

Efedrin er jo efterhånden også mere populært end kaffe - så hva fa'en !? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share