begynder program


hansehen
 Share

Recommended Posts

Da jeg lige har anskaffet mig en motionscykel og skal i gang med træningen vil jeg høre jeres mening.

Da jeg ikke er i form skal jeg ahve opbygget en grundform.

Jeg cykler i ca. 25-30 min. hver dag for at komme igang, jeg kører uden ballast - da jeg ikke vil overanstrenge mine knæ (har haft skade på korsbåndet)

Efter de første 14 dage vil jeg starte med at sætte tempo på og kører intervaltræning, så jeg træner hver anden dag af ca. 45 min.

Er det en god måde at starte på, eller hvad er jeres forslag til at komme i god form.

MVH

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej hansehen, der er en udmærket artikel om trænningsprogram på kondi cykel her. Jeg synes det er dumt at starte med at lave interval trænning, det er ligesom 2nd step man skal starte med at tage det stille og roligt, ligesom den første figur når du så føler du er blevet god til det så kan du gå over til interval trænning. interval trænning er rigtig hårdt og derfor også en lille smule demotiverende

P.S velkommen til mol

Link to comment
Share on other sites

interval trænning er rigtig hårdt og derfor også en lille smule demotiverende

Se der er vi ikke enige Tube - jeg synes det er det mest motiverende der findes! Det er meget individuelt om man er til kort og hårdst eller bedre trives med længer earbejde. At tilbringe 30-60 minpå en kondicykel ved jævnt hårdt tempo er døden for mig... at æde sig selv på 10-5 min med stenhårde intervaller er derimod livet... altså - det er helt individuelt!

Så lad os se på det fra en anden vinkel: hansehen hvordan har dit knæ det - må du belaste det? At køre intervaller vil alt andet lige medføre en stærkere belastning - du vil næsten være nød til at sætte modstand på. Den del skal du havet afklaret med læge - fysioterapeut eller hvem det er du har kontakt med. Kan hænde at du bør øhe belastninge jævnt i en længere periode end 14 dag for at finde - og flytte - din grænse på en sikker måde.

Der ingen tvivl om at intervaltræning vil være en god måde at komme i kondition på, med et minimum af tidsmæssig indsats - den artikel som Tube har linket til er rigtigt god. Så kan knæet klare det - så go for it.

Velkommen til - god genoptræning og god fornøjelse! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share