kan ses på figuren


prinds
 Share

Recommended Posts

Jeg er grundet træning i løbet af de sidste 3 år blevet 30+ cm mindre om taljen og har fået en meget flottere figur og efterhånden som jeg træner, også mere markeret, men hvad der undrer mig lidt er til gengæld at jeg i løbet af de 3 år kun har tabt et par kilo. Jeg ved godt at vægten ikke betyder meget og at det primært er fordi jeg har taget muskler på. Men nu er det sådan at jeg bokser og gerne vil i ringen, og det kunne sådan set være fedt hvis jeg kunne komme en vægtklasse eller 2 ned inden da.

Jeg spiser grønt og kød i løbet af dagen samt en stor portion havregryn om morgenen. Går ikke vildt op i kaloriebergning, men spiser måske 2000-2500 og de dage hvor jeg er mest aktiv (fysisk arbejde og hård træning) forbrænder jeg i omegnen af 5000 kalorier.

Noget jeg kan gøre for at sætte gang i vægttabet?

165 cm, 75 kg, 23 år

Btw, er pige og spiser også proteintilskud iform af pulver

Edited by prinds
Link to comment
Share on other sites

Jeg er grundet træning i løbet af de sidste 3 år blevet 30+ cm mindre om taljen og har fået en meget flottere figur og efterhånden som jeg træner, også mere markeret, men hvad der undrer mig lidt er til gengæld at jeg i løbet af de 3 år kun har tabt et par kilo. Jeg ved godt at vægten ikke betyder meget og at det primært er fordi jeg har taget muskler på. Men nu er det sådan at jeg bokser og gerne vil i ringen, og det kunne sådan set være fedt hvis jeg kunne komme en vægtklasse eller 2 ned inden da.

Jeg spiser grønt og kød i løbet af dagen samt en stor portion havregryn om morgenen. Går ikke vildt op i kaloriebergning, men spiser måske 2000-2500 og de dage hvor jeg er mest aktiv (fysisk arbejde og hård træning) forbrænder jeg i omegnen af 5000 kalorier.

Noget jeg kan gøre for at sætte gang i vægttabet?

165 cm, 75 kg, 23 år

Btw, er pige og spiser også proteintilskud iform af pulver

Søg på "energiunderskud" og "ligevægtsindtag".

Hvis du indtager 2000-2500 kcal og forbrænder ca. 5000 kcal dagligt VIL du tabe dig - meget faktisk. Så det kan umuligt stemme overens.

Tillykke med din nye figur, altid lækkert med resultater der kan ses i spejlet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Først tillykke med den nye "figur".

Men undskyld, 75 kilo på 165 cm, det lyder af temmelig meget, så du må være noget af et muskelbundt !

Desuden må du dyrke ekstrem hård træning, hvis du kan forbrænde 5000 kcal på 1 dag. Det lyder også meget usandsynligt. :blush:

Hvis du vil tabe dig, dyrk noget mere kredsløbstræning.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hård træning, meget endda. og nu er det jo så ikke hver dag. jeg cykler til/fra arbejde/træning (10 km hver vej i højt tempo), og jeg har et arbejde hvor jeg er aktiv, dvs går meget.

ja, jeg har mange muskler, er stærk, og har forsøgt med kredsløbstræning.

det skal så siges at det absolut ikke ligner at jeg vejer 75 kg

fobrænding er beregnet her:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Edited by prinds
Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkelig mener at du forbrænder 5000 kcal pr træningspas må du sørme gå til den! Jeg havde mit pulsur m kcal tæller på under CPH marathon i år. Uret er indstillet m vægt, køn osv. og jeg forbrændte 3900 kcal under løbet ( og det var rigtig hårdt!) :crazy: .... -primært synes jeg du burde focusere på kosten og bruge motion som et fremragende supplement i dit vægtrab.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hård træning, meget endda. og nu er det jo så ikke hver dag. jeg cykler til/fra arbejde/træning (10 km hver vej i højt tempo), og jeg har et arbejde hvor jeg er aktiv, dvs går meget.

ja, jeg har mange muskler, er stærk, og har forsøgt med kredsløbstræning.

det skal så siges at det absolut ikke ligner at jeg vejer 75 kg

fobrænding er beregnet her:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Husk at beregneren kun er vejledende!

Jeg betvivler absolut ikke at du er meget aktiv og forbrænder en del, MEN faktum er at indtager man 2500 kcal og forbrænder 5000 kcal om dagen ja, så taber man sig!

Der må derfor være en fejl i regnskabet et eller andet sted :smile: For at finde ud af hvad du egentlig forbrænder og indtager vil jeg foreslå dig at veje dig en morgen, registrere dit kcal indtag hver dag i en uge og herefter veje dig igen! (På samme tid af døgnet). Er vægten uændret vil jeg råde dig til at skære 500 kcal af dit daglige indtag, tager du på kan du nedjustere yderligere og taber du dig behøver du måske slet ikke justere ret meget. Prøv dig frem! :smile:

Det virker i hvert fald som om det er kosten der skal justeres på (det vil være lettest) - motion får du jo dejligt meget af! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share