Systematisk overkill ?


Achilles
 Share

Recommended Posts

Synes personligt at det er overkill med dragon flags og leg raises. Desuden overkill med to "ens" øvelser - sideløft (en øvelse der forresten absolut ikke gør noget godt for det æstetiske - den ødelægger blot din v-form, men har selvfølgelig sin berettigelse for boksere og andre kampsportsudøvere).

Endvidere lyder 4x 10-12 dragon flags lidt vildt - er du sikker på du udfører dem korrekt? Hvis du gør - respekt!!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at træne var der en gut med de vildeste mave muskler jeg til dato har set, jeg spurtge ham hvad han gjorde og dragon flacks var svaret.

Siden har det været en regl mere end undtagelsen i mit mave program, så jeg er nok bare blevet god til øvelsen.

lænden kommer for det meste også i jorden ved den 7-8 gentagelse så derfra er det ikke det kønneste syn :wink:

hmm sidebøjningerne har ellers givet et godt resultat hvad det æstetiske angår, men nu træner ikke efter det æstetiske.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at træne var der en gut med de vildeste mave muskler jeg til dato har set, jeg spurtge ham hvad han gjorde og dragon flacks var svaret.

Siden har det været en regl mere end undtagelsen i mit mave program, så jeg er nok bare blevet god til øvelsen.

lænden kommer for det meste også i jorden ved den 7-8 gentagelse så derfra er det ikke det kønneste syn :wink:

hmm sidebøjningerne har ellers givet et godt resultat hvad det æstetiske angår, men nu træner ikke efter det æstetiske.

altså det er jo ikke ensbetydende med, at dragon flags er gud gave til din mave..!! Manden kan have et godt squat program ved siden af, en super lav fedt procent ... eller andet interessant!!

Jeg syntes personligt, du skyder langt over mål med alle de øvelser!! Cut det ned til 1-2 øvelser pr. træningspas istedet... Har du desuden også 5 øvelser for den dybe ryg til at modsvare alle dine mave øvelser?? nej vel :laugh:

Yet

ps. kører du dine andre muskelgrupper lige så hårdt???

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Jeg opdagede efter en periode med pause fra dumbell rows at de gav god doms i obliqes.

I og med jeg ikke aktivt skal rotere i min sport, er de sammen med et hånds dumbell press rigeligt til at træne stabilitet i rotationen.

Jeg er også med på vognen med side bends af forskellig art, dragon flags og floating crunches.

Resten er lidt over the top.

2-3 træningspas med max 2 øvelser pr gang er rigeligt. bare kør tungt/udfordrende øvelser og øg gradvist belastningen.

man behøver jo ikke at træne det hele hver gang. Maveøvelser er et supplement til al din anden basistræning. Husk at øvelser som millitarypresses squats og dødløft hamrer mavemusklerne virkeligt effektivt.

Derudover er det umuligt at opretholde en god kvalitet igennem så langt et mavetræningspas. De sidste par øvelser vil altid være med lavere intensitet og dermed give dårligere udbytte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opdagede efter en periode med pause fra dumbell rows at de gav god doms i obliqes.

I og med jeg ikke aktivt skal rotere i min sport, er de sammen med et hånds dumbell press rigeligt til at træne stabilitet i rotationen.

Er fuldstændig enig... Jeg havde også en længere pause fra dumbell row.... Eftersom jeg startede på dumbell igen, fik jeg også doms

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share