Plymetrisk træning for overkroppen


Edu
 Share

Recommended Posts

Efter at have læst lidt i den anden tråd om plyometri, ville jeg tro at træningsmetoden er god til at forøge min spændstighed i boksning.

Indtil videre har jeg kørt noget clap pushups, men det har faktisk også været det eneste. Ved ikke om sandsæktræning i sig selv er en form for plyometrisk træning?

men ville meget gerne høre, hvis nogen vidste noget om mere om den slags træning til især boksning :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Efter at have læst lidt i den anden tråd om plyometri, ville jeg tro at træningsmetoden er god til at forøge min spændstighed i boksning.

Indtil videre har jeg kørt noget clap pushups, men det har faktisk også været det eneste. Ved ikke om sandsæktræning i sig selv er en form for plyometrisk træning?

men ville meget gerne høre, hvis nogen vidste noget om mere om den slags træning til især boksning :smile:

Jeg mener ikke at sandsækketræning er plyometrisktræning, men uanset så bør den være dit primære legetøj udover kampe og anden reflekstræning. Hvis dit mål med træningen er for at forbedre din præstation i ringen bør du så vidt muligt kopiere omstændighederne. Cirkeltræning og andre midler til at få pulsen op samtidig med at du skal præstere dit ypperste er efter min mening essentielt. For hvad hjælper det at træne ens slagkraft hvis man alligevel er for forpustet til at bruge den når det gælder? Et lille tip når du træner kan også være at træne med dit mundstykke. Det vil tvinge dig til at trække vejret som i en kampsituation.

Ønsker du en komplet plan eller bare mere viden kan du klikke forbi RossTraining.com og få lidt inspiration eller købe en af hans bøger som er fyldt med gode ideer og brugbar viden når det kommer til træning for boksning. Ross Enamait er selv en inkarneret bokser og hans træning er tydeligt påvirket af øvelser fra boksehallen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share