COC Progression


teddy
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver lige at søge lidt hjælp her, kunne jo være her var andre der trænede med COC.

Jeg er en total pussy til at klemme det lort sammen, jeg træner stadig med Traineren, føler dog jeg nærmest kan lave uendelig mange af dem(ca 20) og ville egentlig gerne videre til næste niveau. Så kommer problemet, der kan jeg kun lige præcis lave EN og det på en god dag..

Hvorn dælen får jeg styrket den så meget så jeg kan komme videre?? Ser ikk det gavner meget at lave sæt af 10+ med Traineren, men ellers ved jeg ikk lige..

Link to comment
Share on other sites

Negativer med 1'eren, hvor du også bruger den modsatte hånd af den, der holder COC'en til den koncentriske fase.

Evt. også overcrush med traineren, men den er måske for let til, at det rigtigt kan blive sjovt.

den måde jeg træner med traineren i øjeblikket er få reps men med overcrush i hver rep, men ja den er meget let, så kan godt være negativer er bedre.

hvordan vil du anbefale jeg laver dem, hver gang jeg træner COC eller??

Link to comment
Share on other sites

Ville egentlig anbefale at køre nogle overcrush med 1éren, men da du kun lige kan lukke den er det jo pt. overkill. Det er lidt problemet med COC kontra anden træning, springet i sværhedsgrad er simpelthen gigantisk mellem hver gripper. Du skriver du kører reps med overcrush i hver rep.? Her ville jeg anbefale dig i stedet blot at køre singles (også selvom det er din trainer) Selve gripperens sværhedsgrad er ikke vildt afgørende for overcrush, da det primære er at du lukker den med "maximum force" så man kan høre metallet klappe.. Men ikke stoppe her, simpelthen blive ved med at klemme alt hvad man kan efter gripperen er lukket.. crushe den.. :devil: Sådan kører jeg mine singles a 5-10 sekunders holds hvor jeg hele tiden koncentrerer mig om at klemme alt hvad jeg kan. Negativer er som skrevet også en super øvelse, men her tror jeg minimum du skal bruge din 1ér.

Hvis man er interesseret i at lukke COCere tror jeg det er singles man skal koncentrere sit program omkring. Tunge singles, jeg kører f.eks negativer med 4éren selvom jeg stadig er et stykke fra 3éren.

Men ellers er der jo mange andre metoder at træne dem på. Du kunne køre "strapholds" med din trainer som et alternativ til overcrush. Du kunne også file din trainer ned og køre BTR overcrush med den.

-AP

Edited by A.P
Link to comment
Share on other sites

Ville egentlig anbefale at køre nogle overcrush med 1éren, men da du kun lige kan lukke den er det jo pt. overkill. Det er lidt problemet med COC kontra anden træning, springet i sværhedsgrad er simpelthen gigantisk mellem hver gripper. Du skriver du kører reps med overcrush i hver rep.? Her ville jeg anbefale dig i stedet blot at køre singles (også selvom det er din trainer) Selve gripperens sværhedsgrad er ikke vildt afgørende for overcrush, da det primære er at du lukker den med "maximum force" så man kan høre metallet klappe.. Men ikke stoppe her, simpelthen blive ved med at klemme alt hvad man kan efter gripperen er lukket.. crushe den.. :devil: Sådan kører jeg mine singles a 5-10 sekunders holds hvor jeg hele tiden koncentrerer mig om at klemme alt hvad jeg kan. Negativer er som skrevet også en super øvelse, men her tror jeg minimum du skal bruge din 1ér.

Hvis man er interesseret i at lukke COCere tror jeg det er singles man skal koncentrere sit program omkring. Tunge singles, jeg kører f.eks negativer med 4éren selvom jeg stadig er et stykke fra 3éren.

Men ellers er der jo mange andre metoder at træne dem på. Du kunne køre "strapholds" med din trainer som et alternativ til overcrush. Du kunne også file din trainer ned og køre BTR overcrush med den.

-AP

er egentlig også lidt sådan jeg gør, men hvordan kommer man så videre til næste niveau hvis man kun laver singles med version T??

Link to comment
Share on other sites

den måde jeg træner med traineren i øjeblikket er få reps men med overcrush i hver rep, men ja den er meget let, så kan godt være negativer er bedre.

hvordan vil du anbefale jeg laver dem, hver gang jeg træner COC eller??

Som A.P. skriver fungerer overcrush bedst som singles.

Det er ikke mere end en gang om ugen eller sådan, jeg får brugt COC for tiden, men ellers ville jeg bruge dem hver gang til slut i den alm. gym træning, hvor du i forvejen er varm. Hvor hårdt du skal køre på afhænger som med alt andet af din WC og evne til at restituere dig fra det, men ja, negativer er generelt ret "hårde". Omvendt er COC-træning ikke det mest restitutionskrævende, men lyt til dig selv.

Normalt har jeg bare selv kørt alm. singles til jeg kunne reppe, det har fungeret ok med både 1'eren og 2'eren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share