Fullbody med disko fokus


Equus
 Share

Recommended Posts

Jamen jeg vil da lige prøve at poste mit nuværende program, fullbody fokus på arme [mandag, onsdag, fredag]

kommentarer er velkomne, ellers var det jo nok ikke blevet postet i øvrigt.. :blush:

Der bliver som regel udeladt en af mave øvelserne, men da det ikke er til at vide hvilken står de der alle sammen..

Dag1 & 3

Squat - 3x10

BP/ decline BP - 3x10

Chinups (parallelt greb) - 3x10

DB skulderpres - 2-3x10

Yates/BB rows - 2-3x10

Dips - 3x10

DB curl - 4x10

Pushdown - 4x10

Hyperextensions - 2x15

hanging reverse crunches - 3x10

kabel crunches - 3x10

swissball crunches - 2x15

Dag 2

straight leged + Dødløft - 2x10 + 3x6

Incline BP - 3x10

Chinups (parallelt greb) - 2-3x10

Lat. raise - 3x10

Seated cable row - 2-3x10

Dips - 2-3x10

BB curl - 4x10

Pushdown (rope) - 4x10

Hyperextensions - 2x15

hanging reverse crunches - 3x10

kabel crunches - 3x10

swissball crunches - 2x15

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg vil da lige prøve at poste mit nuværende program, fullbody fokus på arme [mandag, onsdag, fredag]

kommentarer er velkomne, ellers var det jo nok ikke blevet postet i øvrigt.. :blush:

Der bliver som regel udeladt en af mave øvelserne, men da det ikke er til at vide hvilken står de der alle sammen..

Dag1 & 3

Squat - 3x10

BP/ decline BP - 3x10

Chinups (parallelt greb) - 3x10

DB skulderpres - 2-3x10

Yates/BB rows - 2-3x10

Dips - 3x10

DB curl - 4x10

Pushdown - 4x10

Hyperextensions - 2x15

hanging reverse crunches - 3x10

kabel crunches - 3x10

swissball crunches - 2x15

Dag 2

straight leged + Dødløft - 2x10 + 3x6

Incline BP - 3x10

Chinups (parallelt greb) - 2-3x10

Lat. raise - 3x10

Seated cable row - 2-3x10

Dips - 2-3x10

BB curl - 4x10

Pushdown (rope) - 4x10

Hyperextensions - 2x15

hanging reverse crunches - 3x10

kabel crunches - 3x10

swissball crunches - 2x15

Hvis jeg skulle komme med et par kommentare:

1. Du har tre! maveøvelser. Derudover kører du også squat og rows som belaster din mave. Du kan roligt fjerne to af maveøvelserne.

2. På dag 1+3 kører du bænkpres, skulderpres, dips og pushdowns. Det virker måske også som lidt overkill af triceps.

3. På dag 2 kører du dødløft, endda stiffleged, og hypers. Her kan du roligt fjerne hypers.

4. Du kører chin-ups alle tre dage. Du kunne måske køre pull-ups den ene dag, eller helt droppe øvelsen en af dagene, da du jo i forvejen kører rows eller seated rows. Det er så en anden ting, som jeg synes er lidt mærkelig. Det kan godt være, at det bare er mig, men hvorfor skifte over til cable rows? En bedre ide: Kør rows dag 1+3. Drop cablerows og kør chin-ups i stedet for på dag 2. Tag så fx på dag 1 og kør pull-ups i stedet for. Giver det mening?

Just my 2 cents.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle komme med et par kommentare:

1. Du har tre! maveøvelser. Derudover kører du også squat og rows som belaster din mave. Du kan roligt fjerne to af maveøvelserne.

2. På dag 1+3 kører du bænkpres, skulderpres, dips og pushdowns. Det virker måske også som lidt overkill af triceps.

3. På dag 2 kører du dødløft, endda stiffleged, og hypers. Her kan du roligt fjerne hypers.

4. Du kører chin-ups alle tre dage. Du kunne måske køre pull-ups den ene dag, eller helt droppe øvelsen en af dagene, da du jo i forvejen kører rows eller seated rows. Det er så en anden ting, som jeg synes er lidt mærkelig. Det kan godt være, at det bare er mig, men hvorfor skifte over til cable rows? En bedre ide: Kør rows dag 1+3. Drop cablerows og kør chin-ups i stedet for på dag 2. Tag så fx på dag 1 og kør pull-ups i stedet for. Giver det mening?

Just my 2 cents.

Takker for kommentarene og vil da lige svare på de enkelte punkter

1. den ene af maveøvelserne bliver som regel udeladt, men grunden til der er 3 er at maven er mit super svage punkt, mer er ikke nødvendigvis bedre, men så meget mere er det jo heller ikke :wink:

2. ja tricserne synes heller ikke det er skægt mandag og fredag, men så kan de lære det :laugh:

3. ud med hypers, tjek, så sjovt er det heller ikke at ligge med hoved nedad

4. cable row er mest for variationens skyld, og så synes jeg egentlig det er en meget "rar" øvelse, men super gode forslag, men synes der kommer til at mangle en ryg øvelse i det du foreslår, eller er det mig der er blind..

I øvrigt er chins da nok en møg øvelse når man er for slap/tung til at lave nok af dem, nej nu tuder jeg vist, synes bare det er småirriterende når der kommer en ål og laver dem så let som ingen ting, mens man selv kæmper en indædt kamp :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Alt for mange reps og sets umiddelbart. Du kan med fordel fjern halvdelen af dem, men det er bare mig. Eller evt kør 4x5 eller 5x5 i basisøvelser.

Sådan noget styrke pjat at kører 4-5x5 :wink::wink:

men det er taget til efterretning

Edited by Equus
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at 5x5 ikke er særligt fitness agtigt, men efter min mening er 5x5 i basisøvelserne "the only way to go" hvis ens mål er masse og så er det da oss fedt at løfte nogle røvtunge vægte :showoff:

Høje reps med stor vægt er vejen frem for massen! Drop alt det low rep styrke sizzle :wink::tongue:

4-5 sæt af 10-12 reps!

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at 5x5 ikke er særligt fitness agtigt, men efter min mening er 5x5 i basisøvelserne "the only way to go" hvis ens mål er masse og så er det da oss fedt at løfte nogle røvtunge vægte :showoff:

Høje reps med stor vægt er vejen frem for massen! Drop alt det low rep styrke sizzle :wink::tongue:

4-5 sæt af 10-12 reps!

:bigsmile::bigsmile:

Tak for kommentaren begge to

Jeg mener nu egentlig at jeg har fat i den lange ende, styrken er jo rimelig, og masse er uden undtagelse det der trænes for

jeg mener at have læst mig frem til, at det med styrke og masse, i store træk kan stilles op sådan her

hypertrofi.JPG

det er selvfølgelig meget firkantet, men det er jo også en tabel :tongue:

Edited by Equus
Link to comment
Share on other sites

Høje reps med stor vægt er vejen frem for massen! Drop alt det low rep styrke sizzle :wink::tongue:

4-5 sæt af 10-12 reps!

:bigsmile::bigsmile:

Tak for kommentaren begge to

Jeg mener nu egentlig at jeg har fat i den lange ende, styrken er jo rimelig, og masse er uden undtagelse det der trænes for

jeg mener at have læst mig frem til, at det med styrke og masse, i store træk kan stilles op sådan her

hypertrofi.JPG

det er selvfølgelig meget firkantet, men det er jo også en tabel :tongue:

Tja, jeg skal ikke sige at det ene er mere rigtigt end det andet, for jeg har ikke nogle facts eller noget der beviser at mit udsagn er mere korrekt end nogen andres, men har selv kørt et 2-split i 1 1/2 år, hvor jeg kørte 3 sæt a' 10 gentagelser..

Er gået over til fullbody for 3 måneder siden, og det jeg har gainet i masse og styrke har ihvertfald overbevist mig om at 5x5 i de store øvelser virker bedre end 3x10.... :bigsmile:

Om ikke andet, så virker det ihvertfald på mig.. Og jeg siger ikke noget ondt om din tabel, men påstande bliver ikke sande, bare fordi det bliver sat op på en pæn måde i Word....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share