Rygning...?


P.E.D.
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt i tvivl om hvor det her emne skal placeres, but here it goes...

Som vi alle ved har rygning en negativ effekt på bl.a. kondien, men hvad med muskelvækst? Hvis man ikke går op i sin kondi, men bare vil have mere masse?

Jeg ved jo godt at rygning på alle måder er skadeligt, men med hensyn til opbyggelse af masse, hvad så?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slet ikke den samme appetit når jeg ryger. Derfor valgte jeg at stoppe. For mig er det stort set umuligt at tage på hvis jeg stadig ryger 10 - 20 smøger om dagen. Men det er vel individuelt. :4mewantfood:
Jeg vil sige, at det er både og, man skal bare ikke ryge lige før man skal til at spise.

Selv hvis man ryger, når man er sulten, så kan man generelt godt få noget mad ned 15-30 minutter senere.

Man skal bare ikke erstatte mad med nikotin.

Ellers er det jo også mest behageligt at ryge EFTER man har spist :cool:

Men, alligevel, rygning er generelt skod og der er ikke noget godt ved det, ud over nogle få sociale ting og det at man let kan slappe af til en smøg, selv hvis alting omkring én er hektisk. kos.gif

Edited by kineser
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige, at det er både og, man skal bare ikke ryge lige før man skal til at spise.

Selv hvis man ryger, når man er sulten, så kan man generelt godt få noget mad ned 15-30 minutter senere.

Man skal bare ikke erstatte mad med nikotin.

Ellers er det jo også mest behageligt at ryge EFTER man har spist :cool:

Men, alligevel, rygning er generelt skod og der er ikke noget godt ved det, ud over nogle få sociale ting og det at man let kan slappe af til en smøg, selv hvis alting omkring én er hektisk. kos.gif

Pulsen stiger når du ryger en smøg og, hvordan kan man slappe af med en forhøjet puls ? Man tager også en smøg for at kunne koncentrere sig bedre ( pulsen stiger ) det er et paradoks.

Link to comment
Share on other sites

Storrygning hæmmer jo nok evnen til at opbygge muskler, idet stofskiftet vel stiger. Men omvendt er Arnold `Governator´ Schwarzenegger kendt for at ryge mindst én stor havaneser om dagen, og han har da tydeligvis været i stand til at opbygge muskler. Men ok, et enkelt tilfælde beviser vel ikke så meget.

Link to comment
Share on other sites

Pulsen stiger når du ryger en smøg og, hvordan kan man slappe af med en forhøjet puls ? Man tager også en smøg for at kunne koncentrere sig bedre ( pulsen stiger ) det er et paradoks.

Egentlig ikke når man kigger på nikotins effekt på CNS. Der er andet til cigaretter end lige de hurtigt opståede kardiovaskulære ændringer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share