VM i styrkeløft i Norge


Salby
 Share

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det ser jo ikke ud som om, at han er syg eller noget, da han jo har bænket 180. FIk han ikke underkendt de 322,5 på dybden til NM? måske er det det samme her.

jo men det er jo også derfor jeg spørger jan hvad der gik galt, for jeg VED at 295 var ihvertfald ikke michaels mål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Michael 295 180 297,5 (forstår bare ikke hvorfor 300 ik blev prøvet, medmindre 297,5 var et 2-forsøg :devil: ) havde han fået squatten med havde han også lavet ny pr i totalen

Patrick blev sgu Verdensmester :devil: :4thumbup:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Michael 295 180 297,5 (forstår bare ikke hvorfor 300 ik blev prøvet, medmindre 297,5 var et 2-forsøg :devil: ) havde han fået squatten med havde han også lavet ny pr i totalen

Patrick blev sgu Verdensmester :devil: :4thumbup:

Ja, rigtig rigtig flot af Patrik. Og husk at holde øje med hjemmesiden og opslagstavlerne rundt om i klubberne. Næste år afholder vi nemlig seminar igen. Og gæt hvem som kommer og underviser???

Link to comment
Share on other sites

Ja, rigtig rigtig flot af Patrik. Og husk at holde øje med hjemmesiden og opslagstavlerne rundt om i klubberne. Næste år afholder vi nemlig seminar igen. Og gæt hvem som kommer og underviser???

Det gør Verdensmesteren :4thumbup: bare ærgeligt jeg har ENORMT svært ved at forstå svenskere :dry::mad::nonono::blush:

Link to comment
Share on other sites

Det gør Verdensmesteren :4thumbup: bare ærgeligt jeg har ENORMT svært ved at forstå svenskere :dry::mad::nonono::blush:

Og en broncevinder :4thumbup: Det med det svenske skal du altså ikke være så bange for, sidste år gik det rimelig fint. Og hvis der er noget man er i tvivl om kan man jo altid spørge og prøve det på engelsk. Ellers skal jeg nok gøre mit bedste for at oversætte.

Edited by Tina Østergaard
Link to comment
Share on other sites

Michael 295 180 297,5 (forstår bare ikke hvorfor 300 ik blev prøvet, medmindre 297,5 var et 2-forsøg :devil: ) havde han fået squatten med havde han også lavet ny pr i totalen

Bortset fra squatten, hvor man kunne have håbet på mere er det jo et fint resultat Michael laver. Han laver PR i både bænk og dødløft, og totalt laver han sit livs næstbedste resultat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra squatten, hvor man kunne have håbet på mere er det jo et fint resultat Michael laver. Han laver PR i både bænk og dødløft, og totalt laver han sit livs næstbedste resultat. :smile:

Det er skam ikke kritik af hans resultat, jeg havde bare "håbet" på 320 i squatten :w00t::devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra squatten, hvor man kunne have håbet på mere er det jo et fint resultat Michael laver. Han laver PR i både bænk og dødløft, og totalt laver han sit livs næstbedste resultat. :smile:

Stærkt gået af Michael. Tillykke herfra. :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Michael får den først i 3 pga dybden

De ser ellers meget nemme ud i de 2 første forsøg, men den 3 skal han arbejde lidt med

I dødløften laver han 275 297,5 307,5 som han så ikke får op

så gir det god mening, 297,5 i 2 forsøg er sgu godt gået, 307,5 ville dog ha været en tangering af Rekorden i 90 hvis han havde fået den

SÅ må der ha været pres på ham i sidste forsøg i squat tæt på at bomme ud :blush:

Link to comment
Share on other sites

Kan det virkelig passe at vinderen i 56kg klassen er født i 1953, for det lyder vildt med en verdensmester på 53år.

90kg klassen virker da i øvrigt utroligt svag. På wilks points ville Thureson have fået i bronze i to lette vægtklasser og alle andre steder ville han være slet ikke komme på podiet. Det burde ellers være en vægtklasse med mange potentielle løftere (specielt i forhold til de lette klasser). Hvorfor er det så ujævnt til et verdensmesterskab?

Link to comment
Share on other sites

Kan det virkelig passe at vinderen i 56kg klassen er født i 1953, for det lyder vildt med en verdensmester på 53år.

Ja, den er god nok. Japaneren er født i 53.

90kg klassen virker da i øvrigt utroligt svag. På wilks points ville Thureson have fået i bronze i to lette vægtklasser og alle andre steder ville han være slet ikke komme på podiet. Det burde ellers være en vægtklasse med mange potentielle løftere (specielt i forhold til de lette klasser). Hvorfor er det så ujævnt til et verdensmesterskab?

Nu er Andrey Belyaev der lavede 980 og Sergiy Naleykin der lavede 885 ved EM og derved henviste Patrick til bronzen jo væk, i og med at Rusland og Ukraine er udelukkede. Men ud over nogle få helt ekseptionele resultater er det meget almindligt, at de bedste Wilks-point bliver lavet i de lette vægtklasser, samt i den helt tunge klasse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at russerne og ukrainerne ikke er med, men jeg tænkte at de dominerer alligevel alle vægtklasser, men 980kg er da i en helt anden verden end Thursons 835kg.

Nu vandt Patrick jo også på et resultat som ikke levede helt op til hans bedste. Til EM lavede han 852,5, hvilket placere ham som nr. 3 i vægtklassen i år på IPF´s rangliste. Kun overgået af Andrey Belyaev og Sergiy Naleykin.

Med hensyn til Belyaev´s 980, så er der tale om et resultat af en anden verden. Men man bør nok også lige tænke på, at det blev sat af en atlet som netop var kommet tilbage fra 2 års dopingkarantæne...

Polakken i 67,5kg gælder vist også med under dine helt ekceptionelle resultater :smile:

Olech har været den altdominerende i den vægtklasse i en årrække.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share