TJ's Alternative Hypertrofi Træning


Akker
 Share

Recommended Posts

Min kæreste og jeg er lige startet på vores anden gang med programmet (intermediære), og der er dukket et par enkelte spørgsmål op;

Skal man max'e hver gang efter endt træningscyklus?

Det jeg mener er, hvor meget gain kan man forvente på en enkelt cyklus? Vi ligger ikke i den høje ende med vores vægte, så det kan vel ikke være meget man gainer fra cyklus til cyklus? Kan der være mere fornuft i kun at max'e efter hver anden cyklus, og altså køre ud fra samme 1RM 2 cyklus'er i træk?

Vi dekonditionerer efter endt cyklus (selvom programmet måske lægger mere op til deload) i 1 uge.

Er det et problem at max'e i løbet af den uge, eller skal man først regne med dekonditioneringen efter man har max'et?

For da det er lettest for os at køre programmet efter kalender-uger (dag 1, dag 2 og dag 3 for den samme uge, ligger i samme kalender-uge), så vil det jo enten medføre en rimelig kort dekonditioneringsperiode (5-6 dage), eller også en forholdsvis lang (12-13 dage), men en af de 2 ting er måske heller ikke noget problem?

Mvh. Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share