Tryg køber SATS


Zorn
 Share

Recommended Posts

Historien her

Konsekvenser? Får Fitnessdk mere konkurrence? Vil det ende med en "hvem-kan-tilbyde-mest-wellness-og-færrest-frivægte"-kapløb? Nogen, der ligger inde med noget insiderviden?

Med venlig hilsen

Zorn.

Edit: Nyt link med uddybende historie.

Edited by Zorn
Link to comment
Share on other sites

Historien her

Konsekvenser? Får Fitnessdk mere konkurrence? Vil det ende med en "hvem-kan-tilbyde-mest-wellness-og-færrest-frivægte"-kapløb? Nogen, der ligger inde med noget insiderviden?

Med venlig hilsen

Zorn.

Edit: Nyt link med uddybende historie.

Åh gud... Det lugter lidt til at det er noget, som sagtens kunne ske - at frivægte bliver et fortidslevn i den fremtidige drift for S.A.T.S.

Det bliver spændende at se hvilke udmeldelser TrygVesta kommer med... S.A.T.S's økonomi har da ikke været dårlig - har den?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer for, at alle TRYGs kunder får gratis træning. :4thumbup:

Realistisk? :newtongue:

Tjaaa, måske ikke gratis træning, men måske noget rabat. Det forlyder også at Tryg er ved at købe et privathospital, så måske de vil lave nogle samlede løsninger, hvor man køber sig til forsikringer, privathospitalsbehandlinger og billigere træning. . .

Med venlig hilsen

Zorn.

Link to comment
Share on other sites

... S.A.T.S's økonomi har da ikke været dårlig - har den?

SATS har samlet set klaret sig nogenlunde i hele Norden. I Danmark har de kørt med underskud de seneste år og klaret sig langt under forventning. De har været klargjort til salg gennem det sidste års tid. Officielt i lidt over 6 måneder. Forhandlingerne med SATS har stået på siden sensommeren.

Det er trods alt en sund virksomhed samlet set og de klarer sig godt i Sverige og Norge, men ikke i Danmark hvor konkurrencen fra de eksisterende kæder er noget hårdere. Men, opkøbet er ganske naturligt da alle forventer at fitnessbølgen kun så småt er startet i Danmark. Vi er håbløst bagud ift. vores nordiske venner hvor langt over 10% af befolkninger er medlemmer af en fitnesskæde. Herhjemme er tallet omkring 3-4%.

SATS er stadig Nordens største fitnesskæde og TRYG kunder får næppe gratis træning i SATS - indkøbet af SATS er sket som et led i en investering på et marked med uudnyttet potentialt og ikke som et serviceprodukt. TRYG som har købt SATS er ikke lig med forsikringsselskabet som hedder TrygVesta. TRYG ejer en del af TrygVesta men har ikke nogen særskilt interesse i forsikringsområdet. Det er en pengetank (investeringsselskab) og ikke en forsikringsvirksomhed.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Tryg i Danmarks køb af S.A.T.S betyder ingen ændringer mht. frivægte o.lign. S.A.T.S fortsætter med at udbyde det de iforvejen tilbyder og mere kommer til......

S.A.T.S Danmark viste sidste år (2005) et pænt overskud i nærheden af 15 mill. og S.A.T.S Norden er en endog meget succesrig forretning, hvilket Tryg i Danmarks køb også vidner om.....

Link to comment
Share on other sites

Tryg i Danmarks køb af S.A.T.S betyder ingen ændringer mht. frivægte o.lign. S.A.T.S fortsætter med at udbyde det de iforvejen tilbyder og mere kommer til......

S.A.T.S Danmark viste sidste år (2005) et pænt overskud i nærheden af 15 mill. og S.A.T.S Norden er en endog meget succesrig forretning, hvilket Tryg i Danmarks køb også vidner om.....

SATS havde alene i Danmark et underskud på over 100 mio. kr for nogle år siden. Det underskud er nu vendt til et mindre overskud som er langt fra prangende. Hele koncernen har de senere år gjort sig købsklar og kører som sagt nu med et overskud. Men, regnskabstallene er langt fra tilfredsstillende og der er derfor endnu nogle års hårdt arbejde for at gøre SATS til en bundsolid forretning. SATS i Norden er så langt fra en "endog meget succesrig forretning". Det er en sund virksomhed, med et enormt potentiale, først og fremmest i kraft af en forventning om at det samlede fitnessmarked vil blive noget større, især i Danmark. SATS ville uden en forøgelse af det samlede fitnessmarked, højst sandsynlig være hamrende uinteressant for penge- og investeringstankene med de meget kapitalstærke pengemænd som Fitness.dk og Equinox i dag har i ryggen.

SATS i Danmark halter stadig bagefter SATS i Sverige og Norge hvor overskudet er langt større end i Danmark. Overskudsgraden i SATS Danmark er nærmest ydmygende lav ift. de overskudsgrader som fitnesskæder i Danmark i øvrigt har og ikke mindst de overskud som europæiske fitnesskæder har.

Så det er potentialet i SATS samlet set TRYG har købt og bestemt ikke fordi det i dag er en færdigsammentømret, overskudsgivende virksomhed, hvilket TRYG direktør da også lagde vægt på ved offentliggørelsen af købet.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Jeg har som ansat allerede øvet mig på forskellige salgstaler:

"Du runder i lænden når du squatter, skal du ikke have en lænderyg tillægsforsikring?"

"Frivægtstræning er jo sindssygt farligt. Derfor anbefaler vi du laver en fritidsulykkesforsikring hvis du vælger en så hasarderet træningsform."

Onkel Troels er afvist, da han er højrisikoområde pga. hans krandødløft.

Hvis nogen skulle være i tvivl er det et forsøg på at ironisere over situationen :wink:

Man kan da håbe på at det kan betyde udvidelser af kæden, og at der tilbydes endnu bredere og bedre udbud af ydelser igennem sats i femtiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er problemet egentlig i forhold til frivægtene ? :blink::blink::blink:

Jeg har selv trænet i S.A.T.S inden jeg flyttede center. Dengang var der også tale om at frivægtene fra de 30 - 40 kg (eller noget i den stil) skulle fjernes. Det samme har jeg oplevet i andre centre, at man bevidst vælger noget grej som gør det umuligt for seriøse folk at få udbytte af træningen. Jeg ved godt at man er på vagt i forhold til AS, men fordi der er en lille gruppe der roder sig ud i sådan noget, behøver det vel ikke ødelægge det for alle andre seriøse atleter :dry:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som ansat allerede øvet mig på forskellige salgstaler:

"Du runder i lænden når du squatter, skal du ikke have en lænderyg tillægsforsikring?"

"Frivægtstræning er jo sindssygt farligt. Derfor anbefaler vi du laver en fritidsulykkesforsikring hvis du vælger en så hasarderet træningsform."

Onkel Troels er afvist, da han er højrisikoområde pga. hans krandødløft.

Hvis nogen skulle være i tvivl er det et forsøg på at ironisere over situationen :wink:

Man kan da håbe på at det kan betyde udvidelser af kæden, og at der tilbydes endnu bredere og bedre udbud af ydelser igennem sats i femtiden :smile:

TRYG er stadig ikke det samme som TrygVesta. Det er da ufatteligt at der er ingen der kan forstå det :laugh: PtPoul som ansat i SATS så burde du måske forstå hvem der ejer SATS før du begynder at ironisere over det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fra Sats egen hjemmeside:

Tryg i Danmark, der er hovedaktionær i forsikringskoncernen TrygVesta, har derudover som formål at eje og udvikle virksomheder inden for områderne tryghed, sundhed og sikkerhed i de nordiske lande, samt at yde støtte til almennyttige aktiviteter gennem TrygFonden.

http://www.sats.com/forside_da

Så enten ved SATS ikke hvem der har købt dem og laver en uheldig sammenkædning i pressemeddelelsen, eller også er Joken på en anden end jeg i tråden :laugh:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hvad er problemet egentlig i forhold til frivægtene ? :blink::blink::blink:

Jeg har selv trænet i S.A.T.S inden jeg flyttede center. Dengang var der også tale om at frivægtene fra de 30 - 40 kg (eller noget i den stil) skulle fjernes. Det samme har jeg oplevet i andre centre, at man bevidst vælger noget grej som gør det umuligt for seriøse folk at få udbytte af træningen. Jeg ved godt at man er på vagt i forhold til AS, men fordi der er en lille gruppe der roder sig ud i sådan noget, behøver det vel ikke ødelægge det for alle andre seriøse atleter :dry:

- Pia (Bambi) :wub:

Måske er sats ikke stedet for seriøse atleter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som ansat allerede øvet mig på forskellige salgstaler:

"Du runder i lænden når du squatter, skal du ikke have en lænderyg tillægsforsikring?"

"Frivægtstræning er jo sindssygt farligt. Derfor anbefaler vi du laver en fritidsulykkesforsikring hvis du vælger en så hasarderet træningsform."

Onkel Troels er afvist, da han er højrisikoområde pga. hans krandødløft.

Hvis nogen skulle være i tvivl er det et forsøg på at ironisere over situationen :wink:

Man kan da håbe på at det kan betyde udvidelser af kæden, og at der tilbydes endnu bredere og bedre udbud af ydelser igennem sats i femtiden :smile:

:cry3::crybaby::crybaby::cry3::cry3::cry3: Du brast lige min drøm om at komme til at træne i Sats .....

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

DU kan træne med i mig i sats hvis du vil. Jeg kan snige dig ind i de hellige haller :cool:

Bare hold det "on the down low" :4disguise:

:4jumpy::4jumpy::4jumpy: Feeeeddtttt :bigsmile:

....Men har de ikke bare alle sammen de vildeste cuts og er vildt store? Gider altså ikke hvis de driller mig og repper med mit max :unhappy:

...Så skal du altså også skæde dem uu', ellers tør jeg ik' :cry:

Link to comment
Share on other sites

Fra Sats egen hjemmeside:

http://www.sats.com/forside_da

Så enten ved SATS ikke hvem der har købt dem og laver en uheldig sammenkædning i pressemeddelelsen, eller også er Joken på en anden end jeg i tråden :laugh:

Jo, men TRYG er en penge og investeringstank, der investerer i alt muligt, bl.a. fitness, forsikring og mange andre forskellige virksomhedstyper. Hvordan kan folk så i deres fattesvaghed blive ved med at sige at TrygVesta som er det gamle forsikringsselskab Tryg, er det samme som pengetanken TRYG - det grænser jo til ubegavethed. Nå, men jeg har vist gjort min indsats for at slå det fast.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share