kalorieunderskud


miss female
 Share

Recommended Posts

det går fint med træningen og det er intet problem.. just love it...

men kosten er noget andet.. kan ikke rigtig få det til at spille..

jeg er 165 vejer 89 kilo og går i skole.. derudover har jeg nok ca. 1½ times ren cardio om dagen.. ville gerne øge det med ½ time mere...

men jeg tror jeg har en tildens til at føle jeg skal ned i kalorie indtag.. mit spørgsmål er så bare hvor mange kalorier ca (ved godt at i ikke kan sige det 100 %) jeg skal indtage om dagen... er der nogle dage hvor jeg skal have mere end andre...

Det med en spise dag virker ikke for mig.. jeg kan ikke give så meget slip, så vil jeg hellere have et måltid om ugen hvor jeg kan spise hvad jeg vil...

problemet er også at jeg ikke er så sulten for tiden og jeg spiser derfor ikke når jeg så bliver sulten ryger alle de usunde ting ned... :mad:

nogen hjælp miss female

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Miss female

Jeg er lidt lavere end dig og vejer lidt mindre end dig. Uden helt 100% at kende mit ligevægts indtagen, så går jeg som regel ud fra 1600-1800 kcal når jeg cutter.

Jeg har fulgt lidt med i din logbog også. Vil give dig de 2 råd som er de bedste jeg har fået.

Jeg synes du skal indføre den ugentlig ædedag, og så bare råspis, så du får mættet dig selv. Fordelen er at du så ikke ligefrem har lyst til alt det usunde i ugens løb, hvad jeg i hver fald har hvis jeg bare får en lille smule. Ligeledes er det også nemmere at holde sig på måtten, fordi man ved at om et vis aantal dage må man gå amok igen. Hvis du i starten har brug for både chips, chokolade og en burger, så spis det.

Derudover, så lad være med at bruge så meget energi på kosten. Problemet er tit at man gerne vil gøre det så godt, man handler ind i stakkevis, og bruger timer i køkkenet. For mig virker det bedst med noget simpelt, så jeg ikke skal tænke så meget over maden eller for den sags skyld stå i køkkenet i flere timer hver dag. MIn aftensmad hedder f.eks. i cut perioder, ca. 100 g magert kød og ca. 200 g frosne grøntsager.. varmes på en pande og krydres med chili og andet godt... lidt ketchup og nam nam... det tager 10 min at tilberede.

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Miss female

Jeg er lidt lavere end dig og vejer lidt mindre end dig. Uden helt 100% at kende mit ligevægts indtagen, så går jeg som regel ud fra 1600-1800 kcal når jeg cutter.

Jeg har fulgt lidt med i din logbog også. Vil give dig de 2 råd som er de bedste jeg har fået.

Jeg synes du skal indføre den ugentlig ædedag, og så bare råspis, så du får mættet dig selv. Fordelen er at du så ikke ligefrem har lyst til alt det usunde i ugens løb, hvad jeg i hver fald har hvis jeg bare får en lille smule. Ligeledes er det også nemmere at holde sig på måtten, fordi man ved at om et vis aantal dage må man gå amok igen. Hvis du i starten har brug for både chips, chokolade og en burger, så spis det.

Derudover, så lad være med at bruge så meget energi på kosten. Problemet er tit at man gerne vil gøre det så godt, man handler ind i stakkevis, og bruger timer i køkkenet. For mig virker det bedst med noget simpelt, så jeg ikke skal tænke så meget over maden eller for den sags skyld stå i køkkenet i flere timer hver dag. MIn aftensmad hedder f.eks. i cut perioder, ca. 100 g magert kød og ca. 200 g frosne grøntsager.. varmes på en pande og krydres med chili og andet godt... lidt ketchup og nam nam... det tager 10 min at tilberede.

/Anita

tak for svaret... jeg kan ikke finde ud af på hvilket niveau jeg har det godt.. jeg kan kan sagtens leve med 1200 kcal om dagen... for efter et par dage at gå helt amok... hvis jeg ligger højere synes jeg ikke der er plads til undvigelser fra det... og kan lige så godt indse at jeg ikke kan leve totalt efter planen.. til det er mit live slet ikke struktureret nok....

miss female

Link to comment
Share on other sites

Hej Miss Female :bigsmile:

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men jeg gætter på at du ligger et sted i intervallet 19-30 år, eftersom du fortæller at du går i skole :bigsmile: Ret mig hvis jeg tager helt fejl :innocent::blush:

Du kan beregne dit aktuelle energibehov udfra formlen:

Kvinde (19-30 år): 61,5 x vægt + 2,08

61,5 x 89 + 2,08 = 5475 kJ (denne værdi skal du gange med en aktivitetsfaktor)

Min erfaring siger mig at folk ofte kommer til at overvurdere deres aktivitetsfaktor. I dit tilfælde vil jeg sætte den til 1,5-1,6.

5475 x 1,5 = ca. 8200 kJ (svarende til ca. 2000 kcal)

Hvis du skal tabe dig 0,5 - 1 kg om ugen, skal du trække 2000 kJ (500 kcal) fra ovenstående værdi. Dvs. at du skal indtage ca. 6200 kJ (1500 kcal) om dagen. Det passer jo fint med det du indtager nu. Hvis ikke du taber dig skyldes det at du enten spiser mere eller rører dig mindre. Men prøv dig frem, måske skal du spise lidt mindre eller lidt mere. Dette er bare en gisning om hvor du bør ligge i energiindtagelse.

Held og lykke. Det er spændende at følge med i dit projekt :4thumbup:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hej Miss Female :bigsmile:

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men jeg gætter på at du ligger et sted i intervallet 19-30 år, eftersom du fortæller at du går i skole :bigsmile: Ret mig hvis jeg tager helt fejl :innocent::blush:

Du kan beregne dit aktuelle energibehov udfra formlen:

Kvinde (19-30 år): 61,5 x vægt + 2,08

61,5 x 89 + 2,08 = 5475 kJ (denne værdi skal du gange med en aktivitetsfaktor)

Min erfaring siger mig at folk ofte kommer til at overvurdere deres aktivitetsfaktor. I dit tilfælde vil jeg sætte den til 1,5-1,6.

5475 x 1,5 = ca. 8200 kJ (svarende til ca. 2000 kcal)

Hvis du skal tabe dig 0,5 - 1 kg om ugen, skal du trække 2000 kJ (500 kcal) fra ovenstående værdi. Dvs. at du skal indtage ca. 6200 kJ (1500 kcal) om dagen. Det passer jo fint med det du indtager nu. Hvis ikke du taber dig skyldes det at du enten spiser mere eller rører dig mindre. Men prøv dig frem, måske skal du spise lidt mindre eller lidt mere. Dette er bare en gisning om hvor du bør ligge i energiindtagelse.

Held og lykke. Det er spændende at følge med i dit projekt :4thumbup:

- Pia (Bambi)

jo jeg er 22... så den er ikke helt gal... tror også bare jeg skal i gang.. overvejer at lave mad plander for ca. 5 dage af gangen...

miss female

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share