Øl i weekenden?


Rarpix
 Share

Recommended Posts

Hey...

Jeg kom til at tænke på hvor meget det "koster" at drikke øl i weekenden...

Fx i aften skal jeg til fest og i byen, og der ryger nemt 15 øl ned, men hvor meget ødelægger det egentlig den uges løbetræning man lige har gennemgået..

Har det stor indflydelse på ens form, at man "er ude at slå til søren" eller har det ikke den store betydning?

Mvh Rarpix

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg kom til at tænke på hvor meget det "koster" at drikke øl i weekenden...

Fx i aften skal jeg til fest og i byen, og der ryger nemt 15 øl ned, men hvor meget ødelægger det egentlig den uges løbetræning man lige har gennemgået..

Har det stor indflydelse på ens form, at man "er ude at slå til søren" eller har det ikke den store betydning?

Mvh Rarpix

Det kommer i høj grad an på hvad det er du træner til, hvordan din træning er struktureret omkring din bytur, og hvor seriøs du er.

Energimæssigt er der jo en hel del at hente ved at drikke øl, så vidt jeg husker er der ca. 130kcal i en 33cl almindelig pilsner hvis du snupper 15 af dem så er du jo oppe på knap 2000kcal. Desuden stimulerer alkohol indtag til en øget appetit, så hvis der oveni ryger en pizza eller gang McDonalds i skuffen, rammer du hurtigt på den forkerte side af 3000kcal. Så HVIS din sport afhænger af en streng diæt og lav kropsvægt, kan en "ordentlig" bytur være slem på den konto. Desuden vil næste dag ofte være præget af tømmermænd, inaktivitet og dårlig diæt - hvorved du jo har 2 off dage.

Det er formentligt mest indirekte druk påvirker "formen" (som beskrevet ovenfor eksempelvis).

Ahh rettelsen, så lige du skrev løb... Altså din iltoptagelse, forværres jo ikke direkte af alkohol indtag, men som skrevet, er det indirekte en druktur påvirker formen.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

det koster det 28 fadbamser koster. Så simpelt er det. Hvis man ikkke har overskud til at drikke sig godt og grundigt i hegnet, mindst hver anden weekend, er det noget galt med ens prioriteringer. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg har været et elendigt forbillede på det sidste. Jeg undskylder inderligt, og jeg vil i så vidt udstrækning som muligt prøvet at gøre det godt igen. Men selv om der er er ild i toppen kan der godt være gået koldbrand i bunden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det gør det helt store for ens løbeevner, med mindre man skal ud at løbe næste dag eller noget lignende.

Det har dog en del impact på ens styrke og grundet de hormonelle forandringer, som høj indtag af alkohol kan resultere i, kan det virke direkte hæmmende på muskelvækst.

det koster det 28 fadbamser koster. Så simpelt er det. Hvis man ikkke har overskud til at drikke sig godt og grundigt i hegnet, mindst hver anden weekend, er det noget galt med ens prioriteringer. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg har været et elendigt forbillede på det sidste. Jeg undskylder inderligt, og jeg vil i så vidt udstrækning som muligt prøvet at gøre det godt igen. Men selv om der er er ild i toppen kan der godt være gået koldbrand i bunden.
Jeg må stille mig uenig overfor dit indlæg.

Du er en meget forbilledelig person.

salute.gif

kekekekekeke

Edited by Mike Toreno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share