forværre Helingsprocessen?


L_Bjørn
 Share

Recommended Posts

Som så mange andre lider jeg under en Rotator Cuff Skade - det betyder naturligvis pause fra alt træning indeholdende presse øvelser. Træner derimod de fleste træk øvelser dvs. Bent rows, chinups osv - Mærker ingen irritation/smerter overhovedet. Mit spørgsmål er selvfølgelig hvorvidt disse øvelser skulle kunne forværre min nuværende tilstand i skulderen? Kan se at dette spørgsmål tidl. er blevet stillet, men foreløbig ingen svar.

Link to comment
Share on other sites

Normalt er det smart at træne videre med andre øvelser eller med mindre vægte for at øge restitutionen, men er der smerter, bør man overveje at holde helt pause.. hvilke øvelser gør ondt?

Well.. Generelle øvelser som BP og ISÆR military press som jeg mener, har været hovedårsagen til skaden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

For år tilbage døjede jeg med problemer i skulderen efter et for tungt DB press. Fejlagtigt holdt jeg så totalt pause fra vægtene. Ugerne gik men der var stadigvæk vrøvl med skulderen... Hm, så begyndte jeg at træne stille og roigt igen. Vupti, så ordnede det sig. Så træn bare videre, men husk de råd som du har fået i denne tråd.

K

Link to comment
Share on other sites

6-8 mdr er godtnok lang tid. Du må da en tur til doktormanden og finde ud af, præcis hvad der er gået galt for dig. Det kan næppe være en simpel muskel- eller seneskade.

Men generelt er det vel ok at træne, når man ikke føler smerte eller kun meget minimal smerte under og efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share